32 Reacties
2 jaar geleden
Alle mooie kleertjes bewaar ik nog even en de rest geef ik weg. Wellicht ben ik er over een tijd emotioneel klaar voor om ook de mooie kleertjes weg te doen. Ben namelijk niet toe aan nog een zwangerschap..
2 jaar geleden
Ik bewaar het een en ander en ga daar iets leuks van maken. Overige doneer ik aan Stichting babyspullen.
2 jaar geleden
Bepaalde dingen heb ik bewaard voor evt een 2e of voor mijn zusje mocht het haar gegund zijn, andere dingen weggegooid (niet meer mooi, 4e hands en vlekkig, etc.) En andere dingen heb ik verkocht of gedoneerd (waarvan ik wist dat niemand het in mij omgeving wilde, maar het nog goed een rond mee kon)! Als ik wat verkocht was het altijd via Vinted. 😊
2 jaar geleden
Ik heb bijna alles bewaard(6 jaar) dus m’n zolder ligt aardig vol maar heb nu weer een jongen en gebruik eigenlijk alles, wat gevlekt was of waarvan ik dacht dat doe ik bij een tweede niet aan weggedaan) m’n jongens zijn geboren in mei en juni dus qua seizoen komt het super uit! En nu gaat alles weg wat de jongste niet meer past
2 jaar geleden
Ik bewaar het eerste pakje en verder gaat alles weg. Merk kleding naar de tweedehands winkel en merkloze kleding gaat naar een moeder van school die er heel blij mee is! Dat geeft zij weer door aan haar kinderrijke familie. We hebben 4 jongens en één meisje.
Eerder bewaarde ik het wel, maar 3/4 jaar later deed ik het toch niet meer aan!
2 jaar geleden
Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik denk dat ik alleen de dingen die ik echt heel leuk vind ga bewaren en de rest verkopen/doneren. En misschien een paar minder leuke dingen houden als reservesetjes voor een eventuele tweede. Er zijn nu al wat kleertjes waarvan ik denk 'mwah, valt tegen', dus over x aantal jaar denk ik daar waarschijnlijk helemaal zo over dan🙂. Dan kan het beter nu weg, nu het nog in de mode is en anderen er wel echt plezier van kunnen hebben!
2 jaar geleden
Onze tweede is 8 maanden. En wij willen geen derde. Dus ‘moeten’ iets met de kleertjes. Alle kleertjes waar een herinnering aan kleeft, bewaren we zodat er een deken van gemaakt kan worden voor beide meiden. Een soort lapjes deken. Vind ik wel mooi. En de andere kleren inderdaad naar het goede doel.
2 jaar geleden
De eerste kleertjes van die onze kids zitten in hun eigen box. Tussen de jongens zit net 2 jaar, veel vond ik eigenlijk niet echt mooi meer om te dragen. De alle kleinste maatjes wel, want dat hebben ze zo kort aan! De grotere maatjes was ik op slot echt zat, onze oudste zoon had een heel trage groei en zit dus heel lang in kleren. Als hij er uit was kon z’n broertje het weer aan! En 3 jaar achter elkaar de zelfde kleren aantrekken is best saai! 😌
2 jaar geleden
Tot nu toe alles bewaard. Omdat mijn man tijdens de zwangerschap niet wist of we een meisje of jongetje kregen hebben we heel veel neutrale kleurtjes. Dat vind ik nu nog steeds heel mooi, dus veel kunnen we ook gebruiken bij een eventuele tweede baby ☺️
Wij gaan binnenkort verhuizen en dan ga ik alles uitzoeken. Alles wat er nog goed uit ziet ga ik zeker bewaren. Zoveel kleertjes die maar weinig gedragen zijn, zonde om dat weg te doen of later weer nieuw te moeten kopen.
2 jaar geleden
Hier alles bewaard van m’n 2 dochters maar wat ik allemaal van de eerste nog had vond ik eigenlijk niet meer leuk voor de tweede. Nr 3 wordt een jongen dus ben nu bezig met alles uit te zoeken om te verkopen/weggeven of weg te gooien.
2 jaar geleden
Hier bewaart omdat er 1jaar en 10 maanden verschil in zat, en ik 2 jongens heb gekregen en ik de kleertjes van mijn oudste nog heel leuk vond😍
2 jaar geleden
Hier hetzelfde dilemma. Vorig weekend besloten om alles weg te doen op een paar dingetjes na. Mijn man wil geen tweede en mocht ik hem toch nog om kunnen praten over een paar jaar dan is het nog maar de vraag of het een jongen of een meisje wordt. Heb geen zin in een kamer vol met kleren, dus dan koop ik wel alles nieuw als er ooit nog een tweede mag komen