13 Reacties

één jaar geleden

Hier exact hetzelfde als wat jij beschrijft, maar ga er toch echt niets aan doen. Er is namelijk geen peil op te trekken (soms later in bed, later wakker, soms juist andersom). Ik heb nog altijd niet kunnen ontdekken wat er voor zorgt dat hij soms wel tot 06.45 slaapt bijv, dus geloof ook niet dat ik dit kan voorbereiden. Ik gok op een vroege ochtend zondag, en probeer dan het ritme aan te houden zoals anders met ook de bedtijd op de ‘normale’ tijd zoals we anders zouden doen. Komt goed denk ik!!

één jaar geleden

Hi, Ik ga alle slaapjes iedere dag kwartiertje later doen. En ook bijv ontbijt, lunch, avondeten alvast kwartiertje opschuiven. Met behulp van dit schema: https://snugglesanddreams.com/baby/winteruur/ Onze dochter is ook een vroege vogel, dus wil wel proberen of we haar biologische klokje van te voren kunnen verschuiven. Succes!!

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Hi, Ik ga alle slaapjes iedere dag kwartiertje later doen. En ook bijv ontb ...
Ohja en bij die website doen wij de “proactieve methode”

één jaar geleden

Ik zie het wel.. las ergens dat je idd kunt proberen om een week van te voren elke dag 10 minuutjes later naar bed te laten gaan, zodat ze ook telkens wat later wakker worden, maar dat werkt hier niet. Ten eerste omdat ze nooit op een strak tijdstip naar bed gaat en ten tweede omdat ze de volgende dag juist nog eerder wakker lijkt te worden nadat we haar in de avond iets later laten slapen.

één jaar geleden

Gewoon dezelfde tijd naar bed en dan maar een keer een dag vroeger op. Dat hier zoveel heisa over is snap ik echt nirt. Het is een paar dagen rot en dan is het weer als normaal. Mn dochter zal ook vast wel 5u wakker zijn due dag

één jaar geleden

Die methode van elke dag een kwartiertje verschuiven vind ik in ons opzicht te achterhaald haha. Onze kleine gaat ook wel eens een uurtje later naar bed. Maar alsnog word ie rond hetzelfde tijdstip s'ochtends wakker wat ie altijd doet. Zijn interne klok is gewoon zo ingesteld.. Wij laten het voor wat het is. Vanuit de winter naar zomertijd ook geen problemen gehad paar maanden terug. En vorig jaar vanuit de zomer naar wintertijd ook niet. We zien het wel haha

één jaar geleden

Nee wij doen ook niks.. Zal wel een paar dagen wennen zijn en 'vroeg' wakker, dat is dan maar zo. Hij gaat normaal ook niet stipt op dezelfde tijd naar bed, dat wisselt per dag!

één jaar geleden

Hier gaat ie ook iets later naar bed dan normaal gesproken 19:00u. Maar niet persee vanwege de klok achteruit, maar omdat hij ziekjes is en in de middag wat langer slaapt waardoor zijn bedtijd ook verschuift. Normaal gesproken wordt hij rond 09:30 wakker maar nu de afgelopen dagen slaapt hij heel slecht en wordt hij ‘s nachts een keer wakker. Slaapt niet meer door als ik hem bij ons in bed leg😣 En dan wordt hij ‘s morgens weer tussen 06:00-07:00 wakker. Of hij nu dus om 19:00 naar bed gaat of 20:00 maakt niks uit.

één jaar geleden

Reactie op 12062021

Hier gaat ie ook iets later naar bed dan normaal gesproken 19:00u. Maar nie ...
Slaapt jouw zoon normaal van 19 tot 9.30? 😲

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Slaapt jouw zoon normaal van 19 tot 9.30? 😲
Ja, sinds we terug zijn van vakantie (maand terug) slaapt ie ineens tot 09:30

één jaar geleden

Hier meestal 07:00 wakker. Las laatst ergens dat iedereen snel met het nieuwe ritme meegaat. In de zomer was ze ook slechts 2 keer later wakker en daarna 07:00 nieuwe tijd dus ik zie het wel.

één jaar geleden

Hier ook standaard wakker om 6u, dus wij zijn wel begonnen met elke dag alles 10min te verlaten. In de hoop een week wakker om 5u te vermijden, want dat vind ik echt te vroeg 😅 Ook hier wisselt bedtijd wel eens en blijft wakker worden dan hetzelfde. Maar het eten is wel altijd op dezelfde uren en dat schuift nu dus wel mee op. Heeft vanochtend geslapen tot 06:30, dus ik heb hoop dat het misschien wel werkt 🤞 we gaan het zien

één jaar geleden

Ons zoontje gaat nu sowieso al niet elke avond op dezelfde tijd naar bed, maar we proberen een week alles al een beetje op te rekken, ook later ochtend en middagslaapje en dat gaat eigenlijk heel goed. Hij wordt nu de helft van de dagen iig al 30 minuten later wakker dus het lijkt te werken. Gewoon consequent blijven zijn in het opschuiven, dan komt het vanzelf goed.