18 Reacties

2 jaar geleden

Hey ik heb juist het proberen dat nu is al 7 maanden borstvoeding geef ik af ben gevallen, terwijl dat niet mijn wens is. Ik probeer aan te komen door meer te eten, helaas gaat dat best moeilijk met borstvoeding of het gaat maar langzaam met moeite. Vooral met niet rustig kunnen eten, ik heb een hele aanhankelijke baby haha. Wel een schatje hoor! Ik denk dat het vast niet zo is, en vast niet erger wordt maar als je je onzeker voelt kan je elke week/dag je billen al is het maar een beetje, trainen. ❤️

2 jaar geleden

Probleem*

2 jaar geleden

Pfff ik heb dat ook 😩. Ik ben veel afgevallen door bv en zelfs na het stoppen (omdat ik oa zoveel afviel) kom ik moeilijk aan. Ik ga binnenkort beginnen met thuisoefeningen mét gewichten voor de been/bilspieren (en ook rest van het lichaam)

2 jaar geleden

Ik ben ook veel afgevallen. Ondertussen gestopt met bv. Ik heb ook geen bil en borst meer. Ik ben bij de fysio geweest omdat ik last van mijn stuitje had. Ik heb nu oefeningen gekregen om weer meer bilspieren te krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op JessicaArs

Pfff ik heb dat ook 😩. Ik ben veel afgevallen door bv en zelfs na het stop ...
Ja vervelend, ik probeer gewoon meer te eten op een dag en hoop maar dat ik aan ga komen haha. Sporten zou ik goed kunnen zijn inderdaad, maar dan moet je ook weer meer eten zodat je niet juist afvalt. Ik ga ook wat meer vloeibare calorieën drinken, net als volle melk of als dat kan proteïne shakes.

2 jaar geleden

Hier ook! Wat een baby allemaal met jouw lichaam doet 🙈🙈. Hier een vetrol erbij en kont weg! Nog geen tijd gehad om te gaan fitnessen, maar freddy pants push up broek en een spandex short eronder tegen buikje helpt als tijdelijke oplossing 😝. Het is toch winter 😅

2 jaar geleden

Hier ook niks meer over door de borstvoeding! Niet gestopt, geef nog steeds fulltime maar sinds de bevalling ben ik 18 kilo kwijt, terwijl ik er maar 10 was aangekomen ik weeg nog maar 48 kilo op dit moment. En kont? Wat is dat? Ik kan ribben tellen😩

2 jaar geleden

Hier ook geen kont en borst meer over, ook veel afgevallen door de bv 😅 Voel me er echt mega onzeker door, maar hoop dat het met goed eten en sporten nog een beetje te redden is.

2 jaar geleden

Haha hier ook bv maar val niet af, hangen nog 5kg van de 14kg zwangerschapskilo's aan, en moet kijken wat ik eet anders gaat de teller terug omhoog! 😱

2 jaar geleden

Precies dit! Waar is mijn kont! Hij is weg!

2 jaar geleden

Gone! Voelt ook echt slapjes aan helaas. Maar ik ben door de BV sowieso heel veel afgevallen. Schommelt tussen de 8-10 kilo lichter als voor de zwangerschap en ik was al slank. Weinig over van mijn figuur!
Oké niet leuk voor jullie maar gelukkig ben ik dus niet de enige 🙈 ben wel iets lichter dan voor de zwangerschap maar naar mij idee is alleen het volume bij mijn billen weg en op andere plekken zo goed als hetzelfde 😓

2 jaar geleden

Huh dames geen bil meer na stoppen met borstvoeding? Dit is nieuw dat ik dit hoor hoor.. vertel even want ik wilde binnekort gaan stoppen😅 wat heeft je bil te maken met borstvoeding? Dat je borsten afnemen dat snap ik wel.. dat had ik ook bij mn eerste kindje. Maar je billen ook🤭. Ik wil thuis sporten.. maar ik weet niet, ik kan nergens de energie bij elkaar rapen. Elke dag zeg ik tegen mezelf dat ik wil sporten😜
Zoals ik het op internet kan vinden heeft het niet met de bv te maken maar met de zwangerschap.. wel gek dat ik het nu pas opmerk dan 🤷🏼‍♀️ Dames er is wat aan te doen zonder te sporten 🥳 https://sterkher.nl/ben-jij-een-billenknijper/

2 jaar geleden

Herkenbaar. Geen billen en geen borsten meer🤭 Tenminste, zodra baby gedronken heeft zijn m'n borsten weer leeg en plat. Verder val ik altijd af met bv periode. Bij vorige baby's ook. Maarrrr het kwam er wel weer een beetje aan zodra ik stopte met de borstvoeding dus wie weet... Borsten niet trouwens die zijn plat gebleven maar schijnt door zwangerschap te komen en niet perse door borstvoeding Voor nu maar af en toe een gebakje of smoothie extra 😊

2 jaar geleden

Herkenbaar 😂 Geen volle billen meer 😭 Ben zelfs nog lichter dan voor de zwangerschap. Van mij mogen er wel wat kilo’s bij. 😤

2 jaar geleden

Kennelijk slaat je lichaam bepaald vet op in je billen dat speciaal wordt gebruikt voor borstvoeding en dat is de eerste reserve die wordt gebruikt. Dus daarom zijn er veel mama's die niet snappen waar hun billen naartoe zijn, maar nog wel vet op hun heupen/buik/benen houden 😅 in mijn geval dus gewoon geen vet meer, had al ondergewicht en nu plakt die pruts mijn toch al schaarse vetvoorraad op haar dijen 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Vde

Haha hier ook bv maar val niet af, hangen nog 5kg van de 14kg zwangerschaps ...
Nou dit geldt bij mij ook. Ik snap dat het ook frustrerend is als je afvalt terwijl je dit niet wil/ daar niet tegenop kan eten. Maar mijn metabolisme is kennelijk meeega traag. Ook al geef ik nog deels borstvoeding, en let ik op mijn eten.. er gaat niks af. En als ik wel even mezelf laat gaan een weekend zitten er zo 2 kilo's extra aan. Ik ben mijn zwangerschapskilos wel kwijt, maar dat was ik na 10 weken al. Sindsdien schommelt het rond hetzelfde punt. De corona kilo's die er zaten van voor mijn zeangerschap zitten er nog steeds aan 😅 moet maar intensiever gaan sporten denk ik.