6 Reacties

2 jaar geleden

Warmte op zichzelf zal niet zo maar koorts veroorzaken. Als je kindje ziek is(bv. oogontsteking, doorkomende tanden of iets derkelijks) en al verhoging had zou haar lichaamstempratuur door de warmte wel wat gestegen kunnen zien. Waardoor ze dus nu koorts heeft. Mijn kindje heeft tot nu toe meerdere keren koorts gehad. Ik weet dat de huisarts/huisartenpost weinig voor je kunnen betekenen als je kindje verder niks heeft. Pas als ze suf/huilerig/weinig plast/minder drinkt willen ze wat doen. Of als de koorst langer dan 5 dagen duurt. Zolang dit allemaal niet aan de orde is is er niks anders te doen dan continu temperaturen en hopen dat de koorts snel zakt.

2 jaar geleden

Reactie op Yaseminn

Warmte op zichzelf zal niet zo maar koorts veroorzaken. Als je kindje ziek ...
Dankjewel voor je reactie! Ik ga het maar gewoon in de gaten houden heb ook maar even snel een nieuwe thermometer gehaald, maar vind het zonde om haar nu wakker te maken. Morgen vroeg nog maar een keer kijken..

2 jaar geleden

Je kunt wel Paracetamol geven, dat remt de koorts meestal weer wat. Laatst zaten wij ook op 40 graden koorts :( genoeg laten drinken, wij stapten tijdelijk weer even terug op flesjes omdat ze de rest niet dronk

2 jaar geleden

Reactie op mamawillemijn

Je kunt wel Paracetamol geven, dat remt de koorts meestal weer wat. Laatst ...
Ah dankjewel! Ja ze drinkt gelukkig (nog) goed ik hoop dat het mee gaat vallen de komende dagen en dat het echt alleen even de koorts is. Mocht ze wakker worden toch maar even een paracetamol inderdaad voor de zekerheid

2 jaar geleden

Koorts krijgen door de warmte kan wel zeker. Het is alleen een ander soort koorts. Kinderen en ouderen kunnen hun warmte niet zo goed kwijt, waardoor de lichaamstemperatuur stijgt met warm weer. Wat je kan doen is voor goede verkoeling zorgen voor je kindje. Mijn zoontje had ook 38,5 toen hij naar bed ging met dat warme weer dinsdag. Ik heb een nat washandje gepakt en hem daarmee “gewassen” om af te koelen en de kruik gepakt en daar koud water ingedaan en naast hem in zijn bedje gelegd. In de ochtend was het toen gezakt tot 37,4. Zijn kamertje is dan ook 30 graden met dit weer.

2 jaar geleden

Echte koorts zullen ze niet krijgen van de warmte denk ik. Het kan ook zijn dat het lijfje van je kindje (een beetje) oververhit is. Echte koorts ontstaat wanneer ziekteverwekkers opgeruimd worden door het lichaam. Dus ik denk dat dit 2 verschillende dingen zijn. Misschien heeft je kindje los van de warmte iets onder de leden? doorkomende tandjes veroorzaken bij onze kleine ook altijd koorts