26 Reacties
3 jaar geleden
Hi! Ik lees even mee, want ben ook erg benieuwd! Ik ben namelijk laatst ook bij de huisarts geweest en wil graag een koperspiraal (omdat ik niet zo lekker reageer op hormonen), maar mijn huisarts zei dat ze er niet echt voorstander van zijn omdat je menstruaties heftiger kunnen worden ofzo.. Dat risico neem ik dan maar, want hormonen zie ik echt niet zitten. Mijn dochtertje is donderdag 3 maanden en vanaf dan kunnen ze hem zetten, alleen zetten ze hem het liefst tijdens menstruatie en die heb ik nog niet gehad (geef nog volledig bv). Wat zei jouw huisarts ervan? Gaf zij niet aan dat ze er beetje op tegen zijn? Je bent trouwens wel meteen vruchtbaar daarna weer, want er zijn geen hormonen ofzo die nog uit je lijf moeten馃グ
3 jaar geleden
Reactie op ash93
Hi! Ik lees even mee, want ben ook erg benieuwd! Ik ben namelijk laatst ook ...
Hi 鈾ワ笍 Mijn huisarts zei dat koper spiraal het fijnste is, ik kan ook niet goed tegen hormonen vandaar de keuze dat ik voor de koper spiraal ga. Mijn huisarts zei niet dat ze erop tegen zijn..
3 jaar geleden
Ik heb een koper spiraal gehad, vorig jaar laten verwijderen, binnen een maand zwanger馃槆
3 jaar geleden
Ik ga ook voor de koper spiraal. Geen hormonen meer in mijn lijf (alleen zwangerschap hormoontje power馃ぃ)
Het is mogelijk dat voornamelijk de eerste menstruatie heftig en wat pijnlijk is. De eerste 6 maand kan het nog wat heviger zijn, maar dat komt niet altijd voor. Zo zei mijn verloskundige waar ik het spiraaltje laat zetten. En je bent gelijk vruchtbaar wanneer een spiraal is verwijderd...
3 jaar geleden
Ik heb de koperspiraal gehad. Ik ben er niet zo positief over. Mijn menstruaties waren vrij heftig, terwijl ze dat nooit waren. Ik had er ook altijd veel menstruatiepijn bij.
Na het verwijderen was ik na 4 mnd zwanger.
3 jaar geleden
Heb 茅茅n keer een koperspiraal gehad, maar nooit weer! Wat een hel..
Mijn menstruaties waren echt heftig, krampen die ik gewoon weg moest zuchten alsof het wee毛n waren en ik bloedde zo hevig dat ik niet kon werken.
Daarna een mirena laten plaatsen en dat ging prima! De hoeveelheid hormonen in een mirena is volgens mij verwaarloosbaar
3 jaar geleden
Reactie op A miracle
Ik raakte zwanger van mijn zoon door de koper spiraal heen馃槀 ik ga voor de ...
Hahah dat is een verassing馃槏
3 jaar geleden
Reactie op A miracle
Ja zeker, stond wel onder controle vanwege zwanger en spiraal tegelijk kans ...
Gelukkig maar lieverd馃挋 ja het is echt spannend.. maar ga jij ook voor spiraal zonder hormonen of met hormonen
3 jaar geleden
Ik mag geen hormonen en heb voor mijn zwangerschap een koper spiraal gehad. Naast de eerste 2/3 maanden waarbij mijn menstruatie erg heftig en pijnlijk was(daarna weer als voor m'n spiraal) ben ik er erg tevreden over en krijg ik er volgende maand weer 1.
Ze zeggen dat je direct weer vruchtbaar bent. Bij mij duurde het 6 maanden.
3 jaar geleden
eerder een koperspiraal gehad en dat was een horror ervaring. ik bloedde de hele tijd, en ik had veel krampen, ook naast mijn menstruaties.
toch heb ik 4 weken geleden alweer een koperspiraal laten zetten. en dat bevalt nu echt top! ben nog niet ongesteld geweest, maar het herstel viel me reuze mee. nu nergens last van.
3 jaar geleden
Reactie op minnie1993
eerder een koperspiraal gehad en dat was een horror ervaring. ik bloedde de ...
Fijn dat je nu geen last van hebt, heb je dat gewoon bij je eigen huisarts laten zetten of in een ziekenhuis?