11 Reacties
2 jaar geleden
Koude handjes en voetjes zeggen niet per se wat over haar temperatuur. Alhoewel 36 graden wat aan de lage kant is. Dat is in de nacht overigens ook weer niet heel gek.
2 jaar geleden
Hier werd ze s nachts, nu met de vrieskou ook een paar keer heel hard huilend wakker. Handjes doet ze zelf al in de mouwen van haar slaapzak. Niet getempd, maar heel koud in haar nekje. Nu 2 nachten en maillot aan onder haar pyjama en ze slaapt weer door. Deken is met deze draaikont geen optie. Ik heb het zelf ook van koud s nachts, dus kan me er iets bij voorstellen hoe vervelend dat is
2 jaar geleden
Aerosleep geeft idd veel kou!
Ons zoontje heeft het ook altijd koud. Overdag 20-21 graden in huis, heeft dan lange mouwen romper, broek, trui of lang shirt met vest, sokken en zorg dat er altijd een groot kleed op de grond ligt om te spelen zodat hij niet op de koude vloer hoeft.
S nachts heeft hij lange mouwen romper, lange pyjama, sokken, 3,5 TOG slaapzak, lakentje, dekentje, en vaak nog een gebreid dekentje er over heen. Zelfs dan durft hij soms nog ontroostbaar te huilen en het dan koud te hebben met een tempratuur van 35,8, en dan maken we nog een kruik.
Heb dit toevallig vorige maand aan het consultatie bureau gevraagd of dat dit erg is of wat ik hier mee moet.
Ze gaven aan dat dat niks ergs is, de een heeft het sneller koud dan de ander. Kreeg als advies om in laagjes te werken. Dus niet standaard al 2 dekens en een kruik te gebruiken s nachts, maar telkens als hij t koud heeft een laagje extra doen
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Aerosleep geeft idd veel kou!
Ons zoontje heeft het ook altijd koud. Over ...
Oh en s nachts 19 graden op de slaapkamer trouwens
2 jaar geleden
Ik zou ook trillen met 19 graden 😅kachel staat hier op 22 en hij draagt een trui en ik heb vloerbedekkingen, en dan nog heeft hij soms kouden handen en voeten, nu heeft hij ook wel bloedarmoede maar toch 19 graden moet ik ook niet aan denken hoor 😣😅
2 jaar geleden
Mijn meisje leek het ook koud te hebben in de nacht. Het was tussen de 18 en 19 graden, ze had een romper zonder mouwen, legging, shirtje met lange mouwen en Sokjes aan en de 4 seizoenen Puckababy slaapzak en voelde naar mijn idee toch niet helemaal warm( te warm is ook niet goed. Dus wat is nou goed?🤔). Vannacht had ze een jogging pakje aan en was minder vaak wakker. Ze zit wel in een sprongetje dus of het nou komt dat ze wat warmer was aangekleed of dat ze gewoon een goede nacht had…
Overdag heeft ze vaak ook wel koude handen en ook wel eens koude beentje(hangt er ook een beetje vanaf of ze alleen in de box speelt of dat ze bij mij zit. Maar goed of ze het zelf dan koud heeft dat vraag ik mezelf ook wel eens af
2 jaar geleden
Ik heb een huis van 210 m2 uit 1908 als ik die de hele dag en nacht op 22c zou moeten verwarmen dan betaal ik denk ik 1000 euro per maand aan gas dus dat gaat niet op 🙄 daarbij moet ik niet denken aan 20+ graden, draag de hele winter een t shirt met af en toe een vest. Kan beter iemand iets aantrekken met een deken er bij dan dat ik hier in me blote reet rond loop...
Volgens de WHO is 18 graden de meest gezonde temperatuur in huis 🙈 Voor een baby 19 tot 20.
Haar slaapkamer is ongeveer 17 graden, volgens de babyfoon. Niet overdreven koud dus.
Ze lijkt overdag dus nergens last van te hebben, in de nacht ook niet, het is niet dat ze wakker word van de kou, het is dat ik haar temp check als ze ontroostbaar wakker word en er zo dus een paar keer achter kwam dat haar lichaamstemperatuur wel vrij laag was, dus vroeg me af of er nog meer kindjes waren.
Wel grappig dat we zo verschillend zijn kwa warm/koud!