21 Reacties
2 jaar geleden
Hier alleen omrollen, tijgeren en overal op klimmen maar kruipen vindt ie lastig. Hij gaat ook veel sneller als ie tijgert dus waarom moeilijk doen als t makkelijk kan 😅
2 jaar geleden
Dat is zo verschillend. Mijn oudste kroop pas met 13 maanden op handen en knieën. Hij deed wel tijgeren. Een maand later liep hij los
De middelste kroop al met 9 maanden op handen en knieën en liep ook met 14 maanden los.
De jongste is nu bijna 10 maanden en rolt en tijgert alle kanten op maar kruipen op handen en knieën doet hij niet.
2 jaar geleden
Hier kruipt hij ook nog niet, hij wil heel graag staan en stappen aan de hand. Hij vond het op zijn buik liggen ook een lange tijd echt niet leuk, dat gaat nu iets beter. Tijgeren doet hij ook nog niet, ik vind het wel jammer, want hij wil het wel zo graag en zou ook meer tevreden zijn denk ik.
2 jaar geleden
Onze dochter is 9.5 maand en sinds een week tijgert ze het hele huis door en ze kan zelfs nu pas rollen van rug naar buik (heeft ze nooit willen doen ookal stimuleerden we haar wel). Denk dat ze nu pas een motivatie heeft om om te rollen naar haar buik want dan kan ze tijgeren door het huis 😂
Maak je dus geen zorgen dat je kindje nog niet kruipt. Zoals hieronder al gezegd slaan sommige kindjes het kruipen ook gewoon over en elk kindje heeft zn eigen tempo 😊
2 jaar geleden
Hier is hij sinds deze week aan het kruipen. Hij ging eerst tijgeren, staan, zitten en langs de meubels lopen. Kruipen nu pas en heeft nu ook echt het tijgeren vervangen. De weken hiervoor deed hij af en toe kruipen en dan weer tijgeren. Volgens mij slaan sommige kinderen het zelfs helemaal over. Mijn zoon is nu 10 maanden. Staan deed hij met 8 maanden en zitten met 9 maanden. Tijgeren met 6 maanden.
2 jaar geleden
Hier was het alleen maar tijgeren en sinds vandaag ineens kruipen. Maandag is ze 10 maanden komt van zelf goed.
2 jaar geleden
Reactie op Robemy
Hier ook nog niet kruipen! Onze dochter begint nu ook pas met tijgeren sind ...
Zodra ze gaan tijgeren dan gaat het ineens heel snel haha. Onze kleine ging ook 1,5 week geleden beginnen met tijgeren. Nu gaat ie al heel stabiel zelf zitten vanuit buikligging en tijgert/kruipt al door de hele kamer. Als ze het tijgeren onder de knie hebben dan gaat alles als een sneltrein vaak 😳😆
2 jaar geleden
Reactie op Astrid Mellema
Hier kruipt hij ook nog niet, hij wil heel graag staan en stappen aan de ha ...
Hier precies hetzelfde, behalve dat hij wel tijgert, maar dan moet er ook echt een uitdaging zijn (leuk speeltje, of papa en mama die gek doen), uit zichzelf op ontdekking de kamer door tijgeren doet ie echt niet 🙈
2 jaar geleden
Hier ook nog niet kruipen hoor. Ze is nu 9,5 maand, denk ook niet dat ze het gaat doen. Wij denken dat het een kontschuiver gaat worden.. Ze is nu wel al een paar keer zelfstandig tot zitten gekomen. ☺️
2 jaar geleden
Bijna 9 maanden. Hier ook alleen tijgeren. Wel op handen en knieën zitten. Maar als ze dan wil verplaatsen dan weer op de buik laten zakken en tijgert ze de kamer door
2 jaar geleden
Hier 10 maanden en kruipt ook nog niet. Haar zus kroop ook pas met 12 maanden 🥴 Had stiekem wel gehoopt dat ze iets sneller zou zijn…