37 Reacties
2 jaar geleden
Totaal niet oke. In m’n cultuur is het ook niet ‘normaal’ om dit te doen.
2 jaar geleden
Totaal niet oke. In m’n cultuur is het ook niet ‘normaal’ om dit te doen.
Dat kan natuurlijk, dat het niet gebruikelijk is.
En jij met jouw ouders?
2 jaar geleden
Dat kan natuurlijk, dat het niet gebruikelijk is.
En jij met jouw ouders?
Ik doe het ook niet met mn ouders.
2 jaar geleden
Ik weet dat ik vroeger als kind iedereen een kus op de mond gaf als ik bijv. naar bed ging. Nu denk ik bah wat raar en ook dat dat zo normaal was bij ons in de familie vooral in verband met hygiëne.
Toen ons zoontje net geboren was vond vooral 1 persoon het heel erg nodig om hem continue in het gezicht te kussen, vaak vlak naast zijn mondje. Daar voelde ik me niet fijn bij en toen heb ik iedereen geïnformeerd dat ik niet wil hebben dat hij in zijn gezicht wordt gekust en al helemaal niet op zijn mond.
Hij zou maar een hersenvliesontsteking oid oplopen hierdoor.. een kusje boven op zijn bol vind ik wel een ander verhaal.
Daarnaast wil ook dat ons zoontje zelf leert aangeven of hij kusjes geven en krijgen oké vind.
Ik kus ons zoontje wel op zijn mond maar zijn papa doet dat niet omdat hij zich er niet fijn bij voelt.
2 jaar geleden
Oke nu voel ik me een vreemde eend in de bijt. Bij ons gebeurt. Het wel ik doe dat ook nog steeds met mijn moeder en opa en oma. Al is bij ons wel de regel met de oudere kindjes er moet geen dwang bij zitten als ze niet willen dan moet dat ook goed zijn dat ze hun grenzen aan geven
2 jaar geleden
Nee wij vinden dat niet fijn. Wij doen het zelf ook niet. Alleen op zijn voorhoofd doen wij het.
Wat vinden jullie ervan als de leidsters op de kinderopvang kus op de wang/voorhoofd geven?
2 jaar geleden
Reactie op Mom161921
Oke nu voel ik me een vreemde eend in de bijt. Bij ons gebeurt. Het wel ik ...
Haha nee hoor, bij ons gebeurt het ook! En inderdaad, op het moment dat ze het "zelf kunnen aangeven" zeggen we zeg maar dag en dan mag dat door te zwaaien, high five, knuffel kus.
2 jaar geleden
Reactie op Mom161921
Oke nu voel ik me een vreemde eend in de bijt. Bij ons gebeurt. Het wel ik ...
Hahaha zo voel ik me nu ook 😅😂.. ik geef mijn ouders ook nog steeds een kus. En mijn neefjes en nichtje geef ik ook vaak een kus. En inderdaad alleen als ze het zelf willen, maar hun is dat ook gewoon normaal.
Nou geldt dit natuurlijk alleen voor familie.
2 jaar geleden
Alleen ik doe het bij mn zoontje , hij vindt het ook leuk als ik Oehh geluidjes maak via zn lippen 🤣
2 jaar geleden
Wij kussen haar wel op de mond als ze gaat slapen of als we weggaan en zo, maar opa’s en oma’s niet. Snap niet waarom dat gek of vies zou zijn, als je kind niet aangeeft of laat merken het niet te willen, is het toch prima? Ik ben zeker niet vies van mijn eigen kind.
2 jaar geleden
Absoluuttt niet🙈… op de wang kussen vind ik al ongemakkelijk (ben denk heel beschermend en bang voor virusjes)😷 op de mond zou ik niet accepteren….