37 Reacties
2 jaar geleden
Wij doen het zelf al niet. Maar dat is gewoon heel persoonlijk. Mijn ouders deden het als kind wel bij mij en ik was al heel jong toen ik zei dit niet meer te willen 😅 is gewoon niet zo mijn ding. Maar vind het niet raar als andere ouders het wel doen met hun kindjes.
Als ik het zou weten dat iemand anders het bij ons kindje doet, zou ik er wel zeker iets van zeggen, want dat zou ik niet willen.
2 jaar geleden
Van familie zou ik het heel raar en vies vinden. Doen ze ook niet. Mijn schoonfamilie is enorm begaan met alles. Mijn schoonmoeder vraagt bij alles of het ok is wat ze doet. Super lief. Ook of ze een kusje mag geven aan ons zoontje gewoon op zijn wangetjes of bolleke. Dat vind ik dan weer vanzelfsprekend dat ze dat mag doen. Kan me ook niet herinneren dat ikzelf op de mond gekust werd 🤔 Maar zelf doe ik het wel vaak. Ook geen idee of mijn man dit doet. Ik sta er eigenlijk niet bij stil.
2 jaar geleden
Wij doen het zelf wel, maar andere niet. Vind niks goed of fout hierin. Wat ik wel belangrijk vind is dat hij leert dat nee nee is en ja ja. Als hij bijv wat groter is en hij zou naar opa of oma lopen en ze zelf eeen kus op de mond geven vind k dat geen probleem, maar als wie bijv gaan zou k niet zeggen "geef ze maar een kus" dat laat ik dan aan hem!
2 jaar geleden
Ik vraag me af waarom de meeste van jullie het niet doen… Wij geven mijn zoontje wel gewoon kusjes op zijn mond of wang. Familie doet het eigenlijk niet zo vaak en als het gebeurt is het op de wang maar ik heb hier nooit zo over nagedacht eigenlijk.
Mijn zoontje begint ons nu ook zelf kusjes te geven , met z’n hele mond open🤪 en ik geniet er nog van ook! 🤍
2 jaar geleden
Reactie op L202021
Ik vraag me af waarom de meeste van jullie het niet doen… Wij geven mijn zo ...
Haha ja herkenbaar 😂 zon lekkere natte smakkerd
2 jaar geleden
Reactie op L202021
Heel herkenbaar, mond wijd open..vind t zooo lief 😍
2 jaar geleden
Reactie op L202021
Jaaa, hier ook, zooo bijzonder en lief😍 geniet er ook van 😊
2 jaar geleden
Nope, ik vind dat niet iets voor kids. Als klein meisje had ik er zelf ook een hekel aan als iemand dat bij mij deed... mijn schoonouders doen het wel, probeerde dat ook bij mij (we hebben een hele goede band) maar inmiddels weten ze beter 🙈 mijn schoonvader rookt ook, wil niet dat hij onze dochter dan op dr mond zoent..
2 jaar geleden
Vind dat heel gek. Maar ken het ook niet vanuit mijn opvoeding. Mijn schoonmoeder gaf mij eerder ook een kus op de mond (doet ze ook bij mijn man en zijn broertje). Maar ik heb aangegeven dat ik dat niet wil hebben.
Een kus op de wang of voorhoofd heb ik geen problemen mee (bij m’n dochter, ik hoef niets, ook geen omhelzing hahaha)
2 jaar geleden
Ik kus mijn zoontje op zijn mond. Mijn man doet het niet, hij voelt zich er niet fijn bij.
Wij kussen onze ouders niet op de mond en zij kussen ons zoontje ook niet op de mond.
De oma's willen de baby wel op de mond kussen, maar we hebben vanaf het begin af aan aangeven dit niet te willen. Een kusje op zijn wang/voorhoofd/op zijn bolletje is prima. Als hij later aangeeft dat kussen niet (meer) prettig te vinden, respecteren we zijn grenzen.
2 jaar geleden
Haha ik hoef ook niks dat is toch wel een voordeel aan die Corona, geen irritant gesmok meer op verjaardagen en die ongemakkelijke omhelzingen met 1 of nee toch twee oh nog een derde kus zucht blief mie of haha.
Ik kus m’n baby wel op zijn bekkie maar de oudere kindjes niet meer. Mijn 5 jarige dochter doet het de laatste tijd zelf ja dan kan zij ze krijgen maar niet van anderen daar voel ik mij ook niet zo heel prettig bij 😊