15 Reacties
2 jaar geleden
Ik volg even, onze zoon werd vannacht ook weer wakker met ondertemp, 36.1 😫 Draagt ook lange mouwen, lange slaapzak en ligt onder een deken. Ik heb hem vannacht een dun mutsje opgezet, dat leek te helpen.
Maar vraag me inderdaad ook af hoe dit kan 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op Lisaaa92
Merk dat jullie kleine er last van heeft of?
Nee ik denk het niet. We zijn er een tijdje geleden achter gekomen in het ziekenhuis. Anders hadden we het niet eens geweten. Ja ze voelt vaak koud, slaapt onrustig maar of dat de reden is weet ik niet. De kinderarts maakt er geen probleem van.
2 jaar geleden
Hier ook! Altijd 19 graden in de slaapkamer.
Zoontje draagt:
Lange mouwen romper
Lange mouwen pyjama
Sokken,
Dikke winter slaapzak
Lakentje
Dekentje
Fleece deken.
En durft dan soms nog steeds een onder tempratuur van 35,6 te hebben. Wat uiteraard er voor zorgt dat hij teveel / te snel wakker word. Soms leg ik er dus een kruik bij. En dat werkt
Ik heb het toevallig vorige week aangekaart bij het cb, en daar zeiden ze dat het geen probleem was, dat kan. Ze adviseerde me om met laagjes te werken. Dus niet elke avond standaard al die lagen aan doen en 3 dekens en een kruik, maar telkens iets extra als we merken dat hij het toch nog te koud heeft. En om te kijken naar een wollen pyjama kreeg ik als tip ergens anders.
Voor de rest is het niks ernstigs.
2 jaar geleden
Hier ook vaak lage temp. Gisteravond voelde hij ook heel koud en had hij 35,9 vanochtend om 6:00 36,1. Gelijk even opgezocht en er staat ook op internet dat het soms voor kan komen en zolang ze zich niet ziekjes erbij voelen dat je niet druk hoeft te maken. Misschien gewoon omdat ze slapen dat de temp gauw lager wordt?
2 jaar geleden
Hebben jullie al eens naar het matras gekeken waar je baby op slaapt? Wij hebben de Himlavalv van de Ikea en kwamen erachter dat onze zoon ook altijd koud was, waarschijnlijk van het matras. Goed ventilerend matras, betekent ook kouder! We hebben nu een wollen deken over het matras gedaan en het gaat nu al stukken beter. Vaak 36,9
2 jaar geleden
Reactie op SuuzAnn
Misschien moet ik hier ook eens naar gaan kijken. Hier is zoonlief ook vaak ...
Volgens mij zakt de temperatuur ‘s nachts altijd, net zoals bij volwassenen naar 36,2. Je kunt ook als graadmeter ‘s ochtends temperaturen. Als het dan goed is, zou het ‘s nachts ook goed moeten zijn (gezien de temperatuur in de kamer niet veel verder daalt). Ik doe wel altijd rectaal ivm de betrouwbaarheid.
2 jaar geleden
Reactie op June2021
Hebben jullie al eens naar het matras gekeken waar je baby op slaapt? Wij h ...
Welke wollen deken gebruiken jullie?
2 jaar geleden
Reactie op beebje2021
Welke wollen deken gebruiken jullie?
Wij hebben 1 van Nanami gekocht en deze over het matras gelegd. Daarboven een katoenen molton en een hoeslaken. Het is daardoor niet meer heel ademend, maar m’n zoontje is nu wel ‘s ochtends 36,9/37,1. Verder draagt hij een romper lange mouw, pyjama en een slaapzak van 3,5 tog (die van de Hema met vosjes). Het was of dit, of een nieuw matras kopen haha.
2 jaar geleden
Ik heb een super dikke slaapzak gekocht. ErgoPouch 3.5. En wij laten tegenwoordig de verwarming een klein beetje aan op zijn kamer. Sindsdien slaapt hij door.
2 jaar geleden
Reactie op June2021
Wij hebben 1 van Nanami gekocht en deze over het matras gelegd. Daarboven e ...
Dankjewel!