15 Reacties

2 jaar geleden

Kan hij zelfstandig in slaap vallen?

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Kan hij zelfstandig in slaap vallen?
Steeds moeilijker! 😔 Als we lang genoeg wachten kan hij wakker in bed, maar wel altijd na knuffelen. Bij zijn vader lukt dat vaker dan bij mij..

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Steeds moeilijker! 😔 Als we lang genoeg wachten kan hij wakker in bed, maa ...
Waardoor duurt het overdag dan 1,5 uur? Huilen? Blijven spelen in bed?

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Waardoor duurt het overdag dan 1,5 uur? Huilen? Blijven spelen in bed?
Hij wordt niet rustig voor het in bed leggen (dat was voorheen wel zo) en gaat inderdaad huilen in bed. Hij laat zich dan niet troosten en raakt overstuur. Als we hem weer oppakken blijft hij in mijn armen wild bewegen. Als ik hem op zn kamertje even laat spelen lukt het soms daarna wel, maar dan zijn we dus zoveel tijd verder. Hiervoor heeft hij maandenlang oorontstekingen gehad en toen moest hij vaak wel bij ons rechtop in slaap vallen.

2 jaar geleden

Misschien is hij toe aan een slaapje overdag? Dat je hem pas om 11 uur op bed legt en dan tot een uur of 13? Misschien dat hij dan ook moe genoeg is, waardoor hij geen 'strijd' meer gaat leveren?

2 jaar geleden

En als je hem dan om 11u een hele korte powernap laat doen? 15/20 min ofzo. Dan wakker maken. Zodat zn 2e x slapen ook iets naar voren schuift en de rest ook. In de hoop dat je zo langzaam alles elke paar dagen opschuift?

2 jaar geleden

Wat gebeurt er als je hem niet wakker maakt om 11.45? Als hij van 11 tot 13.30 kan slapen, zou ik het denk ik laten bij 1 slaapje en dan in de avond vroeg naar bed. Die van mij weigert al een paar weken zijn middagslaapje. Zelfs als hij in de ochtend kort slaapt. Dus maak hem niet meer wakker en laat hem 1 slaapje doen, zodat hij toch wat uurtjes slaap pakt overdag. Hij is in de ochtend wel echt heel moe om max 10 uur. Slaapt dus meestal van 10 tot 12/half 1, waardoor hij helaas wel echt lang wakker is tot zijn avond bedtijd. Dus hopelijk verandert het binnenkort weer wat.

2 jaar geleden

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!! 🤗 Ik twijfel inderdaad tussen de optie eerste slaapje powernap laten doen en de tijden daardoor verschuiven, of over op 1 slaapje.. maar lees steeds dat dit eigenlijk pas tussen 15-18 maanden 'kan'..

2 jaar geleden

Reactie op MissMeej88

Wat gebeurt er als je hem niet wakker maakt om 11.45? Als hij van 11 tot 13 ...
Hoe laat slaapt jouw kereltje in de avond? En pakt hij de nacht wel goed?

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Hoe laat slaapt jouw kereltje in de avond? En pakt hij de nacht wel goed?
In de avond slaapt hij rond 18.30. De nachten zijn altijd weer een verrassing. Soms slaapt hij een paar nachten door tot 6 en soms kan hij ineens 2 uur achter elkaar wakker zijn in de nacht. Heeft ook een flinke tijd hoestaanvallen gehad van soms wel meerdere uren, dus soms denk ik dat die onderbreking nog een beetje in zijn systeem zit. En merk dat hij veel last heeft van de warmte momenteel (kamer soms 28 graden).

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!! 🤗 Ik twijfel inderdaad tuss ...
Mijn opvang kindje had al maar 1 slaapje voor ze 1 werd! Werkt bij haar prima en red dit makkelijk. Ons zoontje kan dat dan weer niet. Die red het écht niet tot 11u oid. Elke kindje is anders 😊

2 jaar geleden

Hmm niet echt tips.. Want je brengt hem voor zijn 1ste dutje wel gewoon optijd naar bed toch? Dus echt oververmoeid kan ie dan niet zijn. Misschien is je kindje niet moe genoeg in de ochtend. Onze kleine word altijd vroeger wakker (rond 6:15/6:30) en dan leg ik hem meestal rond 9 uur op bed en hij slaapt dan vrijwel meteen altijd.. En dan tot ongeveer 10 uur/kwart over 10. Dan weer wakker tot een uurtje of half 2. En dan dutje tot max 3 uur. Daarna houd ik hem wakker tot half 7. En dan gaat ie de nacht in. Dit schema werkt bij ons ideaal. Maar onze kleine is ook geen moeilijke slaper gelukkig... Dat is bij ieder kindje weer helemaal anders natuurlijk.. Maar het is wel lastig. Vooral omdat je niet weet waarom hij overdag niet snel in slaap valt. Misschien toch lichtelijk oververmoeid? Ik heb niet veel tips. Misschien 2-3-4 of 3-3-4 ritme aanhouden. En dat elke dag doen. Wij doen vaak het 3-3-4 ritme.

2 jaar geleden

Is 9.30 misschien te vroeg? M’n dochtertje van 13 maanden heeft een wakker tijd van 3-3.5 uur

2 jaar geleden

Reactie op Amber12

Is 9.30 misschien te vroeg? M’n dochtertje van 13 maanden heeft een wakker ...
Ja ik denk dat dat inderdaad zo was! We hebben inmiddels weer een aantal betere dagen gehad, waarbij hij 3-3,25-4,5 uur wakker is en vrijwel direct in slaap valt 🙂 En we korten nu het eerste slaapje in maar max 30 min.

2 jaar geleden

Ik weet niet of jouw kindje zich niet meer in zijn ledikantje laat leggen? Dat dat het moment is dat hij panisch wordt? Dat hebben wij aan de hand gehad en ik ben overgestapt naar een vloerbed. Een paar dagen was het fiasco omdat hij alles wou ontdekken op zijn kamer maar nu lukt het hem vrij vlot om zelfstandig in slaap te vallen (eerder nooit gelukt) en slaapt hij daardoor ook iets rustiger. Misschien een idee :)