19 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is ook 18 maanden en loopt ook nog niet. Ze staat wel, los lopen doet ze ook nog niet. Kruipen en kont schuiven gaat veel sneller🤣

één jaar geleden

Mijn zoontje loopt ook nog niet nee🙈 af en toe als hij zin heeft dan gaat hij een paar stapjes los lopen uit zichzelf, maar heel herkenbaar dattie niet wil oefenen 🥴

één jaar geleden

Onze dochter (bijna 19 mnd) loopt ook nog niet. Kan nog niet los staan en heeft nog nooit een stap los gezet. We zien het voorlopig ook nog niet gebeuren, ze kruipt namelijk pas sinds 3 maanden, en voor de kracht in het bekken moeten kindjes vaak wel een half jaar kunnen kruipen. We zijn intensief aan het oefenen met o.a. kinderfysiotherapeut wat al veel heeft opgeleverd. Ik wordt af en toe gek van onzekerheid, maar voor de rest maakt niemand zich zorgen, dus probeer ik het ook los te laten. 😅

één jaar geleden

Onze dochter (bijna 19 mnd) loopt ook nog niet. Kan nog niet los staan en h ...
Ohh fijn dat je goede hulp hebt. En steunende omgeving. Ik krijg juist vaker opmerkingen van loopt hij nu nog niet, en juist wel mensen die zich zorgen maken. Dat komt reels ook doordat hij een standsafwijking van zijn voetjes heeft, wat hopelijk wegtrekt als hij loopt.

één jaar geleden

Bij ons hetzelfde. Achter een loopkarretje of een stoeltje geen probleem. Af en toe een paar meter. Maar als we willen oefenen of stimuleren dan wil zij juist niet.

één jaar geleden

Mijn dame loopt nu sinds begin dec. (toen was ze net geen 18 maanden), dus ook een latertje. Ze kon al wel een tijdje heel goed lopen achter een stoel of loopkar, maar ze had denk ik het zelfvertrouwen nog niet. Tot we een dag in de Ikea waren, ze ging ineens op ontdekkingstocht en begon los te lopen. Geen idee of het toeval is, maar wellicht proberen in een andere omgeving dan thuis.

één jaar geleden

Onze dochter van 19 maanden loopt ook nog niet. We gaan al wel een tijdje naar de kinderfysiotherapeut. Zij geeft goede tips hoe te oefenen om de romp steviger te maken. Onze dochter is namelijk een kontschuiver. Heeft nooit gekropen en daardoor is haar romp nog niet sterk genoeg. Ze staat wel steeds vaker los en zet was stapjes van de één naar de ander.

één jaar geleden

Reactie op Tenery

Mijn dame loopt nu sinds begin dec. (toen was ze net geen 18 maanden), dus ...
Wat goed! Van andere omgeving herken ik inderdaad ook. De meeste losse stapjes en meters) heeft hij bij de opa's en oma's gedaan met kerst.

één jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Onze dochter van 19 maanden loopt ook nog niet. We gaan al wel een tijdje ...
Fysio komt hier ook al een tijdje, maar kan helaas niet zeggen dat dit echt helpt. Geeft wel tips en adviezen, alleen weigert hij 9/10x te oefenen.

één jaar geleden

Mijn dochter ruim 18maanden, kruipt als een malle, loopt super goed achter een loopkar en aan de hand maar los helemaal niks, niet staan of lopen. Lijkt veel angst bij te zitten, dat ze er nog geen vertrouwen in heeft. Kinderfysio geweest heeft ze het hele gebouw bij gegild, want ja spannend vreemde.. We wachten maar af.. Met smart, lijkt me gewoon zoo enig als ze gaat lopen.

één jaar geleden

Reactie op Mama-1994

Fysio komt hier ook al een tijdje, maar kan helaas niet zeggen dat dit echt ...
Oh dat is jammer!!

één jaar geleden

Ik heb hier ook wel eens een topic geopend, onze dochter was ook wat later. Maar nu (net 18 maanden) loopt ze het hele huis door, van de een op andere dag! Ik denk dat ze toch op hun eigen snelheid gaan

één jaar geleden

Hier is ons zoontje ook pas sinds deze week aan t lopen. Was echt een kwestie van genoeg zelfvertrouwen krijgen om het te proberen. Wij kregen als tip (fysio) om tussen bank en salontafel te oefenen met speelgoed. Dat hij bijv. aan de bank staat en speelgoed op de salontafel waar hij dan heen moet reiken (of andersom). Als de tafel net ver genoeg staat komen ze even een halve seconde "los". Zo ervaren ze het los staan en bouwen ze vertrouwen op. Tafel kun je erna telkens een klein stukje verder weg zetten.

één jaar geleden

Hier ruim 18 maanden en liep al een tijdje wel ergens langs en heel soms ook als wij zn handjes vast hielden. Daarna ging hij steeds meer en langer proberen los te staan en de laatste week durft hij ineens over te steken en losse passen te zetten. Ik zie het echt met de dag verbeteren. Van 1 stap naar zeker 8 in een dag of 3 tijd. Maar ik zie bij hem ook nog gebrek aan focus soms waardoor hij ook vaak na 2 stappen op zn knieën valt. En hij is zo gewend zijwaarts te lopen dat hij zn voeten een soort schuin zet dus echt goed lopen duurt nog wel even denk ik. Maar heb wel de indruk dat als ze het eenmaal snappen en durven, het ineens heel snel kan gaan.

één jaar geleden

Onze zoon is over 2 weken 19 maanden, vanaf 10 maanden stond hij al. Hij loopt al sinds 11 maanden overal langs maar nog steeds niet zelf lopen. Ook als ik mijn handje geef wordt hij boos want oefenen wil hij niet😅 soms loopt hij x mee aan mijn hand. Achter de loopkar scheurt hij door het huis. Zie het voorlopig ook nog niet gebeuren maarja het kan ineens zo zijn🤷🏼‍♂️

één jaar geleden

Luke is over 2 dagen 20 maand en loopt ook nog niet. Is heel druk met zn loopkar, met een stoeltje, of zelfs met een vrachtwagen duwen en lopen, maar los durft hij niet

één jaar geleden

M’n zoontje van bijna 19 maanden loopt (nog) niet. Is een billen schuiver.

één jaar geleden

Hier ook een zoon (van 24-06-21) die pas na 18 maanden genoeg zelfvertrouwen had om los te lopen. Met 12 maanden ongeveer deed ie voorzichtig eerste pasjes langs de bank. Ik dacht dus dat het daarna snel zou gaan. Nou... niet dus. Gefrustreerd dat ik op een gegeven moment werd, vreselijk. We mochten hem ook niet helpen, gelijk weer naar zn knietjes als we zn handjes pakten. Afgelopen 30 december ging ie ineens! Liep ie zo een heel stuk los naar opa. Nog wankel en hij vond het ook spannend. Maar was ook zichtbaar trots. Nog steeds kruipt ie liever (ook op zn knietjes) dan dat ie loopt. Maar iedere dag zet ie nu wel stapjes los. Buiten nog niet, zal nog wel even duren. Ik was bijna zover dat ik het CB wilde bellen, of een kinderfysio. Ik was er klaar mee, dacht dat er iets was. Maar ik was gewoon te ongeduldig, oeps. Ze zeggen ook dat langer kruipen goed is voor de hersenontwikkeling, door de kruisbeweging die ze met armen en benen maken. Wordt dus gewoon een heel slim kind 🤣

één jaar geleden

Mijn zoon is ook 19 maanden en kan los lopen. Echter wil en durft hij dit nog niet. Jamie is onze derde en we weten dat ze iets Pas doen als ze er voldoende vertrouwen in hebben.