126 Reacties

3 jaar geleden

Love it! Top topic !! Weet niet zozeer of het een life hack is, maar deze ‘tulp’ flessen houder. Scheelt zoveel ruimte op je aanrecht en zit er ook nog eens lollig uit. Was geloof ik 8€ bij babymamaloes.

3 jaar geleden

Reactie op sara.s

Leuk!! Ik volg. Mijn lifehack: leg puppy training pads op je verschoonkusse ...
Hier gebruiken wij een hydrofiele doek voor, 1 keer in de lengte dubbelgevouwen. Scheelt een hoop plasjes en poepvlekjes idd!

3 jaar geleden

Voor in de luiertas een setje kleding in een rompertje vouwen en de drukknoopjes dicht doen, dan blijft het setje bij elkaar en heb je geen rondslingerende kleding in dr luiertas

3 jaar geleden

Reactie op Margaretha91

Voor in de luiertas een setje kleding in een rompertje vouwen en de drukkno ...
Briljant !

3 jaar geleden

Voor de draagdoek gebruikers. Knoop een speentje vast aan de punt van een draagdoek kan hij niet op de grond vallen en kunnen ze hem toch gebruiken En als je baby moe is maar te nieuwsgierig is. Aai voorzichtig met een vinger tussen de wenkbrauwen naar het puntje van de neus

3 jaar geleden

Voor de i watch gebruikers zonder babyfoon klem je telefoon ergens gericht op de baby en kijk op je horloge na de baby

3 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Love it! Top topic !! Weet niet zozeer of het een life hack is, maar deze ...
Dit zocht ik! Halve aanrecht staat hier vol met flesjes en kolf spullen haha. Ga meteen kijken! Dankjewel!♡

3 jaar geleden

Je matras aan twee kanten opmaken. Als er dan gespuugd of doorgelekt is s nachts hoef je alleen het vuile eraf te trekken en het matras om te draaien

3 jaar geleden

Reactie op Meibaby91

Hier gebruiken wij een hydrofiele doek voor, 1 keer in de lengte dubbelgevo ...
Ja idd! En ook in het baby nestje, in de kinderwagen, in het ledikantje. Alles met een leuk printje :)

3 jaar geleden

Reactie op Dabosbos

Je matras aan twee kanten opmaken. Als er dan gespuugd of doorgelekt is s n ...
Oh die vind ik echt briljant!!!

3 jaar geleden

Reactie op A miracle

Je moet nooit, maar dan ook nooit iets smeren op een brandwond, tenzij het speciaal ervoor bedoeld is. En poedersuiker is dat niet. Dit kan echt voor hele nare infecties zorgen.

3 jaar geleden

Reactie op A miracle

Sorry hier ga ik als apotheker toch op inhaken. Niet om vervelend te doen naar jou toe maar er zit echt geen enkele infectieremmer in poedersuiker: alleen pure suiker en wat antiklontermiddel. Meel of maïzena zit ook geen infectieremmer in. Nu is het wel zo dat doordat het poeder droog is, het niet beschimmelt en dat er ook geen bacterie overleeft in pure suiker dus het zal nooit zelf geïnfecteerd zijn. Dus ik denk dat je hierover verkeerd geïnformeerd bent. Maar suiker op een open wond (als het dus wel echt vochtig is) is een voedingsbodem voor infectie. Dat kan zomaar gaan etteren. Ik schrik er echt van dat dit als advies gegeven is, misschien koelt het wel iets en was het tijdelijk een oplossing in een bepaalde (nood)situatie maar het is niet iets dat altijd en overal toepasbaar is. Dat geldt trouwens voor alle medische adviezen, die zijn op dat moment speciaal voor jouw situatie. Brandwonden zijn er in verschillende gradaties dus wat voor de een geldt, geldt niet altijd voor de ander - wel of niet poedersuiker en wel of niet een brandwondenzalf, is aan een arts om te bepalen. Ga alsjeblieft nooit zelf iets doen met brandwonden, anders dan koelen met lauw water, en smeer er niks op tenzij op advies van een arts want dan smeer je het dicht. Een brandwond moet luchten anders heb je zo een infectie te pakken. Je kan voor vervoer naar de arts toe, tijdelijk afdekken met huishoudfolie want dit plakt niet (kleding wel). Op Thuisarts.nl vind je alle juiste en goed onderzochte adviezen. Oma’s raad is soms inderdaad heel goed en soms juist schadelijk. Denk aan veel venkel te eten/drinken bij borstvoeding, bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op A miracle

Ze heeft wel gelijk. Op brandwonden moet je nooit zalfjes of crèmes smeren. Dit zorgt ervoor dat de huid niet goed kan ademen en met het smeren beschadig je alleen maar meer. Ee brandwond moet je aan de lucht laten drogen afgaand op welke graad het is. Ik ben verpleegkundige zo heb me zeker verdiept 😂. Zou je eigen advies even opvolgen en de website van brandwonden stichting Nederland even doorlezen voordat je huishoudelijke tips gaat geven over wonden die levenslange littekens kunnen meebrengen. 👍

3 jaar geleden

Nog iets nieuws🤗 Baby Weegschaal gekocht, kan ik zelf haar gewicht bijhouden en uitrekenen hoeveel ml per dag goed is voor haar. Vind het wel handig. Is ook te gebruiken tijden peuter en kleuter periode.

3 jaar geleden

Voor op vakantie dit bedjes gekocht. Kan je heel klein inklappen neemt geen ruimte in beslag. Hebben straks op vakantie een kleine slaapkamer waar geen campingbedje inpast deze kan je op bed zetten

3 jaar geleden

Reactie op A miracle

Hoe weet jij dat ik zomaar iets roep? Ik zou eerst je eigen bronnen even checken voordat je mij beschuldigd van foute informatie.

3 jaar geleden

Reactie op SharonRS

Voor op vakantie dit bedjes gekocht. Kan je heel klein inklappen neemt geen ...
Van welk merk is dit bedje?

3 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Van welk merk is dit bedje?
https://www.bol.com/nl/nl/p/deryan-infant-deluxe-babybox-campingbedje-cream-inclusief-matras-en-klamboe/9300000039147956/?s2a=

3 jaar geleden

Reactie op linylia

Nog iets nieuws🤗 Baby Weegschaal gekocht, kan ik zelf haar gewicht bijhoud ...
Goed idee👌🏼👍🏼

3 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik heb een tip verwijderd die medisch mogelijk onjuist is. Groetjes, Roos