55 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje vind z’n loopstoeltje ook helemaal geweldig, ik heb er vroeger ook ingezeten. Je moet doen wat jij denkt, ik zet mijn kind zeker geen uren erin, denk meer een kwartiertje per keer haha. Ik las hier dat het z’n kruipen belemmerd? Ik denk van niet, want mijn zoontje kruipt ineens als een malle rond!
2 jaar geleden
Reactie op bébé5juni
Overdreven veel onnodige en rare vergelijkingen… Lucifers, gordel, buurman ...
35 jaar geleden zat ik ook al in een bouncer, ik sliep ook op mijn zij/buik. Van de meeste 'slechte' dingen krijg je waarschijnlijk niks. Als bij wijze van 5 op de 1000 baby's er wel last van krijgt wordt het al afgeraden. Wil niet zeggen dat je het dan maar allemaal moet doen, maar er wordt hier soms wel heel dramatisch gedaan.
2 jaar geleden
Reactie op bébé5juni
Overdreven veel onnodige en rare vergelijkingen… Lucifers, gordel, buurman ...
Ik weet niet of het met oud te maken heeft. Iig heeft mijn moeder dergelijke dingen nooit voor mij gekocht en zijn zulke dingen in mijn familie of vriendenkring ook nooit gebruikt. De afgelopen jaren ben ik nooit geïnteresseerd geweest in zulke baby dingen. Dat is pas sinds ik zelf een baby heb. Voor mij is daarom sowieso iets van 'zal wel van deze tijd zijn gedoe'.
Rare vergelijkingen. Zo kan je het noemen idd maar als je ziet wat er tegenwoordig aan vergelijkingen is gebruikt als het gaat om vaccineren en corona, dan zijn de vergelijkingen niet zo raar ;) je snapt neem ik aan mn punt wel en daar gaat het om.
Laat ik afsluiten; doe je ding als jij dat graag wil. Ik sta er anders is en ga mn kind niet aan dergelijke risico's blootstellen omdat ik geen mopperend kind wil. Dan maar wat minder comfortabel voor mezelf. Je hebt allerhande ouders in dit land en jij en ik vallen dan niet in dezelfde categorie. Dat hoeft ook niet.
2 jaar geleden
Reactie op DWB
Ons zoontje vind z’n loopstoeltje ook helemaal geweldig, ik heb er vroeger ...
Fijn voor jouw zoontje maar ik vaar liever op het advies van de consumentenbond dan jouw ervaring met jouw zoontje.
2 jaar geleden
Ik weet niet of het met oud te maken heeft. Iig heeft mijn moeder dergelijk ...
Bij jullie is het nooit gebruikt, bij ons wel. Het is normaal dat iedereen een andere mening erover heeft. Dat jij het niet wilt gebruiken, prima. Maar ga niet zo naar reageren op mensen die het wel gebruiken.
2 jaar geleden
Mijn meisje raced de hele woonkamer door vind het geweldig !!! Okal buiten geweest ermee super leuk gewoon lekker doen
2 jaar geleden
Hier gaan we er zelfs mee de tuin in. Geloof best dat het slecht kan zijn voor de ontwikkeling. Hier gebruiken we hem nu 2/2,5 maand en hij is nu 9maand. Hij kan zitten,opstaan,kruipen,achter zn loopwagen waggelen,aan de tafel lopen. Dat alles ondanks dat hij ook 15/20 minuten per dag in z’n loopauto mag. Hij loopt er trouwens niet in, hij rent😂
2 jaar geleden
Mijn ervaring is dat bij veel mensen die zeggen dat hun kindje er maar een kwartier tot half uur in zitten, het kindje er uiteindelijk veel langer in zit omdat ze zich op die manier goed kunnen vermaken en de ouders de handen vrij hebben.. als ze dan uit het stoeltje gehaald worden beginnen ze te mopperen en worden ze maar weer terug er in gezet.
Als ik bij familie of vrienden op bezoek ben waar zo’n ding staat dan zitten die kinderen er vaak al heel de tijd dat ik er ben in en dat is snel toch 2 uur. Ze worden er in gevoerd en krijgen drinken of worden zo voor te tv gezet. Die kindjes lopen niet achter met ontwikkeling maar zijn wel laat met de grove motoriek zoals zelfstandig naar zit, kruipen en op trekken.
Maarja ieder zo zijn ding, het word afgeraden omdat het de ontwikkeling belemmert en neemt best wat ruimte in dus wij hebben er ook voor gekozen om er geen in huis te halen. Ik denk dat er genoeg andere manieren zijn om je kindje te vermaken en te stimuleren vanaf de grond of andere op manieren die wel goed zijn voor de ontwikkeling zonder gebruik van loopwagentjes en bouncers.
2 jaar geleden
Reactie op Bebe21
Zou ik jou aanvullend mogen vragen, hoe zit het met loopfietsjes of van die ...
Sorry ik zie nu pas je vraag, dus een hele late reactie. Maar die loopfietsjes zijn erg fijn! Zijn ook juist goed om te oefenen met evenwicht/balans. Dit moeten ze daar echt zelf houden. En kunnen ze dus ook pas als ze al zelf kunnen staan en lopen. Zou wel goed kijken dat ze met platte voeten op de grond kunnen. Als ze snelheid gaan maken is het afzetten op de tenen, maar je wil wel dat ze met platte voeten op de grond kunnen staan en niet alleen net op de tenen
2 jaar geleden
Gewoon doen wat goed voelt voor jou. Mij zoontje ontwikkeld zich prima bijna 10 maanden kruipt staat zit zijn motoriek is ook normaal en vindt het geweldig om in zijn loopstoeltje te crushe. Hij zit er een paar keer per dag in en geniet ervan. Als die loopstoeltjes zo gevaarlijk en slecht zouden zijn voor baby's mocht het niet verkocht worden.
2 jaar geleden
Ik kreeg te horen van de arts van het consultatiebureau niet langer dan 10 minuten achter elkaar in het loopstoeltje . Niet goed voor de beentjes en heup en ze gebruiken meer hun tenen wat weer niet goed is . Zo'n loopwagen schijnt ook niet zo goed te zijn 🤔