26 Reacties

2 jaar geleden

🙋‍♀️ hier ook een man die het wel best vind op deze manier. Zie sinds van het weekend dat die wel stapjes langs de box loopt nu dus wie weet gaat het doorzetten.

2 jaar geleden

Hier ook niet lopen 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Die van ons deed 2 weken geleden zijn eerste stapjes. Maar sindsdien doet hij het niet meer en is het alleen optrekken en langs de meubels lopen. Wat hij wel doet is overal op klimmen op de bankjes van de speelgoed hoek en dan op het tafeltjes en dan via de achterkant van de bank gaat hij de bank op. En zo nog veel meer capriolen
Die van ons ging met 7 maanden al los staan en loopt nu met bijna 14 maanden nog niet ☺️ Ook in dit geval weer, alles op zijn eigen tempo. Laat je niet onzeker maken door de ontwikkeling van andere kindjes. Als hij er klaar voor is doet hij het straks zelf.

2 jaar geleden

Jup hiero…niet eens staan optrekken of kruipen 😬 wel lekker praktisch ;p

2 jaar geleden

Optrekken deed mn zoontje voor het eerst in maart. Nu vooral langs tafel lopen en met zn loopwagen. Maar nog niet “los”.

2 jaar geleden

Ons dochtertje loopt alleen nog aan de handen, en ze trekt zich op aan de tafel, bank, tv meubel en loopt daar zelf langs. Zelfstandig los staan of lopen doet ze niet. Komt vanzelf!

2 jaar geleden

Bijna 13 maanden en blijft bij optrekken. Soms 2x per dag, soms 15x. Maar staat niet zodanig stabiel dat ik op korte termijn stapjes verwacht

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Die van ons ging met 7 maanden al los staan en loopt nu met bijna 14 maande ...
Hier precies hetzelfde, stond met 5 maand aan tafel +-7 maand los en kan nu met 13 maand niet lopen. Ja hij kan het wel maar hij durft het niet😂 als hij niet oplet loopt hij zo naar de tafel vanaf de bank als hij mij ziet dat ik hem dus niet vast heb gaat hij per direct weer zitten 😂😂

2 jaar geleden

Zou mij geen zorgen maken. Zolang je kleine zich wel ontwikkeld (praten, brabbelen, enz) Mijn meisje kan pas sinds 1 week zelf gaan zitten en doet buikschuiven. Kruipt niet, staat niet en optrekken al helemaal niet. Maar alle medichi maken zich niet druk dus probeer ik het ook los te laten.

2 jaar geleden

Onze dochter van 14 maanden ook nog niet.. ze probeert nu wel een beetje van obstakel naar obstakel over te pakken, maar echt aanstalten maken om zelf te lopen doet ze nog niet.

2 jaar geleden

Niet teveel aantrekken van wat andere kindjes al wel kunnen. Jouw kindje komt er ook wel op zijn/haar eigen tempo. Het ene kind loopt al met 7 maanden en het andere kind pas met 16 maanden.. Daar kun je geen peil op trekken. Ik denk altijd maar zo: Geen één kindje blijft voor eeuwig kruipen of zitten.... 😂 Ooit komt het wel goed haha! En of dat nu is, of over een half jaar... Tsja dat maakt mij niet uit. Onze kleine gaat al veel staan en zet al pasjes maar nog niet los

2 jaar geleden

Het klopt dat bijna alle kindjes gaan lopen, maar ik wil toch even een opmerking maken over “geen een kindje blijft voor eeuwig kruipen of zitten…. 😂” ik zie regelmatig op dit forum voorbij komen “uiteindelijk kunnen ze het allemaal” als het gaat om ontwikkelingsmijlpalen halen. Er zijn helaas ook kinderen die door een aandoening nooit tot lopen of andere stappen in de ontwikkeling komen. Wij hebben door de aandoening van ons kindje lange tijd ook niet geweten of lopen haalbaar zou zijn. Ik noem dit om een stukje bewustzijn hierin te creëren ❤️

2 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 14 maanden en kan sinds vorige week optrekken en staan. Lopen doet hij ook nog niet 🤗

2 jaar geleden

Hey hey, mijn zoontje nu ook 13 maandjes en kan goed lopen achter een loopkar of aan mijn handen.. en 4 tellen los staan 😘 komt vanzelf, hij ging wel heel laat kruipen!

2 jaar geleden

Onze dochter van 14 maanden staat los erg goed. En als ik niet kijkt doet ze 1 of 2 stapjes. Maar er zijn ook dagen dat ze niks doet. Zit met smart te wachten.

2 jaar geleden

Hier ook nog niet lopen hoor! Hij trekt zich overal aan op, maar los staan of langs de bank/tafel lopen ook nog niet. Komt vanzelf denk ik maar. Maar snap je wel hoor, (on)bewust vergelijk je toch met andere kindjes

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Die van ons ging met 7 maanden al los staan en loopt nu met bijna 14 maande ...
Precies het kan best een tijdje duren. Die van ons stond met net 8 maanden en liep met net geen 13 maanden. Nu is hij 14 maanden. Daar zat dus best een tijdje tussen. Het begon met onbewust stapjes zetten en toen 3 weken later ofzo, liep hij ineens. Ik weet niet of het toeval is maar vanaf 12 maanden ging hij ook naar een andere groep op kvd waar hij de enige was die niet liep.

2 jaar geleden

De gemiddelde leeftijd is 14 maanden, dus als ze voor 14 maanden lopen zijn ze vroeg en pas bij 18 maanden moet een kleintje lopen anders is het officieel achterstand. Alles daarvoor dus helemaal prima! 💪🏻

2 jaar geleden

Hier is hij wel volop bezig met optrekken, langs de meubels of aan de loopwagen lopen. Maar zelfstandig lopen nog niet. Aan een hand looen vind hij ook niet geweldig. Sinds gisteren probeert hij zelf te gaan staan zonder ergens aan op te trekken.