85 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje is de 6e 14 maanden, maar zet nog geen stap

2 jaar geleden

Mijn oudste pas met 15 maanden. 13 maanden is ook wel vroeg, geef het de tijd 🙂

2 jaar geleden

Onze kleine is over 2 dagen 14 maanden maar loopt alleen maar als hij zich ergens aan vast kan houden. Nog niet los
Morgen is ons zoontje 14 maanden en hij loopt sinds zaterdag echt stukjes los het begon met een beetje voetjes schuiven en duurde 2 weken voordat hij liep. Geef het de tijd en stimuleer het een beetje, maar ik zou me er niet te druk on maken 13 maanden is best vroeg. Daarnaast zullen er vast heel veel andere nieuwe dingen zijn die ze heeft geleerd de afgelopen tijd. Daar zal ze dan meer energie in hebben gestoken dan het lopen. ☺️

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Morgen is ons zoontje 14 maanden en hij loopt sinds zaterdag echt stukjes l ...
Staan en langs de bank af lopen deed hij wel al toen hij 7 maanden was toen riep echt iedereen dat hij al snel zou gaan lopen maar dat heeft dus nog eens 7 maanden geduurd 😅 Alles op eigen tempo

2 jaar geleden

Die van mij loopt alleen aan hand of achter een loopwagen, hij is 13,5 maanden. Probeert wel zelf te staan zonder ergens aan optrekken, misschien vanuit daar zelfstandig staan en stapjes zetten

2 jaar geleden

13 maanden liep ie los en nu niet meer te houden

2 jaar geleden

13 maanden nu. Loopt achter zijn loopkar en aan de handen. Kan stapjes alleen zetten tussen 2 mensen die klaar staan om hem op te vangen. Maar durft het volgens mij nog niet alleen. Ik ben ook wel best ongeduldig, want ik krijg rugpijn van de hele tijd zijn handjes vast te houden en achter hem aan te lopen 😅

2 jaar geleden

Hier 13 mnd en wel optrekken en staan (constant. En dan heel blij zijn). Maar nog geen stapjes. Ook niet ergens langs of aan de hand. Staat nog relatief instabiel soms dus verwacht het niet perse elk moment ook

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een best lange tijd alleen langs meubels ed gelopen of aan 2 handen. We deden op den duur gewoon aan 1 vinger en dat ging ook heel goed. We hadden zoiets van hij geeft zelf wel aan als hij er klaar voor is om zelf te gaan lopen. Ze moeten ook vetrouwen in zichzelf krijgen daarvoor natuurlijk. Gister heeft hij voor het eerst een paar stappen alleen gezet en vandaag verder de draad opgepakt. Hij liep zelfs van de ene kant van het huis naar de andere kant.... zo snel kan het gaan😅

2 jaar geleden

Ze zeggen ook vaak dat kinderen ofwel snel zijn in lopen e.d. ofwel in communicatie. In ons geval klopt dat zeker wel. Zoals ik zei loopt onze zoon nog niet. Maar praten kan hij echt al goed, heeft een vrij grote woordenschat al en leert elke 1 a 2 weken wel iets nieuws. De zoon van een collega is 5 wkn jonger, loopt wel maar zegt nog geen woord. Zal niet voor iedereen kloppen maar hoor het wel vaker

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Ze zeggen ook vaak dat kinderen ofwel snel zijn in lopen e.d. ofwel in comm ...
Hier precies zo. Hij schuift op zijn billen de kamer door. Maar optrekken of staan kan hij nog niet. Laat staan lopen! Praten en begrijpen is hij dus juist heel druk mee bezig; auto, bal, buiten, lekker, ja, nee. Er komt echt vanalles voorbij 😂 Merkte eerst dat ik wat ongeduldig was en graag wilde dat hij snel zou gaan lopen. Maar laat het nu meer los en geniet ontzettend van z'n gebrabbel en geklets!

2 jaar geleden

13 maanden en loopt aan de hand of met de loopkar! (Waar hij op de crèche van de week bovenop gevallen is en meteen een van zijn mooie melktandjes kwijt is 😖....)

2 jaar geleden

Zoontje liep met 8mnd achter de loopwagen/aan de hand. Met 11mnd meerdere stappen los en toen ging het heel snel. Maar hij praat daarentegen nog niet, begrijpt veel maar maakt zelf alleen nog verschillende klanken, wel al goed lijkend op papa en mama, maar verder nog niks.

2 jaar geleden

Hier bijna 14mnd, gaat zo nu en dan los staan. Maar loopt alleen nog ergens achter, zoals mijn stoel als ik opsta 🤣

2 jaar geleden

Loopt als sinds 10 of 11 maanden aan de hand en lang de meubels. Vertikt het nog steeds om los te lopen. Denk dat het ook nog wel even gaat duren, ze staat ook nog niet los. Ze is nu 14 maanden oud.

2 jaar geleden

Reactie op Spacemonkey

13 maanden en loopt aan de hand of met de loopkar! (Waar hij op de crèche v ...
Och nee toch, tandje er helemaal uit? Lijkt mij zooooo erg…… Wat sneu 😞

2 jaar geleden

Eerste stapjes met 11 maanden. Nu ruim 13 maanden en het begint al bijna op rennen te lijken.

2 jaar geleden

Hier nu 13,5 mnd en loopt heel goed aan de hand maar kan er ook opeens rustig bij gaan zitten. Ze vind het allemaal wel goed hahaha. Zelf los lopen vind ze nog beetje eng heb ik het idee... ben benieuwd wanneer ze lopen gaat!

2 jaar geleden

Mijn zoontje zette zijn eerste stapjes met 10 maanden aan de hand en begon toen ook met de loopwagen en langs de meubels te lopen. Dit kan hij nu heel goed, maar nu is hij 13,5 maand, maar los lopen doet hij nog niet😅 sinds afgelopen week kan hij wel maximaal 3 stapjes los zetten, maar verder komt hij nog niet.