85 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon van 30 juni liep deed een paar dagen voor z’n eerste verjaardag z’n eerste stapjes. Volgens mij schrok hij van zichzelf, want daarna liep hij alleen maar achter z’n loopkar. 🙈 Nu sinds 2 weken loopt hij aan één stuk door helemaal los. 😁

2 jaar geleden

Mijn zoontje liep met 10 maanden. Hij is nu 14 maanden en niet meer bij te houden met dat ge-ren😂

2 jaar geleden

Mijn zoontje is afgelopen maandag ineens zelf paar stapjes gaan zetten. En nu is ie alleen maar aan het optrekken en aan het lopen (hij kan nog niet zelf van zithouding naar staan), soms valt ie nog op zijn billen maar gaat niet kruipend verder, probeert eerst ergens aan op te trekken en dan verder te lopen naar waar hij naar toe wilt.

2 jaar geleden

Ze ging opeens los lopen sinds deze zomervakantie met 14,5 maand, daarvoor liep ze wel aan de hand

2 jaar geleden

Morgen 14 maanden en loopt nog niet. Ook niet ergens langs if aan de hand

2 jaar geleden

Zojuist op een kinderfeestje dacht ik; wat sta je lang met je handen los (wat knap!) en opeens volgen er nog 8 stappen. Ik gloeide van trots! Nu afwachten of ze het werkelijk gaat oppakken. Ze is 14 maanden en elf dagen.

2 jaar geleden

Hier met 11 maanden en 3 weken begonnen met los lopen. Veel te snel! Ik wil m'n baby 🤣😍

2 jaar geleden

Hier een billenschuiver van ruim 14 maanden. Het hele concept van lopen is nog niet echt bij hem opgekomen geloof ik 😂 langs meubels lopen of stapjes zetten aan de hand dus ook nog niet. We oefenen wel met staan en dat gaat steeds beter, alhoewel hij ons nog echt nodig heeft voor de stabiliteit. Volgens de fysio is zijn spierspanning wat slap, maar niet zorgelijk. Alleen kosten daardoor alle grove motorische bewegingen meer energie en kracht. Optrekken aan meubels lukt hem ook nog niet, maar is hij nu wel wat mee aan het oefenen

2 jaar geleden

Bijna 15 maanden. Ze staat laatste tijd veel los. Loopt langs de bank en met alles waar ze mee kan schuiven door de woonkamer. Oom loopt ze aan de handjes. Loslopen zelf nog niet.

2 jaar geleden

14 maanden, niet lopen, niet kruipen, niet optrekken oid. Maandag komt de kinderfysiotherapeut langs. Eindelijk.. Ben benieuwd! Heel gefrustreerd meisje, die van alles net niks kan. Sneu!

2 jaar geleden

Ons zoontje van 14 maanden loopt aan 1 vinger/ loopkar/ muren etc. en staat soms even los. Maar los lopen durft hij niet goed. En ook al kan hij best los staan, dat vindt hij ook nog spannend.

2 jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Ons zoontje van 14 maanden loopt aan 1 vinger/ loopkar/ muren etc. en staat ...
Precies hetzelfde hier idd. Ben benieuwd wanneer mijn dochter de moed vindt om zelf te lopen en los te laten. Ze kan het namelijk al heel goed.

2 jaar geleden

M’n dochter begon met 13 maanden met lopen. Is nu 14 maanden en loopt alles los, ook buiten op schoentjes. Valt nog wel af en toe om hoor

2 jaar geleden

Reactie op Swektestic Henque

M’n dochter begon met 13 maanden met lopen. Is nu 14 maanden en loopt alles ...
Hier precies hetzelfde! 😃

2 jaar geleden

Mijn dochter van 14 maand is een kontschuiver en doet verder nog niks haha

2 jaar geleden

Onze kleine doet sinds 2 dagen al een paar stapjes zetten!! En dan helemaal los. Ik geef het 1 week, hooguit 2 weken en dan loopt ie volledig los!

2 jaar geleden

Julia is 14 maand en loopt al ruim een maand langs meubels. Ze staat helemaal los, ook zonder optrekken. Ze loopt nu sinds kort mee met 1 vinger houvast. Ik denk inderdaad ook nog 1 á 2 weken voordat ze uit zichzelf loopt.

2 jaar geleden

Bijna 15 maanden en nog enkel kontschuiven. Op bed probeert ze te kruipen en inmiddels zit ze af en toe ook in kruiphouding op de vloer. Ze trekt zich op op dr knieën maar staan lukt nog niet. (Side note, ze heeft tussen de 5 en 8 maanden een Pavlik gehad ) komt wel goed, CB was dik tevreden en zolang ze een stijgende lijn aan houd in haar grove motoriek hoeven we ons echt geen zorgen te maken.

2 jaar geleden

Met ruim 12 maanden liep hij

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 14 maanden en loopt al eeen zo’n 4 maanden langs tafels etc. ze staat overal met 1 vinger zich vast te houden, maar alleen hó maaar. Ze kruipt ontzettend snel, dus ik denk dat ze dat makkelijker vindt.