9 Reacties
2 jaar geleden
Ik herken dit gelukkig totaal niet.
Wij delen het huishouden gewoon. Koken doe ik vaker omdat ik het leuk vind. Afwassen doen we samen. Hij doet vaker de was (wat ik echt intens haat haha). Boodschappen doen we beiden. Ik op woensdag mamadag en hij op vrijdag papadag (inclusief de markt).
Hij doet gewoon leuke dingen met ons zoontje, als ik er ook ben en ik haal hem uit bed geeft hij hem zn tussendoortje. We hebben eigenlijk vrijwel geen discussies hierover. Het is gewoon heel natuurlijk. De verzorging van ons kindje (spelen, eten verschonen etc), huishouden etc is gewoon verdeeld tussen ons. We werken allebei 32 uur overigens.
En ik ben er heel erg blij om en spreek dit ook uit want wat ik hier soms lees gaan mn nekharen van overeind staan..🙈
Ik denk dat je alleen kunt praten met je man en goed ook. Kijk er zijn ook vrouwen die dit prima vinden en dat moeten ze zelf weten, maar als jij dit niet vindt kunnen (geheel terecht als je het mij vraagt) dan moet je met hem praten erover.
Feitelijk is er niks mis mee als hij niet met hem iets wilt gaan doen, het is wel jammer en zonde van de tijd die je met je kindje hebt maar thuis kan die zich ook vermaken. De hele dag tv kijken daarentegen...
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Ik herken dit gelukkig totaal niet.
Wij delen het huishouden gewoon. Koken ...
Ik werk 27 pw en doe een opleiding ernaast, mijn vriend werkt 36 pw.
Ik praat erover en dan gaat het wel 1 a2 weken goed maar het in stand houden.... Haha ik lach erom maar ik ben er niet oké mee. Ik bedoel hij hoedt vn mij niet veel te doen. Maar ff een stofzuiger door de woonkamer en zo nu en dan een WA sophangen ben ik al blij mee.
2 jaar geleden
Reactie op Bienie
Ik werk 27 pw en doe een opleiding ernaast, mijn vriend werkt 36 pw.
Ik pr ...
Dan is het toch een kwestie van blijven herhalen, beetje opvoeden😅 aangeven wat je graag wilt dat hij doet.
Als er een was op te hangen valt vraag je hem ook om dat te doen ipv het zelf dan te doen?
2 jaar geleden
Misschien op zijn dagen voordat je weg gaat 1 ding (of meerdere kleine) aan je man vragen om te doen, bijv. Wil je vandaag even de was ophangen die nu in de machine zit? Daar help je me enorm mee! Of: wil je vandaag even .. halen in het dorp, want we hebben het niet meer in huis. De kans is best aanwezig dat je man deze huishoudelijke dingen gewoon niet ziet/weet. Mijn man is een schat, maar in het huishouden geen held. Ik vraag hem gewoon om iets te doen, want hij heeft anders gewoon niet door dat het moet gebeuren. En ja, soms ben ik het ook zat om het te moeten vragen, dan denk ik ook: je kunt toch zien dat het een rommel is?! Maar ja, hij heeft er zelf weinig last van en is gewoon makkelijk. Dan kan ik boos worden, maar daar bereik ik veel minder mee dan gewoon vriendelijk vragen.
En misschien dat het je man ook overweldigd, dat hij niet goed weet wat hij met de kleine kan doen en als hij dan ook nog iets 'speciaals', zoals ergens heen, met jullie dochter moet doen, dat hij dat niet overziet?
2 jaar geleden
Herken het wel haha... Heb vaak het gevoel dat ik iets verkeerd doe.. Iemand zei dat laatst ook tegen mij: 'Dan doe je echt iets verkeerd als je man niks doet'. Maar ik kan het blijven herhalen maar er veranderd gewoon weinig. Heel vervelend en ik blijf het wel zeggen. Misschien moeten we toch met een stramien gaan werken ofzo. Want ik hou zo ongeveer 18 ballen hoog en mijn man 2 haha!
2 jaar geleden
Ik herken dit ook zo erg. Dat passieve als we thuis zijn met elkaar. Ik ren overal heen met de kleine. Laat zoveel mogelijk de tv uit. Doe dansjes whatever en hij kwakt op de bank, gamen, kind er naast, eten geven maar dan de handen niet schoonmaken omdat hij naar tv kijkt. Kind loopt met vieze handen rond. Mn vriend noemt het chillen en vind dat ik zeur als ik er wat van zeg.
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Misschien op zijn dagen voordat je weg gaat 1 ding (of meerdere kleine) aan ...
Ik krijg daar dus zulke kriebels van. Die mannen zijn toch niet achterlijk? Ze gedragen zich als een stel pubers. Ik zeg dat ook tegen mn vriend dat ik hem net een puber vind hoe hij omgaat met zn vrije tijd en ons kind + de huishouding. Wij nemen nu een schoonmaakster. Dan is dat iig geen punt van discussie meer.
2 jaar geleden
Ik herken dit ook zo erg. Dat passieve als we thuis zijn met elkaar. Ik ren ...
Hahaha ik moet lachen van herkenning. Wij hebben idd ook een schoonmaakster genomen, omdat ik er gek van werd. Mijn vriend zegt Ipv chillen; flexen. 😂😂