32 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ook al 92 gehaald voor de winter. Lange mouwen worden over het algemeen ook langer gedragen dan korte mouwen. Als nu al 86 aan doet zal ik zeker 92 halen voor de winter

2 jaar geleden

Inderdaad een maatje groter halen voor de winter lijkt me. Je kan altijd de broek of mouwen omslaan. Ze zit hier net in 80 dus heb voor de winter 86 besteld

2 jaar geleden

Ze groeien wel minder hard na het 1e jaar begreep ik. Zelf heb ik wat dingen in 86 gekocht. Ze is nu 74 cm. Miss helpt het om in de groeicurve vh CB te kijken hoe groot je zoontje begin en/of einde vd winter is als hij zijn curve volgt.

2 jaar geleden

Zelf pak ik alleen maat 92 voor ons zoontje als iets écht heel klein valt. Hij is nu 14 maanden en draagt 80/86. Voor de winter ook 80 en vooral 86 gekocht. Mijn dochter zat met haar 1e verjaardag in 86 en nu ze bijna 3 wordt zit ze in 92. Ze groeien nu niet meer zo hard meestal 😊 Maar ach, aan de andere kant groeien ze er vanzelf in.

2 jaar geleden

Wat voor schoenmaat hebben jullie kindjes?

2 jaar geleden

Hier ook een flinke vent, zit al een tijdje in maat 86. Dus idd voor de herfst/winter koop ik 92. Gister bij het CB geweest en hij was in anderhalve maand tijd 3 cm gegroeid, dus denk dat dat wel goed komt. Idd gewoon de mouwen/broekspijpen omslaan.

2 jaar geleden

Reactie op imoan

Hier net de eerste echte loopschoenen aangeschaft. Maatje 23, oepsie haha. Meneer leeft op grote voet 😆 Z'n broer had rond deze leeftijd maat 21.

2 jaar geleden

Ik heb ook al best wat kleren van afgelopen winter sale gekocht maat 92, sommige passen hem nu al een beetje. Hij draagt 86/92. In Maart is het ook nog best koud vind ik, wss tot die tijd zelfs naar 98.

2 jaar geleden

Was ook al aan het inslaan 😄 Onze dochter heeft nu maat 80-86. Winterkleding bestel ik in 86 of 92. Gister een heel leuk winterjasje besteld van mango in maat 92, ik dacht voor de tweede helft van de winter, maar die is nu al aan de krappe kant. Bij h&m ook een flinke bestelling geplaatst en alles in maat 92 is echt veeeel te groot. Best moeilijk die maten en hoe het valt..

2 jaar geleden

Reactie op imoan

Ze zit net in maat 21, van de week even laten opmeten in de schoenwinkel. Super leuke schoentjes gehaald 🥰 Ze gaf het advies om elke 2 maanden opnieuw op te laten meten.

2 jaar geleden

Ik dacht dat ook in juni: zal maatje groter bestellen voor de zomer... ze past die broeken nu pas, maar nu is het seizoen voorbij🤣 Kleren zijn er meestal in 2 dagen na bestellen dus ik bestel gewoon op het moment dat het nodig is..

2 jaar geleden

Ons zoontje zit nu in 74/80 dus ik ga nog geen 92 halen.. verschilt echt per kindje, ook wanneer ze een groei spurt krijgen enzo

2 jaar geleden

Ik heb ook veel 86 ingekocht bij de Zara maar dat is nu echt nog veeelste oversized dus zal van de winter goed passen. Ik vind veelste groot niet zo mooi bij die kleintjes, oversized wel. Maar een broek die lubbert bij de billen vind ik niks 🙈

2 jaar geleden

Haha jullie kindjes zijn veel groter! Hier maat 74/80 dus koop 80/86 ze groeien niet meer zo snel
Oke er is vandaag een bestelling van next binnen gekomen in maat 92 en het is wel echt groot maar ik vind het wel kunnen met omslaan. Maar mijn vriend vind het echt verschrikkelijk te groot zegt hij. Maar het is sowieso een meer baggy model. Ik heb de kaartjes er al af maar mat vinden jullie, is het echt zo erg? 🫣

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Oke er is vandaag een bestelling van next binnen gekomen in maat 92 en het ...
Moeilijk te zien op de foto, maar het lijkt wel behoorlijk groot! Vooral het broekje. Dat vestje is oversized wel leuk ook. Verschrikkelijk, nee dat niet. Maar zou nog niet heel veel 92 in slaan denk ik. Het risico met groter is dat je straks winterkleding hebt in de juiste maat voor de zomer🤣 en geen idee of hij volgende winter er nog in kan!

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Verschrikkelijk is het niet😛 Alleen het broekje lijkt idd wel wat te groot, ik heb dat trouwens met mijn zoontje ook. Bovenkleding zit 92 oke maar qua broekjes heeft ie nog echt 86 nodig.

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Inderdaad niet verschrikkelijk! Maar ik had het een leuker setje gevonden in maat 86. Ik denk dat dit zelfs einde winter nog ruim zit.
Bedankt voor jullie reacties! De bestellingen die ik in 92 had gedaan heb ik nogmaals gedaan in 86 en ik heb contact gehad met Next de kleertjes die te groot zijn mogen gewoon zonder labels terug gestuurd worden 😮‍💨 We houden het dus maar bij 86 voorlopig ☺️

2 jaar geleden

Onze zoon draagt zowel boven als onder maat 86 en schoenen maat 23. Een enkele keer draagt hij nog t-shirts in maat 80 (Zara) die passen nog net. Ben zelf ook aan het twijfelen.. Onlangs nog 6 setjes gehaald in maat 86 (H&M voor herfst begin winter), ze zitten nu goed. Helaas de kaartjes er al afgehaald want twijfel of ik 92 had moeten halen. Maar aan de andere kant vind ik het persoonlijk niet zo mooi als kleding veel te groot zit. Vind het lastig met het kopen van een jas. Wil vast een tussenjas kopen die het liefst ook nog in de lente mee kan, maar goed. Morgen even de stad in om te passen, en dan hopen dat ik een beslissing kan maken 🤪