18 Reacties

2 jaar geleden

Ik durf niet echt voor meerdere maten kleding te kopen, omdat ik niet weet hoe hard hij groeit, en ben bang dat ik dan bijvoorbeeld allemaal lange truien koop, en het tegen die tijd super warm is en dan zit ik met allemaal truien, terwijl ik dan t shirts nodig heb bijvoorbeeld. Ons zoontje heeft nu maat 74, en ik ben nu langzaam aan het kijken voor maat 80. Soms kom ik in een winkel en zie ik wat leuks, dat neem ik dan alvast mee. Dan tegen de tijd dat hij maat 80 heeft, heb ik in ieder geval al iets, en dan ga ik echt gericht schoppen in de juiste maat.

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik durf niet echt voor meerdere maten kleding te kopen, omdat ik niet weet ...
Ah oké! Ja ik durf ook geen maten groter te kopen nu. Maar mevrouw draagt maat 74, maar sinds eergisteren past ze opeens ook maat 80.. ik heb alleen 1 shirt en 1 broek in die maat nu😅

2 jaar geleden

Ah oké! Ja ik durf ook geen maten groter te kopen nu. Maar mevrouw draagt m ...
Ik had het geluk dat toen ik zwanger was, vrienden van ons een zoontje van 1 jaar hadden. En toen mochten we in hun kleding bakken neuzen of we wat leuks zagen. Hun kleding smaak was het zelfde als onze, dus hadden bijna alles overgenomen. Ik had dus tot maat 74 alle kleding al in dozen. Pas vanaf maat 74 heb ik het zelf moeten kopen😂

2 jaar geleden

Ik koop nu bovenkleding in maat 80 en leggings in maat 86. Ik heb al een winterjas gescoord in maat 92 omdat ik ergens las dat ze wat langer in maat 86 blijven hangen. Hopelijk past ze het straks. Alle bovenkleding zit wel oversized voor mn dochtertje en dat is prima als ze doorgroeit. Dan hebben we dit alvast

2 jaar geleden

Ik doe altijd als ze bijv. net in maat 74 zit dan door die ong. 3 maanden heen steeds als ik wat leuks zie of een leuke aanbieding vast shoppen voor maat 80, dan kan ik meteen switchen als het in eens te klein is want dat gebeurt hier ook altijd.

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik had het geluk dat toen ik zwanger was, vrienden van ons een zoontje van ...
Haha dat is wel fijn! Vrienden van ons geven ook geregeld zakken kleding mee

2 jaar geleden

Ik leen veel kleding, dus heb altijd al wat liggen in de volgende maat. Als ik dan merk dat m’n dochter uit haar kleding begint te groeien dan wissel ik langzaam de kleding voor de grotere maat. Wat ik nog tekort kom koop ik dan nieuw of tweedehands bij

2 jaar geleden

Ik koop standaard een maatje groter, of ik moet willen dat ze het meteen aan kan. Ze heeft nu maat 74, en ik koop dus nu 80 als ik wat leuks zie. Afgelopen week een paar leuke setjes gezien, dus meegenomen. Dus nu vult haar kast langzaam met maat 80 erbij. Truien vallen nu wat oversized, maar dat staat juist wel leuk met een strakke legging erbij. En dan over een paar weken zitten ze “normaal”. Dus kan ze het best een tijdje aan. Liever te groot en even een mouwtje omslaan, en daarna normaal aan. Dan na een maand alweer te klein.

2 jaar geleden

Ik hou mn favoriete websites een beetje in de gaten. Als er bijv leuke aanbiedingen of sale is dan kijk ik of ik er voor weinig geld wat leuks vandaan kan halen in 1 of 2 maten groter dan hij nu draagt. Ook loop ik zo af en toe eens de Hema, Zeeman, Prenatal, H&M etc binnen als ik er toevallig ben en tijd heb. Zo verzamel ik langzaam wat kleding. En dan af en toe eens proberen of iets al een beetje past, indd desnoods met een omgeslagen mouw oid. Tegen de tijd dat hij de maat goed past check ik even of ik genoeg goede setjes kan maken of dat er nog iets mist.

2 jaar geleden

ik koop hier systematisch steeds een maatje verder, zo heb ik al rompers en paar maatjes klaar liggen voor de volgende maat, en sws verschilt het ook echt wel kwa kleding, bij de ene heeft ze 74 bij de andere 80 en sommige zelfs nog 68🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Als we merken dat ze eruit groeit kopen we in een keer en nieuwe maat. Ik doe meestal bij mijn favoriete winkels leuke setjes opslaan en als ze uit haar kleding begint te groeien gooi ik alles naar mijn winkelmandje😂
Ik koop de kleertjes een maatje groter vanaf het moment dat hij bijna op de maat daarvoor zit hij is nu 73cm dus ben net wat kleertjes gaan bestellen in maat 80. Thuis draag hij voornamelijk van die huis pakjes die zijn niet zo duur en makkelijk te wassen, plus hij kan daar lekker in bewegen. Daarnaast heeft hij 5 setjes waarvan 2 in maat 80 nu met nette kleding voor als we op bezoek gaan enzo. De rest stel ik nog even uit want binnenkort zal hij toch ook korte broekjes en t shirtjes en zo nodig hebben maar ik weet niet of ik die dan in maat 80 of al een maat groter moet halen…

2 jaar geleden

Hij gaat nu pas echt over van 68 naar 74. Ben nu alles van 68 aan de kant aan het leggen als het niet meer past. Hij had wat in maat 74, maar vooral tshirts en korte broeken van een neefje. Veel groter dan 74/80 ga ik niet want straks heeft hij ineens een groei spurt en dan zit ik er mee 😂 Koop toch bijna alles 2e hands of is het gekregen. Dus als ik wat moet kopen denk ik er wel even over na!

2 jaar geleden

Ik koop van tevoren al vanalles op Vinted. Probeer wel een beetje rekening te houden met maat en seizoen. Maar inmiddels zit ze in maat 74, dus mag ik shoppen in maat 80/86.

2 jaar geleden

Ik koop wat ze past. Maar voor de winter dus 3 winterjassen aan kunnen schaffen. Ze zat november nog in 68, en december/januari ineens in 74, en begin maart maat 80 💸💸💸 Ik heb laatst een aantal pakjes bij c&a besteld met ene jas erbij voor €170 Ik koop dus niet te dure kleding, want ze is er zo uit. Voor der verjaardag straks wel, maar ik wacht nog even aangezien ze groeit als kool en ik geen flauw idee heb hoe hard t gaat met de maat.

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Ik hou mn favoriete websites een beetje in de gaten. Als er bijv leuke aanb ...
Hier ook zo, toevallig ook zelfde winkels. Volg ook nog een aantal pagina’s op instagram die leuke kleertjes verkopen. Soms gepersonaliseerd met zijn naam vind ik ook wel leuk🥰

2 jaar geleden

ik koop het een beetje per seizoen.. dus als de ene maat te klein wordt dan kijken voor de andere.. heb al dingetjes maat 86 gekocht in de sale voor de nazomer. Hij heeft nu maat 80.

2 jaar geleden

Ik koop alvast 1-2 maten groter in de sale (natuurlijk wel rekening houdend met het seizoen) en gewoon als ik iets leuks tegen kom. Vind het voor de zomer wel lastig inschatten qua maat, dus daar wacht ik echt nog even mee. Moet trouwens ook noooodig haar kleding gaan uitzoeken. Liggen nog kledingstukken in de kast die inmiddels 2 maten te klein zijn 😅