16 Reacties

2 jaar geleden

Verschillende soorten stamppot en of quiche (spinazietaart met gehakt)

2 jaar geleden

Heel fijn topic! Ik heb alleen deze voor je: - Couscous (voor dochtertje uiteraard zonder kruiden dus haal ik wat couscous en groente apart eruit voordat ik de kruiden toevoeg) - Nasi (ook zonder kruiden voor baby) - Zoete aardappel met groentes en zalm zonder kruiden - Surinaamse moksi alesi (geef ik baby zoals het gemaakt is) - Rijst met pompoen en zalm (voor baby zonder zout)

2 jaar geleden

Ons zoontje eet gewoon precies wat wij ook eten, alleen dan zonder zout :)

2 jaar geleden

Ik volg! Ik maak nu nog alles apart voor haar in ijsblokjes en geef dan een mix van vlees/vis, groenten en rijst/aardappelen

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ons zoontje eet gewoon precies wat wij ook eten, alleen dan zonder zout :)
Ik snap dat concept, dat is ook mijn idee. Alleen maakte ik erg vaak gebruik van verspakketten of toevoegingen waarin zout verwerkt zat. Dat is wat lastiger/niet weg te laten. Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar recepten 馃檪

2 jaar geleden

Reactie op Sophi

Ik snap dat concept, dat is ook mijn idee. Alleen maakte ik erg vaak gebrui ...
Als wij van die pakketjes gebruiken waar zout in verwerkt zit, bijvoorbeeld een bloemkool ovenschotel, dan zorg k eerst dat alles gaar is, bloemkool gekookt, gehakt rul, aardappels gekookt. Dan schep ik voor m鈥檔 zoontje alles er uit, en dan pas voeg ik voor ons het zakje toe waar het zout in zit verwerkt.

MOD

2 jaar geleden

Ze krijgt alles wat wij ook eten. Met kruiden etc. Wij koken sowieso zonder zout en pakjes en zakjes.

2 jaar geleden

Hier eet mijn zoontje 9 mnd gewoon met ons mee. Ik heb wel altijd wat spinazie, of doperwten in de vriezer voor als iets lastig is qua groente of als het wat droog is. Vorige week bv aten wij pita falafel. Tja die pita is lastig, dus dan doe ik spinazie en een beetje gekookte rijst.

2 jaar geleden

Ohja, ik bak ook vaak ei muffins als tussendoortje en soms krijgt hij een hele voor het avondeten

2 jaar geleden

Diepvries erwten en blokjes courgette 5 min koken, afgieten en pureren stukje vis erbij bakken en rijst erbij Stukken aardappel, wortel en zoete aardappel koken, afgieten klontje boter en paprika poeder erdoor en stampen , eventueel met rul gehakt erbij Rode bieten en aardappelen koken, afgieten, klontje boter erbij en stampen Fles pompen schillen, in stukken snijden samen met 4 tomaten 30 min in ovenschaal in de oven op 175 graden. Tomaat en pompoen in de pan doen met 500 ml water en dan pureren. Eventueel Proven莽aalse of Italiaanse kruiden erbij en wat vermicelli, lekker dikke pompoen soep en als het te dun is met stukjes brood geven 500 gram pastinaak op grove stukken snijden en met 500 gram kleine stukken aardappel koken 15/20 min. Dan afgieten (eventueel wat vocht bewaren) stampen of met staafmixer pureren met n scheut melk of kookvocht en n klontje boter Voor jezelf kan je altijd zout en peper op t bord toevoegen, smakelijk

2 jaar geleden

Wij zijn vanaf deze week ook begonnen met samen eten. Tot nu toe nog niet verder gekomen dan dit: Gebakken rijst met wortel en peterselie met kabeljauwfilet erdoor Pasta bolognese, saus van wortel, bleekselderij, peterselie, klein beetje ui, en tomaten. Dit pureren. En dan beetje gehakt erbij Couscous met champignons, basilicum, tomaat en gehakt (lievelings) met couscous kan je eindeloos vari毛ren. Ik heb een potje met Italiaanse kruiden gekocht waar geen zout in zit. Dit doe ik erdoor om het op smaak te maken

2 jaar geleden

Reactie op Themasked

Wij zijn vanaf deze week ook begonnen met samen eten. Tot nu toe nog niet v ...
Heb je een foto of merk van de zouteloze kruidenmix? Ben ik naar op zoek namelijk! :)

2 jaar geleden

Dank voor alle tips! Hier kan ik iets mee 馃檪

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Heb je een foto of merk van de zouteloze kruidenmix? Ben ik naar op zoek na ...
https://www.vanbeekumspecerijen.nl/italiaanse-kruiden-vriesdroog.html?gclid=Cj0KCQjw3IqSBhCoARIsAMBkTb0MA0dOA_98kUh2D6u8mbGebf5tqwFwvAGKj1kSHhxpjtjVTgLWNeIaAqhwEALw_wcB Dit is m!

2 jaar geleden

Reactie op Annemieke-D

Hier eet mijn zoontje 9 mnd gewoon met ons mee. Ik heb wel altijd wat spina ...
Toevallig laatst mijn dochter pita gegeven (ik vroeg in een caf茅 om een boterham voor haar en kreeg een pita), ze vond het echt fantastisch

2 jaar geleden

Verder eet ze bij ons meestal wat wij eten. Ik gebruik de app Solid Starts, en ook hun Instagram is heel nuttig. Vooral geen of heel weinig zout toevoegen, beetje peper en kruiden gaat prima. Als je jezelf aanleert om zonder pakjes / zakjes te koken is dat heel makkelijk, anders moet je de volgorde inderdaad wat aanpassen. Wat bij ons heel goed gaat: - aardappels, wortels, pastinaak, zoete aardappels uit de oven - pasta die ze goed vast kan houden zoals fusilli - brood met dip zoals tzatziki (zelf maken zonder zout - knoflook is mijn dochter echt gek op) - minestrone laatst gedaan. Wel sommige bonen geprakt want ronde dingen zijn spannend qua verslikken Wat minder goed gaat: - spaghetti. Hele kluwen tegelijk naar binnen haha - rijst snapt ze ook niet goed