16 Reacties
2 jaar geleden
Ik spreekzulke dingen nooit uit want dan slaat het weer compleet om bij ons🙊 genieten van wat nu is!
2 jaar geleden
Ooh, dit heeft de burger moed 🤞🏾😁
Dank voor het delen😊
Lief ook dat je dat zegt, van die geborgenheid geven etc. Ik heb zo vaak het gevoel dat ik het fout doe (want helemaal anders als het boekje)...
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Dank voor het delen😊
Lief ook dat j ...
Dit vind ik zo herkenbaar! Het lijkt ook wel alsof onze omgeving 'hoopt' op aanleiding om onze voor hen bijzondere opvoedstijl te kunnen bekritiseren. Als het slapen slecht gaat, moesten we m maar geleerd hebben zelf op zn kamer te slapen, gewoon eens laten huilen etc. Heel af en toe ga ik zelfs aan mezelf twijfelen. Maar als dat kleine lieve mannetje dan weer heerlijk slaapt ondanks (omdat!) hij veilig bij z'n mama ligt.. is alles weer goed! 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Dank voor het delen😊
Lief ook dat j ...
Precies dit! Je moeder gevoel zegt dat je naar je kindje moet luisteren en de boekjes/cb/Google zeggen doe het zo het maakte mij zo onzeker. Mensen om mij heen zeiden continue dat hij het maar moest leren en dat huilen niet erg is en dat ik hem te veel verwen. Belachelijk dat hij al een jaar bij ons in bed sliep kreeg ik te horen.
Maar ik ben hem blijven volgen en nu doet hij het helemaal zelf. Hij weet gewoon dat we in de buurt zijn als het niet lukt dat we hem helpen als hij dat wil, hij kan op ons terug vallen en nu de periode van verlatingsangst voorbij is, is hij zelfverzekerd genoeg om het alleen te kunnen.
Ben zo trots op hem ♥️
Maar volg dus gewoon je gevoel en blijf je kindje bieden wat hij/zij nodig heeft. Het komt goed! 🥰
2 jaar geleden
Wat fijn voor je dat het zo is omgeslagen! Kan me voorstellen hoeveel rust dat jullie moet geven. Mijn moed is al verder dan ver gezakt en heb niet echt meer de hoop dat het ooit nog beter wordt. Alle dutjes hier valt hij in slaap aan de borst, wordt altijd nog wakker elke avond/nacht. Heb gisteren hulp gevraagd via een vraagsticker op Instagram en iedereen komt eigenlijk op hetzelfde neer: laten huilen. Ik kan het niet dus blijf maar in slaap voeden maar wat is 13 maanden lang slapeloze nachten toch ontiegelijk zwaar 😮💨
2 jaar geleden
Zonder kritiek te willen leveren wil ik graag een kleine nuance aanbrengen, onder andere voor Ellaflora...
Ik sta helemaal achter veiligheid en geborgenheid bieden, laat ik dat voorop stellen. Wij hebben ook een zoon die enorm slecht slaapt. Hij is bijna 13 maanden en tot een paar dagen geleden ook nog geen nacht doorgeslapen. We wiegen hem in slaap, blijven bij hem enz. Maar oh man, wat brak het ons op. En het werd erger en erger, hij ging er een spelletje van maken. Speen weggooien, draaien/woelen/liggen klooien op de arm...en dan wel krijsen als we hem in bed legden. Tot het punt waarop ik ruim 2 uur bezig was om hem in slaap te krijgen en dan werd hij na een uur alweer wakker... Ik was zo doodop! We hebben nog een zoon van 5, we werken allebei en we waren gewoon gesloopt.
Toen toch besloten om hem eens te laten huilen. 5 minuten. Dan er weer even heen, aai over de bol, zachtjes weltrusten zeggen, speentje geven en weer weglopen. Tot mijn grote verbazing heeft hij letterlijk 1 nacht 3 keer 5 minuten gehuild en toen ging hij slapen 😳 De tweede nacht hoefde ik niet eens meer terug! En nu slaapt hij dus al een paar nachten door... Wat een verademing.
Wat ik wil zeggen is dat het dus in ons geval geen kwaad kon om het een keer anders te doen. Zoals de TO zegt; je kindje geeft zelf aan wanneer je een stal terug kan doen, in ons geval was het dus zo dat het steeds langer duurde en hij blijkbaar gewoon zelf zonder prikkels in slaap wilde vallen...
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Precies dit! Je moeder gevoel zegt dat je naar je kindje moet luisteren en ...
Dankjewel ❤
2 jaar geleden
Reactie op Bebe21
Dit vind ik zo herkenbaar! Het lijkt ook wel alsof onze omgeving 'hoopt' op ...
Dankjewel ❤
2 jaar geleden
Zonder kritiek te willen leveren wil ik graag een kleine nuance aanbrengen, ...
Dankjewel voor het delen van je ervaring en superfijn dat het jullie zo heeft geholpen! Ik heb de afgelopen week 2x de 5 minuten methode getest, om te kijken hoe hij reageert en na hoelang er wat meer rust zou komen. Ik ben twee keer na anderhalfuur gestopt. Mijn zoontje wordt niet rustig, geen enkel moment, hij blijft totaal hysterisch gillen krijsen hyperventileren alles erop en eraan. Blijkbaar is dit niet de methode voor hem. Mijn zoontje wilt geen speen, wilt geen knuffel etc. dus daarmee kan ik hem ook niet troosten/kalmeren oid. Ik ben nu wel sinds een week actief een knuffeltje bij het naar bed brengen aan het betrekken en bij ons leggen als ik hem voed om zo een associatie met de knuffel te maken in de hoop dat dat wellicht iets zal veranderen op lange termijn. Voor nu accepteer ik deze manier van in slaap brengen en probeer ik te genieten van elke keer. Het gaat ooit voorbij.
2 jaar geleden
Reactie op Ellaflora
Dankjewel voor het delen van je ervaring en superfijn dat het jullie zo hee ...
Ach jeetje wat een ellende, anderhalf uur is ook echt lang. Ik heb met je te doen. Ieder kindje is ook anders inderdaad, wat voor ons blijkt te werken hoeft voor een ander niet zo te zijn. Wij hadden ook alles al geprobeerd en ik ben zo blij en opgelucht dat we nu toch een manier hebben gevonden... Het is gewoon ontzettend zwaar. Goed dat je het accepteert, je kunt op een gegeven moment ook niks anders, maar makkelijk is het niet. Hopelijk kunnen jullie ook een manier vinden... Het gaat idd ooit voorbij en dan komt er vast weer iets anders 🙈 Als je nog andere tips wil vraag het maar, misschien hebben wij iets gedaan wat je nog niet geprobeerd hebt.
2 jaar geleden
Reactie op Ellaflora
Wat fijn voor je dat het zo is omgeslagen! Kan me voorstellen hoeveel rust ...
Vervelend dat de rust nu nog ver te zoeken is 😥 ik lees ook dat je kindje geen speentje of knuffel wil dat maakt het wel lastiger om hem te troosten zonder voeding.
Ik heb verder niet echt tips, misschien is het gewoon nog te vroeg voor hem om het zelf te kunnen. Wat wel helpt bij ons is als we even op de boven verdieping rond rommelen zodat hij hoort dat we in de buurt zijn. Maar als je kindje van streek raakt als je weg loopt dan helpt dat ook niet voldoende denk ik.
Als laten huilen niet goed voelt moet je dat ook vooral niet doen daar word je zelf alleen maar ellendig van. Het komt wel goed met de tijd misschien al wel sneller dan dat je nu denkt. Zoals je zegt genieten van de momentjes samen het blijft niet voor altijd zo. 💋
2 jaar geleden
Zonder kritiek te willen leveren wil ik graag een kleine nuance aanbrengen, ...
Ik herken wat je zegt! We hebben hem een tijd in slaap gewiegd dat ging best goed elke keer, maar in eens begon hij de heletijd te wurmen en mopperen zo kwamen we er achter dat hij het zelf wilde doen.
Fijn dat jullie ook weer wat nachtrust terug hebben!
2 jaar geleden
Zelf geen last van gehad maar wat lijkt het me ontzettend zwaar! respect voor alle papa en mama’s! ❤️❤️ en ts super lief van je