12 Reacties

2 jaar geleden

Een goede vraag. Ik volg, want weet ook niet of ik extra moet halen voor de overbrugging.

2 jaar geleden

Ik denk dat ik dat ook ga doen. Ik vraag me wel af wat het verschil is tussen dreumesmelk (poeder) en gewone melk. Volgens mij is poedermelk niet met nodig omdat ze hun voedingsstoffen uit het eten kunnen halen. Ben nog wel benieuwd wat dan de beste melk is. Iemand ervaring daarmee?

2 jaar geleden

Nee een week maakt echt niet uit als hij daarnaast voldoende eet

2 jaar geleden

Reactie op EricaL

Ik denk dat ik dat ook ga doen. Ik vraag me wel af wat het verschil is tuss ...
Volgens het voedingscentrum gewoon halfvolle of magere melk ☺

2 jaar geleden

Een weekje eerder overstappen kan gewoon… wat wel handig is om te checken of ze het wel lekker vind. Mijn oudste wilde geen warme gewone melk. Ik heb hem nog best lang gewoon melk van poeder gegeven. Omdat hij dit altijd lekker vond voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Reactie op welbree

Een weekje eerder overstappen kan gewoon… wat wel handig is om te checken o ...
Hij lust t! Warme melk is hier nooit gedronken, meneer wil al vanaf geboorte koud of kamertemperatuur 😅 het liefst zn avondeten ook, maar dat warm ik toch echt n klein beetje op🙈

2 jaar geleden

Ik heb al een pak volle geitenmelk in huis maar hij vindt het nog niet zo lekker. Neemt een slok en dan wil hij niet meer. Ik heb nog 1 blik melkpoeder. Denk dat ik de komende weken ga mixen zodat de overstap na dit blik goed gaat.

2 jaar geleden

Ik denk trouwens niet dat die paar weken uitmaken. Zeker niet als je kleine goed vast voedsel eet.

2 jaar geleden

Reactie op EricaL

Ik denk dat ik dat ook ga doen. Ik vraag me wel af wat het verschil is tuss ...
mij is vertelt dat dreumesmelk zoeter wordt gemaakt en daardoor meer suikers hebben dan gewone melk

2 jaar geleden

Voor degenen die overstappen naar gewone melk, hoeveel flessen drinkt jullie kindje nog op een dag? En hoe gaan jullie dit aanbieden, koud/warm, in een fles/beker?

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Voor degenen die overstappen naar gewone melk, hoeveel flessen drinkt julli ...
Soms nog wel 5 kleine flessen op een dag, ik denk dat ik de fles voor het slapen gaan blijf geven en de rest in en beker en dan lauwwarm

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Voor degenen die overstappen naar gewone melk, hoeveel flessen drinkt julli ...
Ik geef dan geen koemelk maar het drinken gaat hier uit een gewone beker of met een rietje. Koud of lauwwarm.