21 Reacties
2 jaar geleden
Geen tips maar ik lees graag mee. Ik heb dit namelijk met het ochtend dutje 😅
2 jaar geleden
Reactie op welbree
Probeer eens later in de ochtend en dus ook later in de middag weg te legge ...
Haha ik heb er sowieso 1 die het woord ‘stilzitten’ niet kent😂. Het ochtenddutje gaat perfect, maar die middag. En je ziet dat hij echt bij lange na niet uitgerust is. Als ik hem ook bij me neem, legt hij constant z’n hoofd op m’n borst, maar slapen.. Ho maar!
2 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om hem s ochtends wat korter te laten slapen. Onze dochter slaapt s ochtends van 9:30 tot 10:15 en dan weer van 13:15 tot 15:00u.
We hebben slaapcoaching gehad en zij heeft meegekeken met ons ritme. Als onze dochter s ochtends langer slaapt, dan slaapt ze s middags korter 😅
2 jaar geleden
Reactie op Tessa1989
Je zou kunnen proberen om hem s ochtends wat korter te laten slapen. Onze d ...
We hebben dit een paar dagen geprobeerd, helaas geen effect.
Of zou je dit bijvoorbeeld een week of 2 moeten volhouden? Ik kijk dan alleen vreselijk tegen die 2 weken op, omdat hij dan 2 weken heel kort slaapt overdag..😫
2 jaar geleden
Hier helaas geen tips, maar wel herkenning. Gebeurt hier sinds een paar weken ook. Alleen dan in de middag zelfs maar 35 minuten. In de ochtend slaapt hij 1 uur en een kwartier/1.5 uur. En in de middag wil hij niet toegeven en slaapt pas na 20 minuten, om vervolgens na 35 minuten dus weer wakker te worden. Korter in de ochtend laten slapen, hebben we al geprobeert. Dan gebeurt helaas hetzelfde. Dus dat doen we nu ook niet meer, zodat hij toch nog wat slaap pakt op een dag. Hopelijk is het iets tijdelijks, want hiervoor ging het eigenlijk juist een tijdje goed.
2 jaar geleden
Hier deed ze nog altijd 3 slaapjes. 0830- 10 1130-1300 en 1500-1700.
Maar nu lukt de laatste niet meer maar wilt ze de eerste wel. Maar ze is smiddags zo lang wakker en ook moe. Dus dat is wel erg lastig. En er langer sochtends tussen laten red ze niet. Probeer het wel. Want 2 slaapjes lijkt dan wel te kunnen.... Beetje lastig. Maar.met alles. Vast een fase. 😅
2 jaar geleden
Reactie op MissMeej88
Hier helaas geen tips, maar wel herkenning. Gebeurt hier sinds een paar wek ...
Precies dat laatste ja! Het is echt tijden goed gegaan met 2 x uur a anderhalf.
Ik durf gewoon niet langer (paar dagen wel gedaan) het ochtenddutje in te korten omdat hij Er ‘s middags geen minuut langer door sliep. Dus als hij dan in elk geval ‘s morgens langer slaapt, pakt hij in ieder geval nog iets aan slaap op een dag. Heel lastig dit!
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
Precies dat laatste ja! Het is echt tijden goed gegaan met 2 x uur a anderh ...
Wij ook een paar dagen en toen mee gestopt, want dat vond ik gewoon zielig. Misschien zijn sommige babies gewoon meer ochtendslaapers. Die van ons gaat 2 dagen naar de opvang en daar maken ze babies niet wakker. En daar slaapt hij in de ochtend soms zelfs 2 uur achter elkaar en dan lukt de middag al helemaal niet🙈. Maar hij blijft gelukkkig wel gewoon vrolijk en lekker spelen en wordt niet huilerig of chagrijnig. Dus daar ben ik al heel blij om.
2 jaar geleden
Reactie op MissMeej88
Wij ook een paar dagen en toen mee gestopt, want dat vond ik gewoon zielig. ...
Dat is inderdaad het belangrijkste, niet chagrijnig of huilerig. Blijkbaar kan hij het aan.
Sinds hij ‘s middags zo slecht slaapt, leg ik hem hier wel al om 18:30 in bed ipv 19:00/19:15
2 jaar geleden
Reactie op Maartjex93
Hier deed ze nog altijd 3 slaapjes. 0830- 10 1130-1300 en 1500-1700.
Maar ...
Ze redt het eventueel niet om na 10 uur langer wakker te blijven? Want als ik het goed lees is ze van 10 tot 11:30 wakker en dan weer slapen toch? Als je dat per dag iets langer maakt en je haar dan later dan 11:30 in bed legt om te slapen? Als ze dan het laatste dutje weigert is ze in ieder geval niet vanaf 13:00 tot bedtijd wakker.
Ik vind die dutjes net zo lastig hoor haha. Zelfs na 10 maanden blijft het nog zoeken
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
Dat is inderdaad het belangrijkste, niet chagrijnig of huilerig. Blijkbaar ...
Doe ik ook. Iets voor half 7 flesje geven en daarna slaapt hij dan meestal wel rond 18.45. Dan maar een beetje aanpassen inderdaad tot het in de middag weer beter gaat.
2 jaar geleden
Heb nog niet alle reacties gelezen🙊
Je kunt proberen om zijn eerste dutje max een uur te laten slapen. Daarna wel wakker maken, en middag 2 uurtjes. Dit kan wel even duren dus helaas wel geduld hebben😬
Die van mij slaapt ineens in de ochtend 2 uren maar dan laat ik hem in de middag maar een uur slapen.
Komt volgens mij omdat ze bij de opvang net wat andere tijden hebben en ook laten slapen als hij na een uur nog slaapt in de ochtend.
Maak hem dus wakker, wat ik van de ene kant niet leuk vind, soms denk ik hij heeft zijn slaap nodig.
Maar als hij overdag niet aan die 3 uur slaap komt leg ik hem nog rond 16:00 of 17:00 in bed als hij het niet meer volhoudt tot 19:00. Dan laat ik hem max 20 minuten slapen en kan hij weer ff door tot 19:00.
2 jaar geleden
Reactie op 12062021
Heb nog niet alle reacties gelezen🙊
Je kunt proberen om zijn eerste dutje ...
We hebben een paar dagen geprobeerd om hem ‘s morgens na Max een uur wakker te maken. Helaas bleef zijn middagslaap net zo kort. Heb er idd aan gedacht dat het misschien langer nodig heeft dan een paar dagen, maar omdat hij dus ‘s middags geen minuut langer sliep, waren we er klaar mee en dachten we; als hij dan ‘s ochtends langer slaapt, pakt hij in elk geval wat slaap mee (ipv dan 1 x 3 kwartier/uur ‘s morgens en 1 x 3 kwartier ‘s middags)
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
We hebben een paar dagen geprobeerd om hem ‘s morgens na Max een uur wakker ...
Ja misschien kan het zelfs dan zijn dat hij genoeg heeft aan 45 min middag dut als hij dus ‘s morgens wat langer slaapt. Een slaapcyclus duurt 45 minuten. En tussen 8-12 maanden neemt de slaapuren af van 3 naar 2,5.
Als hij het verder allemaal goed doet en gewoon vrolijk is zou ik het gewoon laten zoals het is☺️
2 jaar geleden
Dit was bij ons ook zo rond 9 maanden. Elke keer maar een kort middagdutje en hij was nog te jong om het dan goed te overbruggen tot bedtijd 's avonds, maar wilde geen 3e dutje meer. Ik vond dat toen heel lastig, wilde erg graag vasthouden aan allerlei schema's. Maar ik heb het uiteindelijk toch wat meer los kunnen laten, nu slaapt hij soms 's ochtends 1,5 uur en soms 3 kwartier en dan 's middags ook wisselend. Ik houd qua tijden tussen de slaapjes ongeveer 2-3-4 aan, na die wakkertijden is hij vaak ook moe. Ik moet zeggen dat het me op dit moment meer rust geeft om het zo te doen, want ik werd echt heel geïrriteerd als de slaaptijden niet meer klopten met het schema etc.
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Dit was bij ons ook zo rond 9 maanden. Elke keer maar een kort middagdutje ...
Schema’s probeer ik inderdaad los te laten. Vind het alleen super lastig dat als hij ‘s middags zo kort slaapt en dan om 13:45 bijvoorbeeld al wakker is, die 4 uur aan te houden.. een 3e dutje weigert hij namelijk sowieso (in bed, auto of kinderwagen). Ik probeer ook 2-3-4 aan te houden, maar sinds het kort slapen in de middag loopt dit momenteel ook niet lekker haha. Hopelijk slaapt hij snel weer wat langer!
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
Schema’s probeer ik inderdaad los te laten. Vind het alleen super lastig da ...
Misschien de eerste 2 wakkertijden wat proberen te rekken? Mijn zoontje haalt nu 's ochtends meestal wel 2,5 uur. Dan ben je alweer een half uur verder op de dag! En dan misschien ipv 3 uur, 3,5 uur als dat lukt? Bij ons lukt dat als zijn 1e dutje wel langer was, anders houd ik wel ongeveer 3 aan. Maar tis wel echt zoeken ja.. bij ons was het wel een paar weken aanmodderen en nu gaat het weer goed. Hopelijk bij jullie ook weer snel!