13 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje eet al vanaf het begin al geen avond eten. Maar die fles snachts. Wat een hel de laatste tijd. Lig je net te slapen komt ze om fles om 12uur. En die moet ze ook hebben anders is het complete drama hier in huis. Van zondag op maandag heeft ze 3 flesjes in 3 uren gehad. Ja echt waar. Begon met fles in 8uur 210-7 voor het slapen. Helemaal op. Wij op bed om half 11. Wakker om kwart voor 11. Huilen, brullen. Niet stil te krijgen. Fles 120-4. Helemaal op. In slaap gevallen om 11uur. Kwart voor 12 was het weer raak. Helemaal hysterisch. Ge temperatuurd. Allemaal goed. Uit frustratie maar weer fles gemaakt. 180-6. Ging ook helemaal op. Uiteindelijk viel ze tegen half 1 in slaap tot ik haar wakker maakte om kwart voor 6 om naar de opvang te gaan. Het is hier al weken fles snachts. Ik heb enorme slaap te kort 🥱🥱

één jaar geleden

Ik vind het zo irritant. Lijkt me helemaal lastig als ze vanaf het begin al niet avondeten neemt. Hoe doe je dat met groente nu? Hij at eerder wel avondeten. Nooit denderend maar hij at wel. 1x eerder dit gehad maar toen kwamen de kiezen. Geef jij poedermelk snachts? Wij hebben gewone maar nu maak ik me zorgen of hij wel genoeg voedingsstoffen krijgt met alleen brood.

één jaar geleden

Ik vind het zo irritant. Lijkt me helemaal lastig als ze vanaf het begin al ...
Hoe oud is je kleine? Hier was het ook even een paar weken slecht. Dingen waarvan ze eerst smulde ging er even weken niet in. Brood wel. Nu gaat het weer de goede kant op en eet ze haar bord weer leeg. 16 mnd is ze nu.

één jaar geleden

Ik vind het zo irritant. Lijkt me helemaal lastig als ze vanaf het begin al ...
We zijn nu druk met een diëtiste om alles te proberen om haar meer groente te laten eten. Het is meestal 2 a 3 happen en dan hoeft ze niet meer. Dan is het ook moord en nijt om er nog iets in te krijgen. We proberen het nu ik veel te combineren met appelmoes. Maar dat heeft ze snel in de gaten. Zolang ze 3 a 4 happen geproeft heeft ben ik al blij. Dan krijgt ze nog een broodje of ze krijgt dan wat fruit. Ik heb nu een aantal recepten gekregen om te proberen. Heb laatst courgette soep gemaakt. Dat vond ze lekker. Ga binnenkort met wortel proberen. Bij mij krijgt ze dan echt een flesje met melk poeder. We hebben tijden gehad sliep ze gewoon door. Dan was het smorgens en voor het slapen een kv fles. En nu snachts dus ook. Als ze laat komt rond 4uur. Dan krijgt ze geen fles hier meer als we er uit moeten om half 6. Maar dan krijgt ze op de opvang een broodje.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hoe oud is je kleine? Hier was het ook even een paar weken slecht. Dingen w ...
Hij is 17 maanden inmiddels. Zitten wel in sprong 10 momenteel. Hoop heel erg dat dat het is. Hij is niet echt in zn hum momenteel. Continu op de grond liggen als het niet gaat zoals hij wil.

één jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

We zijn nu druk met een diëtiste om alles te proberen om haar meer groente ...
Ze zijn ook slim he. Hier trapt hij er ook niet als ik er fruithap uit een potje op doe of honing. Eerst nam hij nog een smoothie maar die slaat hij ook weg. Daar had ik dan groente in. Vond nu een recept voor pompoenbrood. Dat ga ik proberen.

één jaar geleden

Hier hebben we nooit een goede eter gehad qua avondeten, af en toe een dag dat ze heel goed eet maar vaak maar een paar hapjes. Hier helpt het wel om samen met haar eten te koken, ze wil namelijk wel alles proeven. Courgette en paprika vindt ze dan heerlijk, terwijl als ik het als avondeten op dezelfde manier op haar bordje aanbied eet ze het niet 😆. Dus zo krijgt ze alsnog wel wat groentes binnen. Hier was ze sinds 8 a 9 maanden van de nachtvoedingen af maar die zijn sinds de 15 maanden slaapregressie er weer + dan slaapt ze verder bij ons in bed (nooit geweten dat die slaapregressie er was maar mijn hemel wat was dit drama met slapen, ook meermaals krijsend wakker worden per nacht). Inmiddels is de slaapregressie wel op z'n retour maar is het denk ik vooral gewenning. En houd ik mijn hart vast voor sprong 10 die in aantocht is 😆.

één jaar geleden

Hij is 17 maanden inmiddels. Zitten wel in sprong 10 momenteel. Hoop heel e ...
Ja hier heeft ze altijd goed gegeten en ineens bam ging er niks in. Maar niet eens proberen. Nu gaat het gelukkig weer beter. Maar zat ook even in de stress. Ik bood gewoon elke avond aan en ineens na weken ging het weer goed. Allemaal fases. Vast niet de laatste 🫣☺️ M’n tante deed vroeger het avond eten door de yoghurt heen 😂 Visstickjes uit de oven is misschien nog een idee. Is ze hier gek op. Smaakvol en krokant. Was het eerste wat ze weer ging eten. Of wat groente wokken en wat geraspte kaas erover laten smelten? Bijv bij broccoli?

één jaar geleden

Het is waarschijnlijk een fase. Hoe eet hij overdag? Als ons zoontje niet/nauwelijks avond wilt eten laten we hem (of bieden wat fruit aan) als hij overdag ook matig eet wel een boterham. Ik zou in jouw geval een boterham aanbieden naast het avondeten (een beetje) en hem gewoon laten. Als hij het eet prima zo niet dan niet. Zou hem overdag meer eten aan bieden (als hij wilt) zodat hij wel genoeg krijgt en niet wakker wordt met honger. Om je gerust te stellen mijn vriend heeft toen hij paar jaar oud was een jaar(!) lang alleen maar droog brood gegeten met avond eten (eerst belegd maar toen duurde het te lang gingen schoonouders over op droog brood). Nooit wat te kort gehad en is een gezonde Hollandse kerel van 1.98😉

één jaar geleden

Kan gewoon inderdaad een fase zijn wat hier al eerder genoemd word. Een tijdje terug at onze kleine juist bijna helemaal geen brood en juist alleen maar avondeten... Dit vond ik ook vrij frustrerend soms haha! Nu eet ie allebei heel erg goed. Zelfs de korstjes gaan erin. Wacht het even af. Het kan zijn dat het op de 1 op andere dag weer ineens beter gaat

één jaar geleden

Pfff herkenbaar! Hier enorm kieskeurige eter altijd al geweest. Brood en fruit gaat meestal top. Avondeten drama. Alles wat lijkt op vlees eet ze. De rest wil ze niet eens proberen. Dus herken wat je zegt over weigeren. Een tijdje at ze rauwkost nog best goed dus stukjes komkommer, tomaat en paprika, maar ook dat is verleden tijd. Ik probeer op de dagen dat ze thuis is maar groente te verstoppen in de lunch, had vandaag bijv pompoenpannenkoekjes gebakken, die vond ze lekker. Morgen het cb maar eens bellen, misschien hebben die nog wijze raad?

één jaar geleden

En ineens at hij gisteren weer een potje 😄 de krieltjes gingen wel direct naar de vloer. Benieuwd of dit zich voortzet.

één jaar geleden

Ik weet dat onze buurjongen groot geworden is op brood 🍞. Heb wel eens begrepen dat die echt tot de pubertijd alleen maar brood gegeten heeft 🙈