8 Reacties

één jaar geleden

Gewoon afmelden, kind heeft prioriteit boven werk! Als je dochtertje je nodig heeft, dan heeft je werkgever dat maar te begrijpen. 💖

één jaar geleden

Je hebt gewoon recht op zorgverlof als je kind ziek is.

één jaar geleden

Vandaag valt onder de noemer calamiteitenverlof vanaf morgen mag een werkgever wel van je verwachten dat je komt werken of verlof zou moeten opnemen als je dan niks hebt kunnen regelen. Ligt een beetje aan de werkgever ook vaak maar zo te lezen is die van jou helaas niet zo meegaand.

één jaar geleden

Voor mij stond het niet ter discussie. Ik zou me afmelden. Een ziek kindje wil toch het liefste mama. Je hebt recht op zorgverlof

één jaar geleden

Hier staan je rechten overigens: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof/vraag-en-antwoord/mijn-kind-is-ziek-heb-ik-recht-op-zorgverlof

één jaar geleden

Reactie op Sigis

Vandaag valt onder de noemer calamiteitenverlof vanaf morgen mag een werkge ...
Hoezo calamiteitenverlof? Calamiteitenverlof of kort verzuimverlof in zeer dringende, onverwachte of bijzondere persoonlijke situaties.  Dus bijvoorbeeld kind is ziek en mag niet naar de opvang dus heb wat tijd nodig om oppas te regelen. Of kind is ziek en moet het ophalen en wat regelen. In dit geval is dochter inderdaad ziek maar de oma de oppas. In dit geval geeft ze aan dat ze zelf geen slaap heeft gehad. Dit valt naar mijn inziens ook niet onder zorgverlof (oma past al op) en dus gewoon onder verlof.

één jaar geleden

Als ik als werkgever zijnde dit zou moeten benaderen,is dit geen legitieme om je af te melden, en ook calamiteiten of zorg verlof is niet ter sprake omdat iemand anders voor haar kan zorgen. Je zou een verlofdag kunnen opnemen.