37 Reacties

2 jaar geleden

Hé, Allereerst, I feel you.. een paar jaar geleden zat ik er precies ook zo bij. Niet alleen vanwege de kilo’s maar ook vanwege andere lichamelijke klachten (niet door zwangerschap maar NAH). Maar de allereerste en allerbelangrijkste stap is accepteren. Pas als je accepteert dat iets is zoals het nu is kun je er pas wat aan gaan doen. Ja ik ben voor de zwangerschap 21,5 kilo afgevallen (van 98 naar 76,5) en dat is er tijdens de zwangerschap weet bij gekomen en meer.. moet nog steeds bijna 20 om weet terug te kunnen komen naar 75.. maar ook na het afvallen had ik striemen en een loshangend vel bij m’n buik.. of ik er weer ga geraken, vast wel. Maar met een baby is het gewoon een stuk lastiger. Dus momenteel accepteer ik maar weer even dat het is zoals het is en prijs ik me ontzettend gelukkig met een gezond kind en een man die me nog steeds prachtig vind (en zelf ook weer net zo hard mee aan de bak moet haha 😂 want ook hij is alle 25 kg die hij kwijt was weer bijgekomen 😅). Oh en gun jezelf een passende garderobe, dat doet wonderen 😘

2 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Ik zou niet eerlijk zijn als ik zou zeggen dat het elke dag lukt! Maar sin ...
Heb met mijn psycholoog afgesproken ik 1x in 3 weken op de weegschaal mag. Sta nu elke dag op dus is dan echt een verbetering. Ook heb ik gister 4 nieuwe truien binnen gekregen, en 3 nieuwe broeken wel in de aanbieding anders vindt k het zonde. Hoop zo dan toch wat fijner te voelen in kleren wat beter past en me minder te schamen. Het helpt wel hier te delen, noem ik in omgeving iets over ik moeite met knijp lichaam heb is vaak negatieve reacties van; wat had je dan verwacht, je ziet inderdaad nog dik uit, stel je niet zo aan enz. Schijf nu elke dag in een boekje positieve dingen op over die dag, dit is moeilijker dan ik dacht. De psycholoog denkt dat als k dingen over mijn uiterlijk moet opschrijven dit negatief triggert en doen we wslk later in de trauma behandeling.

2 jaar geleden

Heb met mijn psycholoog afgesproken ik 1x in 3 weken op de weegschaal mag. ...
Je bent super bezig!!!🎉🎉🎉 Dat je omgeving zulke negatieve reacties geeft vind ik bizar. Normaal is het uit den boze om over iemands uiterlijk opmerkingen te maken, maar zodra wij vrouwen zwanger zijn / bevallen dan kan/mag het allemaal wel. Probeer (heeeeeel lastig weet ik) je toch af te sluiten voor die negatieve reacties. En deel idd vooral hier als je hier de begrip krijgt die je nodig hebt💜💜 We can do this 💪🏻💪🏻

2 jaar geleden

Super! Lastig hè om dan iets positiefs op te schrijven van die dag. In t begin is het ook lastig maar je zult echt merken dat het vanzelf makkelijker gaat! Denk simpel, leg de lat niet te hoog, geluk en positiviteit zitten m meestal in de kleine dingen 😘

2 jaar geleden

Ik heb helaas ook moeite met mijn lichaam ik ben van 58 kilo naar 77, maar dan denk ik Aan mijn nicht en die heeft ook kids, hier haal ik mijn inspiratie van🙊

2 jaar geleden

Wauw wat een mooie stappen zet jij! En zo belangrijk om te kijken wat nú haalbaar is en je een beetje verder helpt. De grote doelen komen dan vanzelf ook steeds een stukje dichterbij. Hoe voelen je nieuwe outfits? 🙂 En lukt het minder wegen? Ik heb dit zelf ook ooit moeten leren en heb me daar zó bevrijd door gevoeld, maar man wat hardnekkig in het begin (heb er eerst 2 kapot moeten slaan, omdat het op pure wilskracht nog niet lukte 😉) Hopelijk lukt het jou om die rare opmerkingen uit je omgeving te blokkeren, echt heel naar dat mensen het lef hebben.. misschien deze personen ook maar een beetje mijden? Je hebt mensen nodig die je opbouwen, niet afbreken 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Wauw wat een mooie stappen zet jij! En zo belangrijk om te kijken wat nú ha ...
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 precies dit!!!

2 jaar geleden

De nieuwe outfits voelen wel beter, vooral de truien omdat deze wat groter zijn voelt dit fijner. Het minder wegen lukt ook. Blijf in mijn hoofd wel veel druk… Poeh wat jullie zeggen het is wel heel erg pittig. Ergens door jullie positieve reacties wel het gevoel k gezond eet en beweeg wat beter gewicht kan behalen. Dit is een fijn en iets geruststellender idee. Alleen maak ik me druk over de vreselijke striae die ik op mijn benen en buik heb. Met de trauma ga ik ook wat de betere kant op, na een half jaar denk mijn psycholoog k over het moeilijkste stukje heen ben. Hoe gaat het met jullie zelfbeeld? Nog meer goede tips?

2 jaar geleden

Hi, ik volg sinds kort https://instagram.com/joeprovers?utm_medium=copy_link hij post hele leuke dingen. Miss heb je er wat aan.

2 jaar geleden

Blijf hier mee worstelen, mijn spiegelbeeld vindt ik nog vreselijk. Ook als ik foto’s terugzie bederft dit mijn dag. Zijn er nog goede tips of mensen die zich herkennen hierin. Heb al hulp maar fout slaat nog niet zo aan.

2 jaar geleden

Blijf hier mee worstelen, mijn spiegelbeeld vindt ik nog vreselijk. Ook als ...
Vreselijk hè….. helemaal nu het mooie weer eraan komt en dus meer lichaam zichtbaar wordt 👀 Ik ben door de griep wel 4 kilo kwijt eindelijk weer eens wat eraf maar zit er nog steeds 5 kilo boven het schiet echt niet op….. Heb nu een badpak met jurkje eraan vast gekocht 🙈 Ben daar wel heel blij mee moet ik zeggen 🙃 Hoeveel moet jij nog kwijt aan kilo’s?

2 jaar geleden

Misschien is het een idee om te investeren in een personal trainer/mental coach. Zodat je echt begeleid wordt op voeding, sport en mind set. Effectief krachttraining gaan volgen icm goede voeding en daarnaast werken aan je zelfbeeld. Hoe dan ook is het zonde om van jezelf te walgen. Dat zou geen enkele vrouw moeten doen. Walgen van jezelf getuigt van onvoldoende zelfliefde.

2 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Hi! Herkenbaar. Ik ben m’n gehele jeugd gepest over m’n ‘dikke lichaam’ ...
Ik herken dit zo goed. Ik wil ook gewoon geen lijstjes meer bijhouden, geen no carbs. Ik wil gewoon sommige dagen met mn vriendinnen van een wijntje genieten zonder me schuldig te voelen. Gewoon lekker uiteten zonder daarna 3 dagen op rantsoen. Ik ben er echt klaar mee om altijd maar met gewicht bezig te zijn. Ik weeg wel 2 kilo teveel nog en die moet er af maar niet met een dieet.

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Vreselijk hè….. helemaal nu het mooie weer eraan komt en dus meer lichaam z ...
16 kilo’s, heb wel degelijk zwempak al gekocht maar voel me dan weer zo’n degelijke moeder. Maar zwemmen vermijd ik eigelijk nog, tot ergernis van mijn man. Kleine heeft al wel eens met mijn man gezwommen

2 jaar geleden

Misschien is het een idee om te investeren in een personal trainer/mental c ...
Heb al bij een personal trainer en diëtiste gelopen. Eigelijk niks mee op geschoten wel betere conditie, ze denken afvallen niet lukte door te weinig slaap (Max veel wakker) en schildklier verkeerd afgesteld is nu weer redelijk stabiel. Werk momenteel minder omdat me niet goed voel door mijn lichaam, hierdoor ook geen geld meer voor personal trainer. Volg filmpjes op YouTube en wandel veel, was goede tip van hier. Mijn zelfbeeld en liefde us inderdaad heel laag, gehoopt nu met de therapie beter zou gaan. Maar zodra ik in spiegel kijk of foto weer zie van mezelf ben ik helemaal van slag.

2 jaar geleden

Ik herken dit zo goed. Ik wil ook gewoon geen lijstjes meer bijhouden, geen ...
Probeer nu ook op gezonde manier te eten. Geen gekke diëten volgens mij laatste jaar alles wel gevolgd wat bestaat. Gewoon 3 maaltijden, 100 gr vlees, 125 aardappelen/rijst pasta en 250 gram groente, 2 plakjes brood of salade of groentewrap als lunch. Magere yoghurt, 2 beschuiten of havermout als ontbijt. Tussendoor fruit, zodat ik 2 stuks op een dag eet. 1x in week mag k wat lekker snoepmoment. Volgens mij is dit goede eetstijl toch? Vindt erg jammer erg blij met me zoon en alles eromheen gaat ook goed. Daarom baal ik zo dat dut lichaam me zo belemmerd. Het vergald echt mijn leven, hoop therapie snel helpt.

2 jaar geleden

Ik herken dit zo goed. Ik wil ook gewoon geen lijstjes meer bijhouden, geen ...
Heel goed! Ik moet helaas nog wel 10kilo🫠🫠 maar goed. Jammer dan. Ik zit constant in tweestrijd. Enerzijds denk ik jammer dan ook genieten anderzijds denk ik Hmm nee moet echt weer gaan lijnen. Moeilijk