74 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben het afgelopen jaar een deel van ons spaargeld geïnvesteerd in een tent en alles wat daar bij hoort en gaan kamperen. Dit omdat het voor ons niet meer mogelijk gaat zijn de komende jaren op vakantie te gaan in een huisje en kamperen is veel goedkoper dan een huisje op een vakantie park. We hebben drie kinderen die van de zomer als wij gaan 7, 3.5 en 2 jaar zijn. We hebben gekozen voor een kindercamping op 1 uur rijden van ons. Camping de Paal in Noord Brabant. We hebben beide als kind wel veelvuldig gekampeerd en al een keer met de kids twee jaar geleden met de caravan van mijn opa en oma wezen kamperen. Dit ging niet zo goed maar dat viel te wijten aan dat onze jongste toen net 6 weken oud was dus die was niet zo handig😅. Maar nu de kinderen wat ouder zijn hoop ik dat het beter gaat en we van deze investering nog jarenlang kunnen genieten.

één jaar geleden

Wij gaan eind augustus twee weken naar wilder Kaiser in Oostenrijk. Dat is net over de grens bij Duitsland in regio Tirol. Dat gebied daar is heel erg op kinderen gericht met hele leuke speeltuinen in de bergen etc. Dat las ik althans, ik ben er nog nooit geweest 🤭 we reizen er in twee dagen heen met de auto. We hebben er een appartement met een gezamenlijke ruime tuin met speeltoestellen. Twee slaapkamers, complete keuken, ruime woonkamer, twee badkamers. €2400 voor twee volle weken. Eind juni gaan we een midweek naar center parcs Huttenheugte. We konden met 40% korting dit boeken.

één jaar geleden

Zolang wij niet aan schoolvakanties vast zitten gaan we niet in de zomer weg. Meestal ergens begin juni een weekje en dan einde van het jaar nog een x. Wij boeken altijd losse vlucht en accommodatie, zodat we het goedkoopste moment uit kunnen zoeken. Maar moet er wel bij zeggen dat wij niet zo van hotels en pakketreizen zijn. Voorheen altijd met een rugzak op en enkel een ticket geboekt en dan maar zien waar de dag je brengt. Het zal ook een beetje liggen aan het type vakantie wat je wilt of prettig vindt om een echt goede tip te kunnen geven denk ik..

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Zolang wij niet aan schoolvakanties vast zitten gaan we niet in de zomer we ...
Ja ik zit echt vast aan de schoolvakanties wegens dat ik in het onderwijs werk. We zitten ook vast aan de bouwverlof ( BE) + crèche sluiting.. maar ik verschiet vooral dat ze vol pot vragen voor een kindje van 2 jaar 🙄

één jaar geleden

Oh dat balen! Ik hoor van collega's ook dat alles heel duur wordt. Maar ja.... wat niet tegenwoordig 😑 Volle mep betalen voor een kind van 2 vind ik ook niet normaal. Je zou een aangepast tarief verwachten. Ik zou vooral eens proberen voor je zelf op een rijtje te zetten wat je harde eisen zijn als het aankomt op je vakantie. En ook wat je écht niet wilt. Dat maakt het zoeken en selecteren misschien iets makkelijker?

één jaar geleden

Wij zitten aan schoolvakanties gebonden omdat ik docent ben. We gaan begin augustus een weekje, met de auto, naar Denemarken (het oosten van Jutland), hebben daar een huis met volledig ingerichte keuken, wasmachine, droger etc. gehuurd.

één jaar geleden

Ik denk met de bruiloft dit jaar dat het er voor ons niet in zit helaas :( anders waren we ergens naar de Italiaanse kust gegaan denk ik..

één jaar geleden

Wij kunnen buiten het seizoen om en gaan in mei een week naar Gran Canaria. Hotel is Gloria Palace Amadores. We hebben voor 8 dagen €1500 betaald, half pension. Strand en winkels zijn op loopafstand. Wel wat heuvelig omdat het hotel hoog ligt.

één jaar geleden

Reactie op L202021

Wij kunnen buiten het seizoen om en gaan in mei een week naar Gran Canaria. ...
Hij is dan overigens nog net geen 2 dus dat scheelt in de kosten?

één jaar geleden

Vorig jaar zijn we met de familie naar Terschelling geweest. Ik gok dat we dit jaar weer ergens die kant op gaan. Misschien wel Texel. Ik hoef echt nog niet naar het buitenland (mits het België of Duitsland is) met onze kleine. Veel te veel gedoe lijkt me en teveel stress. Dat doen we wel als ie wat ouder is. Dan wordt dat allemaal wat makkelijker

één jaar geleden

Wij zijn vorig jaar begin mei vlak voor onze dochter 1 werd en wij de sleutel van ons nieuwe huis kregen met een grote verbouwing in het vooruitzicht met de auto naar Spanje geweest. In het noorden, in de buurt van Barcelona. Was goed te doen met 1 overnachting in Lyon. Dit jaar wilde ik eigenlijk eens gaan vliegen met haar, maar mijn man wil toch liever met de auto. Waarschijnlijk wordt het Italië of weer noord Spanje. Maar dan wel iets later, vond het begin mei nog wat te fris. Wij hadden trouwens een appartement in een hotel. Zonder maaltijden, denk dat ik de volgende keer zeker wel het ontbijt erbij in wil hebben.

één jaar geleden

Vliegtuig naar Curaçao in april!

één jaar geleden

Vliegtuig naar Curaçao in april!
Vliegtuig, all in, 1400€ pp

één jaar geleden

Dit jaar geen plannen gezien de tweede in mei komt, misschien dat we in september oid nog wel naar een vakantie park gaan. Vorig jaar naar Mallorca geweest, half pension met een huurauto, we hebben het hele eiland gezien en dichtbij het strand en een heerlijk ruim balkon voor tijdens de slaapjes. Zeker een aanrader.

één jaar geleden

Ik twijfel wat ik ga doen. Ik vind Nederlandse parken in het hoofdseizoen belachelijk duur. Dus of een weekje met het vliegtuig buiten het hoofdseizoen of misschien naar CenterParcs in Frankrijk. Ik vind vakanties wel schrikbarend duur. Ik was vorig jaar €1400 kwijt voor 6 dagen. Waarvan mijn dochter €179 kostte. 2 x €1400 kan ik echt niet ophoesten en heb ik er niet voor over ook.

één jaar geleden

In april een weekendje naar een vakantiepark van Landal en in Juni weekje vakantiepark molenwaard. Dit omdat onze oudste gek is van Fien en Teun en het gewoon een super mooi park is. Dit word dan ook echt onze laatste vakantie buiten seizoen om helaas! Vond het ook gewoon super duur in de zomervakantie, voor dat geld kan je bijna naar het buitenland op vakantie🥲

één jaar geleden

Wij gaan begin juni met de auto naar Slovenië. Eerste gedeelte van de vakantie in een appartement en daarna nog een resort met halfpension. Vorig jaar oktober all inclusive Mallorca. Appartement met jacuzzi dat was ook heerlijk. Het is dit jaar allemaal echt veel duurder geworden.

één jaar geleden

Wij gaan in mei een week naar Zuid Spanje. Dan is de kleine net geen 2 en kan nog goedkoop vliegen. Meestal boeken we een airbnb en losse vlucht. Daar dan een huurauto. Dit x zijn we zonder huurauto 850 euro kwijt. Ik merk wel dat het duurder is geworden maar als je wat creatief bent, valt het nog best te regelen. Als hij ouder wordt, willen we de auto pakken en dan bijv 14 dagen ergens een airbnb boeken (Spanje/Italië/Portugal).

één jaar geleden

Vliegtuig, all in, 1400€ pp
Ook voor je kind?

één jaar geleden

Ook voor je kind?
Nee zeker niet! Niks voor kind. Was 2800 totaal voor 2 volwassen en 1 kind van 1