59 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde mijne is van 19 juni eerst nog wel doorslapen maar toen ze 3 half maand was werd ze continu wakker dus volg even mee
2 jaar geleden
Ze gaat om 18:00 naar bed. Dan is ze niet meer te houden. En dan wordt de vanzelf wakker rond 22:00-23:00.
Aantal keer geprobeerd haar 19:00-19:30 naar bed te doen, maar ze komt op dezelfde tijden
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
Hoe zijn haar dutjes overdag? Slaapt ze wellicht teveel? Hier beterde het n ...
‘s ochtends slaapt ze meestal 2 x 30 tot 60 min en dan ‘s middags 1 x 2 tot 2,5 uur.
Ze wordt heel chagrijnig als ze moe is. Ik heb nu zelf vakantie dus ik dacht wellicht kan ik nu eea gaan proberen om te kijken wat werkt voor haar.
Ik probeer haar vandaag nu nog even te laten slapen en dan vanavond eens tot 20:00 uur op te houden als het lukt. Kijken hoe ze daarop reageert.
2 jaar geleden
Wat vervelend. Ons kindje is van 15 juni. Wij volgen een strak slaap en eet schema en dat gaat erg goed. Eerst sliep ze ook niet zo goed.
730 uur wakker maken
Voeding 180 ml
0915 uur tot 10 uur naar bed
10 uur fruithapje
1130 uur voeding 180 ml
12 uur tot 14 /1415 uur slapen
1430 uur voeding
1645 uur tot 17 uur dutje
17 uur groente hap
18 uur voeding 180 ml
19 uur naar bed
2230 uur voeding (op verzoek)
Slaapt dan door tot volgende ochtend
Houden ook een bedritueel aan. Wij zijn erg geholpen met slaaptipsvoorbabys.nl
Iedere dag doen wij hetzelfde en ook echt wakker maken als tijdstip van slapen voorbij is en gaat heel goed. Baby van 6maanden heeft wakkertijd van a 2.5 uur dan weer tijd om te gaan slapen. Merken wij precies aan ons kindje.
Succes
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ons moppie is van begin juni maar heeft nog nooit (echt nog nooit) een nacht doorgeslapen. Meestal 10-15x per nacht eruit om fop te geven zodat ze weer gaat slapen.
Echter slaapt ze overdag ook nooit lang (3x30min)
Ons moppie weigert gewoon te slapen. Succes! 😘
2 jaar geleden
Ik zou eerst eens gaan kijken of ze echt nog de fles nodig heeft midden in de nacht en om 22 uur. Zou eerst die nachtfles proberen weg te laten.
Dat die van ons een maand of 3 was merkte we dat het meer gewenning was, dan echt honger. Vaak als ik fles klaar had lag madame weer te slapen. Onze meid heeft een speen, misschien is speentje terug geven al genoeg (of een paar keer). Dan kan je dat tijdstip rustig ' ontwennen'.
Met 4,5/5 maanden hebben we de 22 uur fles eraf gehaald, ze lag dan al zo diep te slapen dat ze echt een beetje boos werd dat ze wakker gemaakt werd. Dan kwam ze denk ik niet meer lekker in haar diepe slaap. Nu slaapt ze over het algemeen door, wel 1a 2x eruit om even speen erin te doen, maar dat is 10 sec werk en slaapt ze gelijk weer.
Bij ons slaapt ze rond 18.30 en krijgt dan ook wel een papfles van 210 ml.
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie tips!
Vandaag is het nog niet gelukt haar op te houden doordat ze smiddags de slaap niet kon vatten dus probeer het morgen opnieuw.
Ze is snachts heel hongerig. Drinkt de fles binnen no time leeg en speen wilt ze niet. Ga proberen af te bouwen of te rekken nu ik vakantie hebben.
Ergens hoop ik dat het een fase is. Vooral de dag zo vroeg starten is soms echt heel pittig gecombineerd met de nachtelijke flesjes.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
‘s ochtends slaapt ze meestal 2 x 30 tot 60 min en dan ‘s middags 1 x 2 tot ...
Ik zou dr persoonlijk niet tot 20.00 ophouden, tussen 18.00-19.00 is een goede bedtijd voor kleintjes!
Misschien proberen avondfles niet te geven. Sinds ik geen avondvoeding geef slaapt mijn zoontje langer door (helaas niet de hele nacht😅). Na het wakker worden schijnen ze minder slaapdrang te hebben..
Tis allemaal uitproberen he wat werkt!
2 jaar geleden
Een slaapcoach kan je de beste tips geven. Volgens hun kan elke baby wel leren om goed te slapen. Zij weten precies welke tijden het beste is voor de dutjes overdag, waardoor ze genoeg slaapschuld overhouden voor de nacht.
En volgens hun is vanaf 6 maanden geen nachtvoeding meer nodig, die kan/kunnen dus langzaam afgebouwd worden.
Vanaf 6 maanden is nachtvoeding alleen nog maar een gewoonte, ze kunnen namelijk ook zonder nachtvoeding.
Je kan proberen elke keer 1 fles weg te halen en een speen te geven. Overdag de flessen verhogen. Die fles zal ze overdag gaan inhalen. Daarna de 2e en daarna de 3e. Dan zal ze overdag dus meer drinken en het snachts niet meer nodig hebben.
Het lijkt me ook geen fase meer, maar een gewoonte geworden. En afleren heeft echt genoeg tijd nodig, dat zal niet snel gaan. Dus geef het alle tijd:)
2 jaar geleden
Slaaptipsvoorbabys.nl goud! Geen slaapcoach gebruikt, maar enkel de tips gevolgd+slaap/voedingschema's. Ook op hin insta hamdoge tips en q&a's Eerste 3 maanden waren terror hier: NIET slapend kind, reflux, alles chaos, dag en nacht. Echt vreeeselijk.. na tijdje medicatie tegen reflux 2 weken moeten investeren. Maar valt zelfst. in slaap sinds hij 4 maanden is van 7-7, 3 dutjes per dag, eet groente fruit, nu ook brood enz..ineens werd het een droombaby (nog steeds onwerkelijk haha) succes!
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Wat vervelend. Ons kindje is van 15 juni. Wij volgen een strak slaap en eet ...
Dit komt overeen met ons 'schema'. Heb heel lang alles op verzoek gedaan met vele terrornachten maar sinds we dit als leidraad hebben slaapt ze 's nachts echt beter. 's Morgens maken we haar na 45 min wakker zodat ze genoeg slaapschuld heeft voor de lange dut. Dan proberen we haar rond half 1 a kwart voor 1 de middagdut te laten doen. Als ze die tot half 3 a 3 uur doet dan redt ze het vaak zonder 3e dutje en anders nog een 15 min derde dutje. Op advies van een slaapcoach zo gedaan en het werkt voor ons erg goed. 😊 Advies was altijd wel voor 19u op bed, te lang wakker zijn kan ook weer zorgen voor een slechte nacht... Gemiddelde bedtijd is hier half 7 en tegenwoordig slaapt ze vlot zelf in. Hopelijk heb je er wat aan en succes!! 🍀
2 jaar geleden
Haar schema is nu:
Opsta tijd:
Tussen 04:00-05:00
Flestijd:
Tussen 06:00 - 07:00
Ochtendslaapje:
Tussen 08:00 - 09:00
Fruithap:
Tussen 09:00 - 09:30
Einde ochtend slaapje:
Tussen 10:00-11:00
Flestijd:
Rond 11:30
Middagslaapje:
Tussen 12:30 - 14:30 (2 tot 2,5 uur)
Flestijd:
Rond 15:00
Groentehap:
Rond 17:00
Flestijd:
Rond 18:00
Bedtijd:
Rond 18:00
Flestijd:
Tussen 22:00 - 23:00
Flestijd
Tussen 02:300 - 04:00
En dan start ze de dag weer
Ze drinkt dus ook 6 flessen weg met gemak.
Volgens het CB mocht dit 5-6 flessen, maar ik vind. T veel. Soms kan ik de fles van 18:00 overslaan. En doet ze heel lang met die middag fles.
Ik ga in ieder geval proberen de fles van 02:30-04:00 te minderen.
Vannacht helemaal niet geslapen en uiteindelijk vanochtend 04:00 uur naar de HAP gereden.
Ze was heel erg aan het huilen vanaf 23:30 en spugen.
Ik vermoed een reactie op ei. Dat heeft ze gisteren voor de tweede keer gehad. Ze heeft continu krampen 😔 zo zielig
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Haar schema is nu:
Opsta tijd:
Tussen 04:00-05:00
Flestijd:
Tussen 06:00 ...
De wakkertijd op deze leeftijd is 2 uur, Max 2,5 uur. Je hebt 2 ochtenddutjes en dan een hele lange wakkertijd tussen de laatste dutje en bedtijd. Hierdoor gaat ze oververmoeid naar bed, en oververmoeid naar bed gaan zorgt voor een slechter nacht.
Je baby slaapt nog veel overdag, dat kan, die van mij ook. Je kan beter deze tijden voor de dutjes aan houden, zodat ze nog binnen haar wakkertijd naar bed gaat.
Dutje 1 = 9 uur
Dutje 2 = rond 12 uur
Dutje 3 = 16 uur
Om 17 moet ze echt wakker zijn, niet langer dan 17 uur laten slapen, anders zal ze moeite hebben met bedtijd.
Bedtijd tussen 18:30 en 19.
Dit even volhouden, dan kan haar wakker tijd veranderen naar 6/7 uur in de ochtend. Blijft ze nog steeds te vroeg wakker worden? Dan kan je de laatste dutje verkorten.
Je kan de slaapgids kopen van slaaptipsvoorbabys.nl dan zie je elke maand ongeveer wat de gemiddelde tijden zijn om dutjes te doen per maand. Natuurlijk kan je baby anders zijn en meer of minder slaap nodig hebben, maar het is een fijne houvast.
2 jaar geleden
Reactie op linylia
De wakkertijd op deze leeftijd is 2 uur, Max 2,5 uur. Je hebt 2 ochtenddutj ...
Bedankt voor je tips!!!
Ja ik noteer ook alles elke dag zodat ik kan kijken wat werkt. Ben echt zoekende naar een werkend schema. Maar ga hier eens mee aan de slag 😊