12 Reacties
2 jaar geleden
We hebben hier ongeveer hetzelfde probleem. Ze sliep altijd super. Nu wil ze niet meer alleen slapen 's avonds. Ongelooflijk hoe het van de ene dag op de andere dag kan veranderen. Ik vind dit ontzettend moeilijk en ben beetje radeloos.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Is het een optie om in zijn bedje te liggen tot hij slaapt?
Nou, zodra hij al voelt dat ik hem in z'n bedje neer leg begint hij te krijsen. En als ik hem neer leg staat hij direct op. Hij wil gewoon alleen op mij in slaap vallen:(
2 jaar geleden
Reactie op Kristelbriers
We hebben hier ongeveer hetzelfde probleem. Ze sliep altijd super. Nu wil z ...
Echt hé.. hier was dat ook zo. Hij kwam snachts wel om te drinken maar sliep direct weer in. Ik zit voor m'n gevoel nu echt aan hem vast geplakt savonds en snachts. Ik wilde vanavond van alles doen, maar vervolgens ligt hij op mij te slapen en kan ik geen kant op (wel drie pogingen gedaan overigens maar: krijsen). Ik vraag me wel af of ik hem nu dus z'n zin geef of dat hij nu juist mijn nabijheid nodig heeft doordat hij middenin een ontwikkeling sprong zit..
2 jaar geleden
Ik heb geen tips, alleen mega veel herkenning. Ik slaap nu op een tweepersoons matras naast hem. Maar ik kan ook niet slapen zelf met hem bovenop me, dus het leidt nog steeds tot gebroken nachten en tranen/krijsen helaas 😢
2 jaar geleden
Hier een makkelijke slaper die doorgaans niet of slechts een paar dagen last heeft van een sprong. Dus misschien heb ik makkelijk praten. Maar in die dagen is het hier de eerste nacht stress (what the fuck is dit nou weer ineens??). En daarna "go with the flow". Alles komt met die kleintjes in fases. Zo abrupt als het begint kan het ineens ook weer over zijn. Ik geef hem in die fase maar wat hij nodig heeft. Is dat op mij slapen, dan is het op mij slapen. Me er tegen verzetten heeft geen nut. Ik merk dat het mij het minste stress geeft om me er niet tegen te verzetten (wat verrot lastig is). Na die fase gaat alles weer terug naar het oude meestal. Dus ooit komt het weer goed.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd begin met naast/bij zijn bed blijven tot hij echt slaapt. Vaak helpt dat dan een paar uur. Als ie in de nacht wakker wordt neem ik hem bij me. Wij hebben een extra ledikant op onze kamer (voor een habbekrats van Marktplaats voor noodgevallen) dus trek die ook nog wel eens naast mijn bed zodat ik zelf in mijn eigen bed kan blijven en hij in zn eigen bed. Soms lig ik uren met mijn arm door de spijlen met mijn hand op zn rug. Maar dan dommel ik iig nog een beetje weg. Is beter dan helemaal geen slaap denk ik dan maar.
Suc6! Ooit is deze fase weer voorbij🤞
2 jaar geleden
Hier een tot nu toe altijd slechte slaper (als in; niet doorslapen en al helemaal niet alleen).
Ik geloof er oprecht in dat je niks fout doet als je je kindje de nabijheid geeft die hij of zij van je vraagt.
Wij slapen grotendeels samen😊 hii begint op mij, daarna rol ik zachtjes op m'n zij, laat m rustig even zo liggen en dan schuifel ik langzaam onder m'n uit met m'n arm.
Gedurende de nacht zoekt ie me zelf weer op om tegenaan te kruipen 💙 zolang hij er nog van geniet doe ik dat ook😊
2 jaar geleden
Hier ook gehad. Net tijdens onze kampeer vakantie. Niet handig; een krijsend kind op een camping. Dus er maar aan toe gegeven en vaker met haar samen geslapen. Eenmaal thuis; zelfde verhaal, maar daar hebben we haar eigenlijk laten krijsen. De eerste avond er even uit gehaald. Ook van kamer af. Maar dat maakte het niet er niet veel beter op. De tweede avond haar nog een keer even uit bed getild, geknuffeld, op haar kamer gebleven en haar weer terug gelegd. Ook krijsen, maar korter. Derde avond was er zo goed als niks meer aan de hand, nog een beetje onrustig. En vierde avond was het klaar, zonder huilen en gedoe zelfstandig weer in slaap gevallen. Goed we moesten dan wel een paar avonden onszelf heel erg inhouden om haar niet uit bed te halen etc etc en het gekrijs aan horen. Maar als ik dit zo lees lijkt het welhaast alsof we de enige zijn die haar lieten/laten huilen… ieder moet natuurlijk ook vooral eigen instinkt volgen en doen wat goed voelt. Succes allemaal.
2 jaar geleden
Reactie op SDFM
Geen herkenning maar ik weet dat het 20 minuten duurt voordat ze in een die ...
Dat is wel goed om te weten. Gisteren bleef ik iets langer liggen en uiteindelijk kon ik hem dus wel weg leggen, misschien dat het helpt! Dankje voor de tip.
2 jaar geleden
Reactie op M3nS
Hier ook gehad. Net tijdens onze kampeer vakantie. Niet handig; een krijsen ...
Ik heb het een nacht geprobeerd, laten huilen. Maar hij houd het gerust 2 uur vol. (Wel huilen met tussenpozen). Uiteindelijk viel hij uitgeput in slaap.