15 Reacties
vor 2 Jahren
Je kan altijd een advies gesprek bij de fysio aanvragen. Fysio valt onder de basisverzekering bij kinderen.
vor 2 Jahren
Geef het even tijd. Kruipen hoeft nog helemaal niet en sommige baby's slaan het over. Die van mij heeft tijden mij de indruk gegeven dat hij ging kruipen maar deed het niet tot ongeveer 10 maanden, toen kroop hij van de 1 op de andere dag.
vor 2 Jahren
Is heel normaal hoor. Mijn dochtertje kruipt ook nog niet ze is 10 maanden en begint nu pas een poging te doen. En met 9 maanden gebruikte ze ook alleen haar rechterbeen en 1 arm. Nu gebruikt ze alles. Je kan proberen je kindje op een groot kleed te leggen en kijken wat hij dan doet. Dan kan hij niet zo makkelijk glijden en misschien dat hij dan wel allebei gaat gebruiken. Maar er zijn genoeg kindjes die dit nog doen hoor. En genoeg die pas met 1,5 jaar gaan kruipen en in de zelfde week gaan loop haha. Dus echt geen zorgen maken😘maar mocht het je niet lekker zitten kan je altijd even langs de fysio gaan.
vor 2 Jahren
Mijn zoon deed het allemaal volgens het boekje .
Mijn dochtertje deed lekker alles andersom . Tijgeren zitten staan en toen pas kruipen met 9 maanden en ik was indd ook beetje aan het afvragen of dat wel oké was . Maar toen ik het los liet ging ze opeens op der knietjes kruipen. Geef het tijd
vor 2 Jahren
Reactie op NinaLu
Die van mij is 9,5 maand en doet werkelijk waar nog helemaal niks nakkes na ...
Onze dochter van ruim 10 maanden ook niet hoor. Wilde eerst ook echt niet op haar buik liggen, maar doet tegenwoordig niet anders. Ook begint ze met rollen... Dus denk dat t vanzelf wel komt...
vor 2 Jahren
Hier blijft juist een beentje achter 🤣, ach maak me er niet zo druk om, met rollen en zitten komt ze ook overal 🙃
vor 2 Jahren
Dat van de ene arm in kruiphouding en andere tijgerhouding is me ook opgevallen. Mijn zoontje is vandaag 10 maanden geworden en kruipt ook niet. Doet soms zelfs net die houding, maar gaat dan weer na paar seconde op zijn buik liggen en tijgeren.
Weet dat sommige kinderen helemaal niet kruipen en vanuit tijgeren gaan lopen dus ik maak me er niet druk om en laat het gewoon wat het is.
Vind het zelf niet iets om daarvoor naar de fysio te gaan eerlijk gezegd.
vor 2 Jahren
Mijne rolt alleen maar van de ene naar de andere kant. ze tijgert of kruipt nog helemaal niet (bijna 10 maand). Ik overzie nog geen problemen verder.
vor 2 Jahren
Reactie op NinaLu
Die van mij is 9,5 maand en doet werkelijk waar nog helemaal niks nakkes na ...
Onze dochter van 9.5 maand doet ook helemaal niets. Op haar buik liggen vind ze niet leuk. Op haar rug ligt ze waal een aantal minuten maar ze zal niet vanuit zich zelf dan bewegen of rollen. Zitten kan ze wel zelfstandig als we haar in deze positie zetten.
Zelf rollen doet ze niet echt vanuit haar eigen.
vor 2 Jahren
Hier hetzelfde verhaal. Ze schuift op haar buik naar achter door de kamer heen. Ze kan wel enorm goed zitten. Maar niet tijgeren, kruipen, willen blijven staan of en nu pas zelf gaan zitten.
We zijn begonnen met oefenen! En jeetje wat leert ze daar veel van. Binnen 1.5 week heeft ze met oefening doorgekregen hoe ze moet gaan zitten, hoe ze in de kruiphouding komt, vanuit kruiphouding zitten, ze kan 1 keer een beentjes en handjes naar voren, ze vindt staan nu leuk, ze doet nu kieke boe met haar eigen handjes, high five, liedjes en toet op haar neus. Met maar een klein beetje hulp en spel viel het kwartje bij haar 😅 we zijn helemaal verbluft.
vor 2 Jahren
Kijk het gewoon aan .. mijn zoontje van 10 maanden vertikt het om te tijgeren .. is liever lui dan moe en de kamer door rollen brengt hem ook waar hij moet zijn. Hij zat gisteren ineens op handen en knieën tot 4x toe dus kan zo maar eens zijn dat er een stap overgeslagen wordt. Ieder kind doet het op zijn of haar eigen manier zolang ze maar ontwikkelen