21 Reacties
2 jaar geleden
Hier een gedeelte hetzelfde. Onze kleine man kon gewoon rollen en vond op zijn buik liggen niet erg. Nu sinds een weekje wil die absoluut niet op zijn buik liggen en alleen maar zitten. Zelf in zit stand komen lukt hem ook niet. Ik heb hier het idee dat die zijn zus gaat na doen en gewoon gaat kontschuiven want zo komt meneer dus al mm's vooruit. Ik leg hem elke dag wel een paar x op zijn buik zodat die ook gaat doorkrijgen dat die gaat kruipen, eerst maakte ik mij zorgen maar ik heb dat losgelaten en denk: het komt allemaal wel goed!!. Als je je zorgen maakt zou je eens contact kunnen opzoeken met het CB als je daar goeie ervaringen mee hebt natuurlijk. Misschien kunnen hun je een kinderfysiotherapeut voorschrijven dat die eens mee kijkt.
En onthoud ieder kind doet het op zijn eigen tempo. Niet gaan vergelijken met andere kindjes🍀
2 jaar geleden
Vooral blijven oefenen op de buik en met rollen, en andere een kinderfysio om raad vragen. Als je haar neerzet zal ze niet kunnen oefenen met zelf tot zit komen. (Veel gezien in mijn omgeving, gaan niet kruipen maar billenschuiven en als ze omvallen dan moeten ze wachten tot een ouder ze weer rechtzet).
2 jaar geleden
Ik heb hier precies hetzelfde. Hij heeft het nooit leuk gevonden op zijn buik. Deels denk ik dat dit kwam omdat door de bevalling zijn nekwervels niet goed stonden, dit is allemaal goed gekomen met een osteopaat, maar op zijn buik bleef een probleem.
Ik heb volgende week een afspraak bij het cb, ik ga het maar wel even vragen. Hij kan inderdaad ook al heel stevig zitten en wil heel veel staan en stapjes doen. En wij hebben ook al van alles geprobeerd, maar na 5 seconden begint hij al te mopperen tot huilend aan toe als we hem niet helpen.
2 jaar geleden
Reactie op RomyBr
Nou inderdaad. Hier dan nog geen stapjes maar ook alleen maar willen staan! ...
Als ik hem in zit stand zet laat ie zich ook achterover vallen in de veronderstelling dat als hij zijn lijf strekt dat ie dan kan gaan staan 😂. Maar wel vervelend want nu kan ik m niet meer zittend op z'n kleed zetten
2 jaar geleden
Reactie op RomyBr
Oo hahah!
Heb met het cb gesproken en die zegt dat ik toch even langs fys ...
Mijn CB zei als het met 9 maanden nog zo is dan overwegen om naar de fysio te gaan. Mijn mannetje wil beslist niet op z’n buik, blijft nu net een beetje zitten maar valt net zo goed om, rolt nog niet, staan al helemaal niet. Is vooral met zijn fijne motoriek bezig 😊
2 jaar geleden
Omg dit lijkt echt precies op mijn verhaal! Is nu 7 maanden wil niet op buik en kan wel zitten.
2 jaar geleden
Reactie op RomyBr
Ze rolde eerst wel en nu ook niet! Buik is een drama idd… zou ook echt niet ...
Ja dat kan ook dat ze het overslaan maar het kan ook zo ineens wel gebeuren. Ze houden het spannend 🥰 Als ze verder goed groeien en gelukkig en blij zijn zou ik me zeker geen zorgen maken. Sommige kindjes staan al en lopen langs tafels nou daarbij loopt die van mij enormmmmm achter maar er is een gemiddelde en daar kan je onder zitten maar net zo goed boven ☝️ Komt echt goed. Mijn schoonpa zei een keer; Elk kind heeft zijn eigen tempo en zijn eigen lijnen en rond het 10de levensjaar komen die lijnen bij elkaar DUS geen zorgen 🥰
2 jaar geleden
Reactie op RomyBr
Ze rolde eerst wel en nu ook niet! Buik is een drama idd… zou ook echt niet ...
Ja hier hetzelfde.. snap er echt niks van. Wel irritant om overal te zien dat baby’s hele dagen op hun buik liggen. We gaan vrijdag naar de osteopaat en verder laat ik het lekker los! Iedere baby is anders en als ze naar de basisschool gaan maakt het echt niet uit of ze nou 6 of 11 maanden zijn wanneer ze gaan kruipen..