62 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem. Van rug na buik ging heel snel en ben al 3 maanden aan het oefenen om weer terug te rollen. Nu sinds een week heeft ze het eindelijk in de gaten en doet niets anders meer dan rollen. Afgelopen donderdag toch maar de fysio ingeschakeld en daar de oefening gekregen om met de knieën tegen de bank aan te leunen en zo lang mogelijk proberen te laten zitten. We zijn nu 3 dagen verder en mevrouw heeft al werkelijk 2x in de kruiphouding gezeten 😁😁 k zou zeggen bel ook de fysio want ze kunnen je goed helpen.
2 jaar geleden
Mijn jongste is van 21 mei en die schuift ook alleen maar op haar buik, ze kan nu wel sinds een paar dagen zelfstandig tot zit komen. M’n oudste ging pas met 13 maanden kruipen, 14 maanden optrekken en ze liep pas los met 18 maanden.
2 jaar geleden
Nee je bent niet de enige! Mijn dochter (18-6) kan alles rollend bereiken. Dus dat doet ze dan ook. Ze ligt wel op dr buik maar tijgert dan ook nog niet. Ligt alleen soort van te spartelen en dan rolt ze er wel heen. Dat doet ze wel echt door de hele kamer. Ze gaat soms op handen en knieën zitten maar kruipen nog niet. Ze kan opzich staan met ondersteuning maar ze trekt zichzelf nog niet op.
2 jaar geleden
Mijn dochter kruipt ook nog niet. Doet wel moeite om op de knietjes te gaan. Ik ben haar speelruimte nu vollop aan het herinrichten om ze te stimuleren. Met stimuleren is niets mis en wie weet gaat ze dan wel gaan kruipen. Gisteren ging ze voor het eerst van buiklig naar zit 🤩
2 jaar geleden
Mijn dochter is van 18-6.
Super vlot met omrollen en daar bleef het maanden bij. Nu sinds 1,5 week buikschuiven/tijgeren.
2 jaar geleden
Vandaag ging mijn zoontje die nog niet tijgert of kruipt ineens staan vanuit zijn knietjes. Ik helemaal trots, hij viel daarna wel hard op zijn neus en voorhoofd 🙈🙈😅
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Mijn dochter is van 18-6.
Super vlot met omrollen en daar bleef het maanden ...
Dat is grappig. Onze kleine was juist heel traag met omrollen haha! Pas rond 7 maanden ging ie van zijn buikje naar zijn rug. Maar nu is ie 11,5 maand en hij trekt zich overal aan op en zet soms al kleine pasjes als ie aan de tafel staat. Zo zie je maar, de ene is daar weer snel in en de andere weer in wat anders 😝
2 jaar geleden
Hier een baby van bijna 1 (27 mei). Kan nog vrijwel niks op dat gebied haha. Kon snel rollen heen en weer. Maar kruipen, lopen, staan, optrekken neee joh. Zelfs tijgeren doet ze amper, sinds deze week een beetje hahah
2 jaar geleden
Reactie op Mariekje1988
Hier een baby van bijna 1 (27 mei). Kan nog vrijwel niks op dat gebied haha ...
Herkenbaar! Tijgeren probeert ze hier ook, maar gaat achteruit 🤣
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Dat is grappig. Onze kleine was juist heel traag met omrollen haha! Pas ron ...
Hier ook zo laat met omrollen! Nooit echt willen tijgeren.. vooral willen zitten altijd. zag het ook niet aankomen… en ineens (vlak voordat ze 11 maanden werd) gaan kruipen en overal staan uit het niets🤷🏻♀️ nu is ze niet te stoppen om alles uit te proberen. zo onverwachts 😅
2 jaar geleden
Reactie op Astrid Mellema
Ik herken het wel. Onze kleine zit wel zelfstandig, maar kan niet zelfstand ...
Fijn om dit te lezen! Klinkt precies als die van ons. Wil alleen aan mij optrekken en laat zich van schoot afglijden zodat ze kan staan. Kruipt en tijgert niet, gaat nog niet zelf zitten. Heeft maar 1 vinger nodig om zelf te gaan zitten dus de kracht is er wel. Kletst veel, kan al met een vork of lepel eten, kan zwaaien, ja en nee knikken, handjes in de lucht voor hoera..
2 jaar geleden
Onze dochter deed tot haar 9 maanden echt niks. Ze rolde zelfs niet. Ik maakt me toen ook 'zorgen' dus ik snap je heel goed! Rond 9 maanden begon ze ineens op haar buik vooruit te schuiven en 1 week later kon ze kruipen, rollen en zelf naar zit gaan. En ik denk ongeveer 2 weken later dat ze zich al begon recht trekken. Ik wil dus maar zeggen dat het plots heel snel kan gaan!
Ik snap wel dat het niet zo leuk is, maar zoals je zegt elk kindje zijn/haar eigen tempo en wie weet kruipt hij volgende week wel ineens op handen en knieën 🤷♀️
2 jaar geleden
Fijn om dit te lezen! Klinkt precies als die van ons. Wil alleen aan mij op ...
Sinds zijn verjaardag 4 juni kon hij opeens wel zelf tot zit komen, helemaal trots. Zit ook in de kruip houding, maar laat zich weer zakken als hij ergens naar toe wilt. Kan nu aan 1 hand stappen, dus misschien duurt het niet lang meer voordat hij kan lopen 😊