62 Reacties
2 jaar geleden
Herkenbaar en voornamelijk de vragen en vergelijkingen die je van iedereen rond je oren geslingerd krijgt en alle (ongevraagde goed bedoelde) adviezen.
En voila: in een week tijd begint de kleine vanaf 1 dag voor dat hij 1 werd te tijgeren, op z'n kont rond te schuiven (met 1 been naar voren en 1 naar achteren: raar gezicht geloof mij maar), op z'n knieën proberen te komen vanuit zit en pogingen tot optrekken aan de tafel. Dat allemaal in nog geen 2 weken tijd.
Het komt vanzelf wel als je kleine er aan toe is en het wilt want die kleine van mij vindt het allemaal wel prima en is liever lui dan moe, maar laat hem een waterijsje zien en hij kan ineens van alles.
2 jaar geleden
Inmiddels snapt hij hoe hij een kleine verhoging op moet klimmen. Door zicht eerst omhoog te duwen op zijn handen, vastpakken en dan op zn knieën.
Is het iets hoger dan kan ie zich niet omhoog trekken dus gaat ie liggen gillen. Trekt zich wel aan mij op als ik op de grond zit en probeert dan ook te gaan staan. Maar allemaal erg instabiel. Er zit vooruitgang in, maar allemaal erg langzaam. Het zij zo. Ooit gaat ie wel lopen.
Ik merk, nu we op vakantie zijn, alleen wel dat het inderdaad allemaal mega onhandig is met spelen buiten op stenen in de tuin van ons appartement en rond het zwembad. Al zn kleding helemaal aan gort door het buikschuiven. Hij leeft overdag in een zwempak met lange mouwen en pijpjes of een romper met korte mouwen en een oude, te korte, dunne pyjamabroek. Kan na de vakantie allemaal weg. Had mezelf al die leuke setjes kleding kunnen besparen. 😂
2 jaar geleden
Zijn er hier nog meer die nu nog niet kruipen?
Jep!
Vrijdag bij de fysio geweest. Ze is helemaal nagekeken, maar niks aan de hand! Is gewoon mobiel en komt vanzelf werd er gezegd...
2 jaar geleden
Ja hier ook een meisje wat niet kruipt. Ze doet wat tijgeren en gaat heel af en toe in een kruip houding zitten maar voor de rest niks. Ook geen interesse in staan, of optrekken of zelf gaan zitten. Als ze in augustus nog geen progressie heeft gemaakt dan gaan we verder onderzoeken. Ze is nu een jaar oud
2 jaar geleden
Reactie op Tenery
Onze dame kruipt nu twee weken, we hebben paar simpele oefeningen van de fy ...
Wil je delen wat de oefeningen waren?
2 jaar geleden
Hier ook nog steeds niet, wel de houding maar laat zich dan zakken en gaat tijgeren. Sindskort zelf ook van buik naar zit houding.
Hij is nu volop bezig met optrekken en langs de meubels lopen. Ook als hij moet slapen of wakker wordt😅
2 jaar geleden
Hier ook niet! Over twee weken gaan we kijken of hij fysio nodig heeft. Begint nu wel naar achter en zijwaarts, maar naar voren…
2 jaar geleden
Reactie op Astrid Mellema
Sinds zijn verjaardag 4 juni kon hij opeens wel zelf tot zit komen, helemaa ...
Ik schreef drie weken geleden dit, kon toen dus net zelf tot zit komen, trok zich nog nergens aan op en deed alleen aan tijgeren.
En vandaag, hij loopt! Allemaal in drie weken gebeurt, optrekken, los staan en lopen 😊. Kan dus echt opeens heel snel gaan. En kruipen doet hij nog steeds niet 😉.
2 jaar geleden
Reactie op Livia 👶
Hoe is het nu? Hier namelijk na een jaar nog steeds geen enkele poging 🙈😅 ...
Hier ook niet..
2 jaar geleden
Reactie op Livia 👶
Hoe is het nu? Hier namelijk na een jaar nog steeds geen enkele poging 🙈😅 ...
Sinds een week of 2 kan hij zelf in zit komen en gaan op zijn knieën zitten. Laat zich wel weer op zn buik zakken als hij ergens naartoe wil. Probeert zich ook sinds 2 weken op te trekken. Eerst alleen aan mij, maar nu ook steeds meer aan een stoel oid. Het lopen zie ik nog niet in 3 weken gebeuren, maar zeg nooit nooit.
Met buiten spelen met mooi weer etc is het nog steeds een ramp, maar goed. We doen het er maar mee :-)
2 jaar geleden
Reactie op Thérèse
Sinds een week of 2 kan hij zelf in zit komen en gaan op zijn knieën zitten ...
Nou dan altijd nog verder dan hier? Mevrouw rolt zich nog steeds door het leven heen 🙈😅. Wel al heel klein beetje met buik van de grond op knieën. Maar wat bedoel je met buiten spelen met mooi weer? Ik vind het juist wel ideaal dat ik haar gewoon op kleedje kan leggen 😬 (terwijl haar 2 maanden jongere vriendinnetje alleen van een klein glijbaantje afgaat) 🙈. Hoorde laatst iemand waarbij kind pas tegen 2 jaar ging lopen, we zullen zien ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Livia 👶
Nou dan altijd nog verder dan hier? Mevrouw rolt zich nog steeds door het l ...
Hij blijft dus niet op een kleedje liggen maar gaat de hele tuin door.... schuivend op zijn buik. Op de tegels vindt ie dat niet altijd even fijn. En alles wat hij aanheeft is binnen no time zo vies dat ik het niet meer schoon krijg en/of kapot.
Ik heb nu 2 rompers en een hele goedkope broek van de Zeeman gekocht die hij aanheeft als we buiten zijn. En soms spelen we ook op het gras. Maar woon aan een dijk dus dat loopt schuin en levert meestal na een tijdje frustratie op. Met daarnaast nu dan ook nog dat hij zich constant wil optrekken, maar dat kan op het gras nergens echt goed. Dus het blijft gedoe. En hij draagt weinig van zijn leuke kleding 😂 Ik kan me er tegen verzetten maar dat heeft toch geen nut. Dus ik onderga het maar gewoon.
Dus ik zou zeggen... het voordeel dat je dochter nog niet zo bewegelijk is als mijn zoon is wel dat je lekker buiten in het zonnetje kunt zitten. Elk nadeel heeft z'n voordeel toch?! 😉
2 jaar geleden
Hier veel frustratie…. Nog geen enkele poging tot kruipen. Word er langzaamerhand echt echt echt niet goed van. Alle jonge baby’s kruipen al lang en gaan zelf staan maar hier doet ze nog zo weinig qua beweging…
2 jaar geleden
Hier veel frustratie…. Nog geen enkele poging tot kruipen. Word er langzaam ...
Hier kruipt hij ook niet. En ik geloof echt niet dat hij dat nog zal doen. Hij tijgert overal naar toe en ook nog alleen maar langs de meubels stapjes zetten. Sinds 2 dagen laten we hem ook zelf ‘oefenen’ met de loopwagen. Zet het voor hem neer en laat hem zelf optrekken.
Het kan ook zo zijn dat ie dat ineens doet. Morgen, overmorgen of volgende week.
Als je je echt druk maakt hierom zou ik even een afspraak maken bij de consulatiebureau en vragen of ze wat voor je kunnen betekenen.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Onze dochter is ruim 13 maanden. Zijn bij fysio geweest en ze zien dat ze gewoon hartstikke mobiel is. Komt vanzelf zeggen ze.
Ze is verder heel druk bezig met taal. Snapt al zoveel van wat je zegt! Blijkbaar is ze drukker bezig met het ontwikkelen van die hersenhelft dan de andere, haha!
2 jaar geleden
Al eens een fysio laten mee kijken? Wij hadden t zelfde met ons zoontje. Blijkbaar heeft hij hypermobiele heupen en moet hij middels oefeningen eerst sterkere heupspieren krijgen omdat in "kruiphouding" te houden. Fysio is 3x geweest en hij tijgert ondertussen al de hele woonkamer rond en zijn heupen staan al dichterbij elkaar