25 Reacties

2 jaar geleden

Het schema van het CB is maar een advies. Het is geen wet. Kijk naar je eigen gevoel. Als jij vindt dat hij het nog nodig heeft gewoon geven. Bij mijn oudste heb ik altijd netjes gedaan wat het CB zei en ik vind als ik daar op terug kijk dat ik hem soms tekort heb gedaan en de strijd die het allemaal heeft opgeleverd. Bij mijn tweede heb ik meer naar hem gekeken en geprobeerd een compromis te vinden met wat het CB zei en wat ik vond. Nu bij mijn jongste doe ik het volledig op mijn eigen gevoel en ik voel me een stuk gelukkiger. Als ik even kijk naar de schema's van mijn oudste twee kregen ze tot een 10/11 maanden nog 4 flessen van 200 ml. Daarnaast kregen ze fruit, lunch en avondeten.

2 jaar geleden

Onze kleine is morgen 9 maanden en die zit ook nog op 4 flessen... Ik heb al aantal keer geprobeerd over te stappen op 3 flessen maar elke keer werd ie midden in de nacht wakker omdat ie honger had 😅 dusja... Ik blijf naar mijn kindje kijken en merk vanzelf wel wanneer ie er echt klaar mee is. Voor nu lijkt ie het gewoon nog nodig te hebben. Ze groeien ook zo hard rond deze periode. Zowel lichamelijk als geestelijk

2 jaar geleden

Hier ook nog 4 flessen met 8 maanden. Ik zat er eerst ook erg mee, maar... mn dochter is zelf van 7 naar 4 flessen gegaan in de maanden.. dus het komt vanzelf

2 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Het schema van het CB is maar een advies. Het is geen wet. Kijk naar je eig ...
Wat een verademing om te lezen dat laatste stuk. Ik maak mij vaak druk omdat ik eigenlijk voor mijn gevoel nog teveel flessen geef.. Maarja, niks is fout natuurlijk in dit opzicht. De ene baby is al snel van de flessen af en de andere drinkt inderdaad met 10 a 11 maanden nog 4 flessen. Ieder kind is anders hierin

2 jaar geleden

Als hij wat groter is dan gemiddeld dan zal hij ook wat meer verbruiken. Ik vind het niet heel veel wat je zoontje binnenkrijgt op een dag dus ik zou hem gewoon volgen hierin.

2 jaar geleden

Herkeeenbaaarrr🙈 9 maanden en vaak nog 4 flessen. Proberen het wel en geven 2 kleine flesjes en 2 grote. Maarrrr gewoon lekker op gevoel blijven doen!

2 jaar geleden

Poeh, opluchting! Ik had het idee dat dat van het cb dan wel het 'gemiddelde' eetschema zou zijn, maar er zijn dus gelukkig nog meer kindjes met 4 flessen! Ik doe het tot nu toe telkens, ga m'n kindje sowieso geen honger laten lijden natuurlijk😄. Dan komt het vast vanzelf dat hij minder gaat drinken👍🏻

2 jaar geleden

Ik mocht ook sinds vrijdag van het cb over naar 3 flessen. Sindsdien is onze zoon weer elke nacht wakker voor een flesje (8 maanden) en dit had hij a tijden niet meer en sliep ook gewoon door van 1930-0730. Vanaf vandaag gewoon weer naar de 4 flessen en dan kijk ik wel wat hij daarvan opdrinkt. Hij krijgt nu: 0745: 180/210 cc 0915: fruithapje 120-150 gram 1130: 1 tot 2 boterhammen korst met beleg 1230: 150 cc 1530: 75 gram yoghurt met eventueel half ligakoekje en 120 cc (gaan we er nu bij geven 1730: avondeten 150 gram 1900: 180/210 cc

2 jaar geleden

Hier ook!.. Onze meid is bijna 9 maand. Drinkt 4 flessen en zij is vanaf de geboorte niet dol op haar flessen.. Daarnaast krijgt ze; Fruithap, yoghurt, broodje, avondeten en tussendoor ook nog komkommer. Dus als ik je schema bekijk.. eet zij meer. Maar ze heeft het echt nodig. En een fles minder wil ze niet.. want dan komt ze 's avonds laat of 's nachts.. omdat ze echt honger heeft.. Gewoon doen wat goed voelt hoor! Zijn maar adviezen en ik doe gewoon wat zij wil.. Maar ze geeft het ook heel duidelijk aan..

2 jaar geleden

Tot 1 jaar blijft melk de hoofdvoeding. Gewoon lekker die fles geven joh

2 jaar geleden

Onze dochter van 8.5 maand zit zelfs nog op 5 flessen… + fruithap, halve boterham en avondhap. Gewicht is precies gemiddeld.

2 jaar geleden

Onze dochter is 8,5 maand en eet aan vaste voeding nu : 2 boterhammen (zonder korst) of 1 pap en een boterham. Wat fruit en groente. Maar echt niet veel nog. Ze krijgt nu gemiddeld 5 flessen

2 jaar geleden

Hier ook nog 4 flessen, soms 5. Maar daarvan zijn ze op 1 na in de ochtend eigenlijk allemaal onder de 150. Daarnaast krijgt hij 200gr fruit, 2 boterhammen, 200gr avondeten én nog tussendoortjes :') Soms heeft hij na een hapje of tussendoortje nog honger (vaak bij de wat dunnere hapjes) en krijgt hij nog een flesje na! Hij kan het overigens ook nog prima hebben want hij zat 14jan bij het cb onder de middelste curve. Aangezien ze niet allemaal zo hoog zijn vind ik het wel prima! 😊

2 jaar geleden

Ik zie je dagschema en ben benieuwd hoe het water drinken gaat? Ik ben zelf gestart met afbouwen van flessen niet alleen toen het eten steeds beter ging, maar ook toen hij steeds beter ging drinken 😊 Nu krijgt hij 2 grote flessen van 180/210 en 1 halve van 90, en qua water zo'n 150-200 verspreid over de dag. Soms lijkt hij te huilen om honger, maar na een paar slokjes water drinken is het goed

2 jaar geleden

Ik ben hier wel naar 3 flessen gegaan gelukkig gaat het goed. Ons schema is: 7.00 fles 180+6 9.00 uur liga met diksap 11.30 brood 12.15 fles 180+6 14.30 potje fruit 17.00-17.15 potje groente 18.30 fles 210+7 Soms loopt het wel net iets anders als hij bijvoorbeeld later of vroeger wakker is.

2 jaar geleden

Melkvoeding is gewoon de hoofdvoeding tot 1 jaar, vind 2 flessen erg weinig en ben sowieso niet zo van de schema's. Wij eten ook niet elke dag evenveel. Ik heb ook nooit zoiets gehad, al 4 maanden niet bij het consultatiebureau geweest, geloof dat we pas weer met 11 maanden gaan. Maargoed wat je zou kunnen doen is meer vettengeven. Olie, pindakaas/ notenpasta zonder toevoegingen, gemalen zaden en pitten. Kan bijna allemaal door groente/fruithap maar ook door yoghurt. Vanochtend bijvoorbeeld yoghurt gegeven met gepofte quinoa, banaan en pindakaas. Groente en fruit bevat heel weinig calorieën in verhouding tot melkvoeding.

2 jaar geleden

Ik ben ook niet perse van de schema’s maar zo ziet het er bij ons ongeveer uit. - 06:30 uur 180cc fles - 09:00 uur fruithap - 10:30 uur 120cc - 12:00 uur 1 snee brood - 15:00 uur 120 cc - 17:00 uur avond eten - 18:30 uur 150cc Tussendoor krijgt hij een baby koekje, maisvinger etc. En continu kan hij gewoon water drinken als hij wil.

2 jaar geleden

Reactie op Siem87

Ik zie je dagschema en ben benieuwd hoe het water drinken gaat? Ik ben zelf ...
Ja, dit zat ik me dus gisteren ineens ook te bedenken! Hij dronk eerder water en lauwe thee best heel goed uit de fles, maar sinds hij een tandje heeft bijt hij dan telkens op de speen. Dus water/thee drinken tussendoor gaat niet zo goed nu. Ik bedacht dus gisteren dat hij misschien ook telkens nog de fles wil omdat hij gewoon dorst heeft! Alleen als ik water of thee doe, neemt hij 2 slokjes en gaat dan kauwen, terwijl hij de melkfles wel leeg wil drinken. Ik denk dat ik nu misschien maar wat minder poeder aan het water ga toevoegen en kijken of het dan toch dorst is naast de hapjes! Of misschien met een ander bekertje water en thee geven.

2 jaar geleden

Wij doen vanaf 7 maanden 7:30 fles 210+7+ pap 10 gram 9:00 100-200 gram fruit 12:00 2 boterhammen een met kost ander zonder 15:00 120+4 melk en tussen doortjes 17:00 250 gram warm eten 18:30 210+7+ pap 10 gram. Wij moesten eigenlijk de fles van 15:00 al weg laten als we hem 2 boterhammen gaven maar dan heeft hij te honger tot het avond eten. Dus dan krijgt hij die gewoon nog.

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja, dit zat ik me dus gisteren ineens ook te bedenken! Hij dronk eerder wat ...
Tuitbeker proberen met een harde tuut erop. Hebben wij ook en daar kan hij niet in buiten zoals de speen van de fles.