25 Reacties

2 jaar geleden

3dutjes? Ze zou dit mss wel kunnen maar dan slaapt de hele avond heel onrustig en al zeker niet door tot de ochtend.🤷

2 jaar geleden

Nee hier 2 perdag

2 jaar geleden

Ja.. hier ook.. kleine man is altijd om 0500 wakker😔 dus doet in het begin van de ochtend een powernap anders dan redt hij het niet.. dus van 07.00 tot 07.30/07.45. Dan van 11.30 tot 12.30/13.00 en van 15.30 tot 16.30. En dan van 19.00 tot 05.00.. al vanalles geprobeerd om op 2 slaapjes te komen maar omdat hij zo vroeg wakker is wil het niet lukken..

2 jaar geleden

Hier wel 2 slaapjes slaapt 's morgens van 8.45 tot ongeveer 10.00 en dan van 13.00 tot 14.15/14.30. Eind van de dag wel moe maar wil dan niet naar bed dus meestal 18.30/18.45 weer naar bed en dan rond 6 uur week wakker

2 jaar geleden

Nee 2 dutjes en ook elke dag vroeg wakker rond 06u

2 jaar geleden

Nee al een hele tijd 2 dutjes. 09:30-10:00 uur en 13:00-15:00/12:30-14:30 uur. Rond 18:30 de nacht in.

2 jaar geleden

Ja hier ook nog, sochtends en 1.5 uur, smiddags 1.5 uur en eind van de dag vaag nog een half uur a 45 min

2 jaar geleden

Ik lees in een ander topic dat je kindje onrustig ook is in de avond. Dat komt vermoed ik door de 3 slaapjes. Hangt ook beetje af hoelang ze duren. Gemiddeld hebben de kinderen ongeveer 2.5uur slaap overdag nodig. Ons zoontje heeft standaard 2 slaapjes ochtends vanaf 09:00 1-1,5 uur en middags vanaf 13:30 ook 1-1,5 uur. Mocht om één of andere reden z'n slaapjes niet goed/lang lukken dan geven wij hem soms een dutje rond 16:00/16:30 max 20-30 min zodat ie om 19:00 wel genoeg slaap heeft opgebouwd

2 jaar geleden

Nee, hier al een langere tijd 2-3-4 ritme.

2 jaar geleden

Wij ook 2 dutjes. Dag begint om 07:30u. Dan rond half 10/10u naar bed tot 11:00/11:30u En dan rond 14:00u/14:30 2e dutje tot half 5. En dan gaan we om 19:00u de nacht in

2 jaar geleden

Reactie op Nudinen

Ja.. hier ook.. kleine man is altijd om 0500 wakker😔 dus doet in het begin ...
Hebben wij ook heel lang gehad. Powernap rond 7:00 uur resulteerde toch altijd in een langere dut (kreeg m niet wakker). Heb toen als houvast het 2-3-3 ritme aangehouden. Uiteindelijk viel alles vanzelf op zn plek, heeft wel even geduurd! Weet niet hoe oud jouw kindje is maar misschien kan je de wakkertijd iets rekken naar 2,5-3 uur? Bij ons met 1 jaar is de wakkertijd ong 3-3,5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Hebben wij ook heel lang gehad. Powernap rond 7:00 uur resulteerde toch alt ...
Mijn zoontje is bijna 1 jaar. Het probleem is gewoon dat hij elke ochtend om 05.00 wakker is. Dus als we een 2 3 3 ritme willen hebben komen we in de knoop omdat hij dat na het laatste dutje te lang wakker moet blijven. Heb al van alles geprobeerd en geschoven met dutjes, wat resulteerde in een heel erg ongezellige baby. Hij doet ook nooit dutjes van 2 uur achter elkaar. Meestal één uurtje met geluk een half uurtje langer. Ook geprobeerd hem eerder naar bed te brengen of later naar bed te brengen. Maar het lijkt niet te helpen. Iedere avond hetzelfde slaap ritueel. Hij slaapt de nachten voor de rest prima alleen wordt dus heel vroeg wakker.

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Wij ook 2 dutjes. Dag begint om 07:30u. Dan rond half 10/10u naar bed tot 1 ...
Dit hadden wij ook. Maar sinds een week of 2 wordt ze ineens tussen half 6 en half 7 wakker. Vanochtend zelfs 5 uur 😅 Hopelijk van korte duur, want dit schema vond ik helemaal prima!

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Ik lees in een ander topic dat je kindje onrustig ook is in de avond. Dat k ...
Hallo lieve mama, Het zit dus zo hij slaapt dus zo onrustig wanneer ik hem enkel 2 slaapjes laat doen. Wanneer hij 3 slaapjes doet slaapt hij dus gewoon heel netjes en hoef ik geen enkele keer naar hem toe 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Nudinen

Mijn zoontje is bijna 1 jaar. Het probleem is gewoon dat hij elke ochtend o ...
Ohh jeetje. Wel fijn dat hij verder de nacht goed slaapt, bij ons had ie destijds nog altijd wel een nachtvoeding voor 5:00 uur dus ervaarde die periode als extra zwaar (korte nachten voor mama en papa 🤪). Hoop dat het een fase is die gauw voorbij is en je kleintje wat later opstaat.

2 jaar geleden

Reactie op Mandy.

Dit hadden wij ook. Maar sinds een week of 2 wordt ze ineens tussen half 6 ...
Hoe oud is je kindje? Die van mij zit nu in een sprongetje en heeft dit ook een week gehad en toen pakte ze het oude ritme weer op :) misschien zit die van jou ook in een sprong?

2 jaar geleden

Reactie op Yeter Altuntas

Hallo lieve mama, Het zit dus zo hij slaapt dus zo onrustig wanneer ik hem ...
Oh maar dan is het toch oke? Als zijn slapen zo verder prima is? Ik ken zelf geen baby's die nog 3 slaapjes nodig heb en met 11-12 maanden. Maar als dat voor jullie werkt, wellicht komt het dan vanzelf! Hoelang zijn de dutjes en hoelaat?

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Oh maar dan is het toch oke? Als zijn slapen zo verder prima is? Ik ken ze ...
Daarom juist wou ik dat hij naar 2 slaapjes zou gaan maar het is echt niet haalbaar voorhem waardoor hij oververmoeid raakt. Zijn eerste slaapje is een 1.5 uur tweede slaapje 45 minuten en derde slaapje 30 minuten 🥰

2 jaar geleden

Hier geen 3 slaapjes meer want anders slaapt ze savonds niet goed. Ik houd het ritme 2-3-4 aan vanaf 7 uur. Maar als baby's vroeger wakker zijn dan word 2-3-3-3 geadviseerd. Hier dus 7 wakker. 9 weer na bed tot 11:30. 13:30 na bed tot 15:00 en 19:00 na bed.

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Hoe oud is je kindje? Die van mij zit nu in een sprongetje en heeft dit ook ...
Ze is 14 mei 1 geworden. Volgens de oei ik groei app zou ze nu net een paar dagen in sprong 8 zitten. Maar hoewel ik die sprongetjes in het begin wel aardig vond kloppen, vind ik dat de laatste paar keren weer helemaal niet het geval. Maar wie weet deze keer idd wel.. ik hoop in ieder geval dat ze het oude ritme weer oppakt! 😄