57 Reacties

2 jaar geleden

Zitten hoef je niet te stimuleren. CB zei tegen mij dat zitten pas 'moet' als die zelf naar zit kan gaan vanaf liggen. Anders krijg je billen schuivers. Zitten is een passieve houding en op de buik stimuleer je ze juist tijgeren en kruipen!

2 jaar geleden

Afwachten tot ze zelf gaat, hier ook geen zelfstandige zit en dezelfde geboorte datum 🤗

2 jaar geleden

hier hetzelfde hoor en ook dochter van 18 juni😊

2 jaar geleden

Hier een dochter van 24 juni, ze kan ook echt niet zelfstandig zitten. Ze valt meteen weer om. Ze speelt wel de hele dag op haar buik.

2 jaar geleden

Hier vind ze het geweldig om te zitten maar valt ook nog regelmatig om. Op bed is een goeie plek om het zo nu en dan eens lekker te oefenen maar wat ik ook wel eens doe is voedingskussen om haar heen leggen als ze op de vloer wil spelen. Als ze dan naar achter of opzij gaat dan doet ze zich geen pijn

2 jaar geleden

Mijn zoontje kan al wel kruipen en staan tegen meubels maar zelfstandig zitten kan en wil hij ook niet. Zodra ik hem in zit zet gaat hij gelijk door op zijn knieën om te kruipen.

2 jaar geleden

Hier ook niet! Als je hem wilt neerzetten om te zitten vouwt hij gelijk dubbel en sabbelt hij op zijn sok/voet 😅 Hier van 9juni 💙

2 jaar geleden

Mijn dochter is van 7juni en kan ook nog niet zelfstandig zitten, en blijft ook niet zitten als je dr gewoon los zet. Ik had ook deze vraag maar ben blij dat ik niet de enige ben. We moeten het maar gewoon afwachten tot ze het zelf gaan doen. Ze is wel heel druk met tijgeren nu haha niks is meer veilig op de grond 😂

2 jaar geleden

Hier hetzelfde 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Komt vanzelf! Mijn dochter van net 8 mnd doet het ook nog niet. Mijn zoon was ook vrij laat, met 10/11 maanden pas en ach daar merk je nu niks meer van hoor 🤭

2 jaar geleden

Elke baby heeft een andere volgorde haha. Hier is het alleen zitten. Omrollen lijkt hij te zijn vergeten hoe het moet en op de buik blijft hij een hekel aan houden dan is het nog altijd al heel snel huilen. Achja ieder zo zijn ding denk ik maar. 😆 De tip is hier al eens gegeven, ik doe ook het voedingskussen om hem heen leggen dat als die valt hij zich inderdaad geen pijn doet.

2 jaar geleden

Thanks iedereen! Stelt me wel gerust. Ik dacht doe ik iets verkeerd of moet ik het stimuleren, maar we wachten lekker af! 😊♥️

2 jaar geleden

Hier lukt het beter sinds we zijn loopwagen met speeltjes aan de voorkant voor hem neerzetten. Eerst vond hij het volgensmij nogal saai.

2 jaar geleden

Die van ons is van mei en zit ook nog niet hoor

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde maar onze meid is van 17 juni 😁 zit wel met wat hulp en vind dat ook super keuk om te doen!! Staat zelfs ook al op de beentjes met hulp en vind dat ook super leuk 😅

2 jaar geleden

Zoontje van 10 juni en kan ook niet zitten nog!

2 jaar geleden

Heeelll normaal, hier zelfs van 27 mei. Niks mis mee hoor, zelfs (ja zelfs) het consultatiebureau vond 't volkomen normaal.

2 jaar geleden

Hier is ze over 4 dagen 8 maanden en ze kan ook nog niet zelfstandig zitten. Ook niet tijgeren of kruipen of wat dan ook. Wel rollen(beide kanten op) en brabbelen en dat soort dingen

2 jaar geleden

Hier een meisje van 2 juni. Zitten hoeft ook nog niet. Rollen doet ze wel flink. De halve kamer door als het kan

2 jaar geleden

Hier kan ons zoontje van 8 juni ook nog niet zelfstandig zitten. Soms eventjes, dus het lijkt alsof hij het elk moment onder de knie krijgt maar dit denk ik al 2 maanden 😂