57 Reacties

2 jaar geleden

Ons meisje is van 25juni, rolt van rug maar buik en als ze dr klaar mee is laat ze het horen, terugrollen ho maar.. Wil alleen maar zitten, doet dan als ze op dr rug ligt non stop crunches, en helpen we dr zitten.. maar kan dr balans nog niet houden en valt al snel om.. Kruipen of tijgeren doet ze ook niet. Komt wanneer ze dr aan toe is denk ik altijd maar

2 jaar geleden

Ons zoontje kan het wel redelijk (als hij geen extreme bewegingen maakt) maar hij wil gewoon niet.. strekt zich meteen en gaat dan liggen. Hij is veel meer geïnteresseerd in liggend spelen en doet nu steeds heeeeel erg z'n best om te tijgeren (tot nu toe schuift hij alleen achteruit 😅). Vooral frustratie dus 🤣 ik heb ook liever dat hij eerst tijgert of kruipt omdat je anders idd kans hebt op een billenschuiver en dat is in meerdere opzichten nadelig voor de ontwikkeling.

2 jaar geleden

Liggen jullie kindjes nog in de reiswieg van de kinderwagen? Of al in het zitje? En hoe doen jullie het aan tafel?

2 jaar geleden

Onze man zit ook nog niet zelf hoor. In de kinderstoel met eten gaat het wel goed. Voor de rest rolt hij om en schuift op zijn buik (achteruit) hele huis door. Hij wil heel graag kruipen maar snapt het nog niet helemaal.

2 jaar geleden

Die van mij brabbelt niet maar zit wel heel goed. Kan zeker 20 minuten zittend spelen en gaat dan ook zelf rustig weer op de buik. Valt niet. Ik maak me zo af en toe zorgen over het niet brabbelen maar dit topic laat weer zien dat ze allemaal hun eigen prioriteiten hebben qua ontwikkeling. Ik las een artikel waar de schrijfster schreef; had je je ook zorgen gemaakt als je niks op Google had gelezen of van anderen had gehoord? Zo nee, dan is er geen reden om je druk te maken. Een mama voelt het wel als er echt reden tot zorg is omtrent de ontwikkeling. Ik denk dat dat klopt.

2 jaar geleden

Je kan oefenen. Kussens eromheen en zittend laten spelen. Zo oefenen ze balans en evenwicht. Hier regelmatig, want mijn dochter houdt van zitten. Op de speelkleed met kussens eromheen. Vaak genoeg gevallen en dan zette ik haar steeds weer recht. Nu kan ze wel al tijdje zitten.

2 jaar geleden

Die van mij brabbelt niet maar zit wel heel goed. Kan zeker 20 minuten zitt ...
Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mijn dochter brabbelt erg veel maar zit nog niet.. sommige kinderen hebben een andere volgorde van dingen onder de knie krijgen

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hier bij de hapjes in de maxi cosi en ze ligt nog in de bak van de kinderwagen. Ik moet zeggen het is wel een heel klein/fijn meisje.

2 jaar geleden

Hier ook nog een baby die niet zit (8 juni) maar vandaag op het cb zeiden ze dat ik mij niet druk hoef te maken Een baby hoeft pas met 12 maanden zelfstandig te kunnen zitten

2 jaar geleden

Mijn knulleke van 1Juni gaat ook nog niet zelfstandig zitten maar kruipt wel al een tijdje de woning rond. Elke baby is anders en doet het op zijn/haar eigen tempo..lekker haar eigen gang laten gaan en vooral niet pushen. Geniet nog van het klein zijn want het gaat al allemaal snel genoeg 😊

2 jaar geleden

Zoontje van 23 juni gaat ook nog niet van lig naar zelfstandig zitten maar kan wel zelfstandig alleen zitten (met borstvoedingskussen rond hem uit voorzorg). Omrollen is zijn hobby, op de buik spelen en rond draaien vindt hij geweldig. Ieder kindje heeft zijn eigen tempo ❤️

2 jaar geleden

Hier ook! Ik zet hem al wel elke dag in de kinderstoel zodat we toch kunnen oefenen en hij word al steeds sterker. Maar als ik hem zelfstandig op de grond ofzo zet dan valt ie vaak meteen om hihi! Ik maak mij er niet zo druk om. Onze kleine gaat juist heel erg snel met zijn fijne motoriek. Zijn grove motoriek gaat wat langzamer. Maar dat trekt echt wel weer bij. Omrollen gaat ook steeds beter maar ook dat heeft best lang geduurd

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Hier ook! Ik zet hem al wel elke dag in de kinderstoel zodat we toch kunnen ...
Hier precies zo! Enorm ontwikkelde fijne motoriek: elk klein dingetje pakt ze. Maar zitten.. ho maar! Ach, komt vanzelf!

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Hier ook! Ik zet hem al wel elke dag in de kinderstoel zodat we toch kunnen ...
Ja hier is ze ook gefocust op labeltjes, kraaltjes, armbandjes. Alles wat aan frutsels aan iets zit weet ze te vinden en rolt ze mee tussen haar vingertjes 😊

2 jaar geleden

De mijne zit ook nog niet volledig zelfstandig. Ik maak me geen zorgen, komt vanzelf. Hij is van 24 mei (9 juni uitgerekend) dus bijna 9 maanden. Hij zit wel heel stevig in zijn kinderstoel en ook in de kinderwagen, die is in lig stand maar komt gewoon als een sit-up naar boven 😂

2 jaar geleden

Reactie op linylia

Je kan oefenen. Kussens eromheen en zittend laten spelen. Zo oefenen ze bal ...
Ik kreeg juist het advies om dit niet te doen.. van op de buik liggen krijgen ze sterke rugspieren en dan gaan ze vanzelf zitten als de rug sterk genoeg is. Als ze dit nog niet uit zichzelf doen is het niet zo goed voor de rug om ze toch in die zithouding te zetten. Komt vast goed, heb nog nooit gezonde peuters gezien die niet kunnen zitten 😊

2 jaar geleden

Reactie op Ann_32

Ik kreeg juist het advies om dit niet te doen.. van op de buik liggen krijg ...
Baby op de buik laten liggen blijf je natuurlijk sowieso doen om te leren kruipen. Ik zeg ook niet dat je alleen maar moet laten zitten. Maar balans moeten ze uiteindelijk ook oefenen.. Als de spieren in de rug sterk genoeg zijn, is balans ook een oefening. Elk baby ook zijn eigen tempo.

2 jaar geleden

Als je wil oefenen is een bumbo floor seat ideaal!

2 jaar geleden

Reactie op AafieBaafie

Als je wil oefenen is een bumbo floor seat ideaal!
Wordt door de fysio sterk afgeraden..

2 jaar geleden

Reactie op Ann_32

Ik kreeg juist het advies om dit niet te doen.. van op de buik liggen krijg ...
Wij kregen ook het advies om finn niet in een zithouding te zetten maar hem gewoon zelf te laten oefenen. Blijkbaar heel slecht voor een baby om hem zelf elke keer rechtop te zetten. Hij gaat vanzelf zitten als het zover is..🥺