57 Reacties
2 jaar geleden
Mijn kindje kan ook nog niet zitten of kruipen. Ze kan om haar as draaien en een beetje naar achter schuiven op een gladde ondergrond.
Komt vanzelf. Mijn dochter heeft veel tijd en moeite geïnvesteerd in de fijne motoriek. Alleen nu frustreert ze zich dat ze niet kan zitten en kruipen. Dat is minder handig 😆
2 jaar geleden
Ik zou je niet te druk maken om zitten. Dat gaan ze hun hele leven nog doen. Ruggetje wordt veel sterker van buikligging en daarna het tijgeren. Ook voor samenwerking van linker en rechter helft is dat uiteindelijk beter! Bij ons ook nog niet volledig zelfstandig zitten maar ben daar blij mee
2 jaar geleden
Mijn zoontje is exact even oud! En begint net een beetje zelf te zitten. Soms heel stevig en soms valt ie nog om.
Wij zojn op den duur het voeding kussen achter / om hem gaan leggen. Daarnaast ging hij ineens rechtop in zn wipper zitten en dat bleef hij doen.
2 jaar geleden
Hey! Wat leuk. Mijn dochter is ook van 18 juni. Ze zat heel lang idd wel op schoot maar niet op haarzelf dan kukelde ze omver. Ze zit nu sinds een aantal dagen wel zelf. Af en toe kukelt ze dan als of om het is denk ik gewoon eventjes geduld hebben. Elke baby doet het op zijn of haar tempo.
2 jaar geleden
Leuk zoveel kleintjes in deze groep ook op dezelfde dag geboren als mijn dochter.
Alles op z’n tijd en ze kunnen al zoveel vind ik 😊🙈
Merkte vandaag toen ze even in de box lag (die al maanden ongebruikt in de woonkamer staat😅) dat ze behoefte had aan zich optrekken aan de spijlen.
Ik ga vandaag de box lager zetten en ze soms daar even inzetten. Kijken wat er gebeurd 😊
2 jaar geleden
Mijn dochter is van 23 juni, wij hebben haar is de kinderstoel gezet en dan van 2 keukenhanddoeken een rol gemaakt en dat tussen de buik en de stoel gedaan wand ze vind het zo leuk om bij papa en mama aan tafel te zitten op zelfde hoogte van de tafel dus niet meer in de wipstoel
2 jaar geleden
Onze kleine is van 3 juni en ook bij ons kan ie op schoot heel stevig zitten. Maar zelfstandig op de grond is ook nog een stapje te ver haha. Hij kan het al wel beter dan paar weken terug maar toch moet ie nog ondersteund worden. Niks geks aan denk ik.. Hij is op dit moment veel met de kruipstand bezig haha! Dan gaat ie op mijn knietjes zitten en dan strekt ie zijn armpjes. Maar vooruit komen lukt nog niet hihi. Ik heb alle tijd met zijn ontwikkeling.. Alles op z'n tijd
2 jaar geleden
Hier ook 9 maanden en kan niet zelfstandig zitten. Ze zit nu wel op handen en knieeen en op handen en voeten. Maar se komt niet vooruit en dat leidt tot frustraties haha
2 jaar geleden
Mijn dochter is nu ook 9 maanden maar zit ook nog niet zelfstandig. Als ik d'r zelf in zit zet dan valt ze nu niet meer meteen om. En ze is nu bezig om in de kruiphouding te zitten maar echt kruipen zit er nog niet in. Ze probeert zich sinds gister ook aan steeds meer dingen op te trekken. Maar is wel een geruststelling dat meer baby's het hebben want was al bang dat ze achter liep ofzo.
2 jaar geleden
Hier word er door de pedagoog gezegd dat ze echt met alles voorloopt op haar 11 maanden oude vriendinnetje op de opvang, behalve met het zitten. Die zit heel stabiel maar die van mij kan zitten maar ze is ook altijd snel afgeleid, wilt dan een speeltje pakken zonder na te denken en kukelt dan om. Verder eet ze zelfstandig, en drinkt ze ook zelfstandig, maakt veel geluid wat soms zelfs al lijkt op “mama” en “daag” wat dat kindje van 11 maanden dan weer niet doet. Zo gaat ieder op zn eigen tempo denk ik. Ik dacht ook dat ze achter liep met zitten maar waarschijnlijk zijn ze dan druk met andere dingen te ontwikkelen
2 jaar geleden
Reactie op L202021
Hoe is het nu bij de kindjes? Mijn zoontje is inmiddels 9 maanden maar hij ...
Mijn dochtertje is overmorgen 9 maanden en het lijkt langzaam iets beter te gaan. Maar zelfstandig op de grond nog niet. Laatst zat ze een keer 1 min “vrij” op de grond. Maar daarna kukelde ze gewoon weer om ☺️ merk wel dat het rugje steeds iets sterker wordt met de week.