23 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het toevallig zaterdag voor de eerste keer gedaan. Daarna ook niet meer. Hier oefenen we ook regelmatig maar hij heeft er volgens mij gewoon geen zin in

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Zoontje net 7 maand geworden. Hij draait tot op zijn zij maar wilt dit niet verder. Heeft dit ook eens kunnen doen en sindsdien niet meer. :-) Hij is gewoon met andere dingen bezig zoals zijn taal en rechtzitten. Ik zou je zeker geen zorgen maken. Ik zou het gewoon blijven oefenen en dan doet ze het wel, als ze het wil natuurlijk. ;-) Er zijn ook kindjes dat niet kruipen en direct stappen. Uiteindelijk kunnen ze het allemaal. ;-)

2 jaar geleden

Mijn meisje doet alleen van rug naar buik. Anders om rolt ze nog niet.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft er ook geen zin in, die wringt zich in allerlei bochten om een speeltje te pakken maar rollen, ho maar 😅

2 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Mijn meisje doet alleen van rug naar buik. Anders om rolt ze nog niet.
Hier ook van rug naar buik maar andersom niet. Als hij op zijn buik ligt en het beu is begint hij wat te mopperen. Maar zelf terug rollen ho maar 😅

2 jaar geleden

Zoontje van 7 maand kan wel van rug naar buik rollen maar terug niet😅

2 jaar geleden

Onze zoon is nu 7.5 maand. Hij is met 4 maanden een paar keer van zijn buik naar zijn rug gedraaid maar dat was snel over. Sinds een maand draait hij van rug naar buik maar gaat mopperen als hij terug wil naar zijn rug

2 jaar geleden

Zoontje van 7 maand kan wel van rug naar buik rollen maar terug niet😅
Hier net zo 😅

2 jaar geleden

Onze dochter van 7 maanden heeft ook 2x gerold en daarna was ze haar interesse kwijt 😂 Ze zit liever rechtop dan dat ze op haar rug of buik ligt. Soms vraag ik me wel af hoe ze dan ooit gaat kruipen en zelfstandig rechtop komt te zitten. Maar we zien het wel!

2 jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Onze dochter van 7 maanden heeft ook 2x gerold en daarna was ze haar intere ...
Hier precies hetzelfde!!

2 jaar geleden

Zelfde hier! Rond 4 maanden rolde ze soms van buik naar rug maar dat doet ze nu ook niet meer. Ze brabbelt wel veel en zitten lukt ook al goed als we ze in zitpositie zetten. We oefenen veel om te rollen maar ze heeft er geen zin 😅 ik denk dat ze eerder zal kruipen dan rollen aangezien ze wel echt probeert te kruipen wanneer we ze op haar buik leggen.

2 jaar geleden

Onze kleine kan nu steeds vaker van buik naar rug. Maar nog steeds is het wel lastig hoor. Ik probeer ook zoveel mogelijk te stimuleren. Daarintegen kan ie wel sinds een paar dagen in zijn handjes klappen 👍😂 Het is net of zijn fijne motoriek veel sneller gaat dan zijn grovere motoriek. Het komt ooit wel een keer goed denk ik maar zo. Ze blijven niet eeuwig op de grond liggen 😆

2 jaar geleden

Ons zoontje is 7,5 mnd. Hij rolt wel vaak van zijn buik terug naar zijn rug. Maar van zijn rug naar zijn buik nog niet.. Zelfstandig zitten lukt ook nog niet helemaal los. Zijn fijne motoriek is daarentegen wel erg goed.

2 jaar geleden

Hier ook heeele tijd terug paar keer één kant opgedraaid nu nikssss

2 jaar geleden

Onze kleine is 7,5 maand en rolt ook nog niet, zit wel zelfstandig en motorisch vermogen is goed dus maken ons geen zorgen.. elk kindje ontwikkeld op zijn eigen tempo he.. gewoon blijven stimuleren en proberen niet te onzeker te worden, wie weet loopt jouw kleintje wel weer voor met andere dingetjes ☺️

2 jaar geleden

Ons meisje wordt volgende week 8 maanden en deed echt niks qua rollen. Nou, een paar dagen geleden ineens een hele draaisessie gestart. Begon met van buik naar rug en ineens andersom 🤣🤣 zo grappig om te zien

2 jaar geleden

Ineens kunnen ze het. Ik raakte ook behoorlijk onzeker hierdoor.

2 jaar geleden

Hier net zo, rond 4/5 maanden 2 x gerold en nu dik 7 maanden en nog steeds niks! Hij kan ook nog niet zelfstandig blijven zitten 🤷🏽‍♀️ Komt vanzelf, die van mij weet dat hij m’n laatste baby is dus blijft ook lekker lang baby speciaal voor mij 😋🥰

2 jaar geleden

Ons zoontje van ruim 7 maanden ligt stil op zijn rug. Zit ook niet ofzo…. Is wel heel tevreden! Hij is onze vierde zoon en zijn broers begonnen rond een jaar met bewegen! Nou, die kunnen inmiddels lopen, skeeleren, fietsen enzovoort…..!! Geniet ervan dat ze rustig aan doen! Begrijp je onrust wel! Bij de eerste zeiden ze op buro dat ik naar de fysio moest. Mijn man zei: echt niet….als ze 18 jaar zijn lopen ze echt wel…..😉 Wel heeft er één fysio gehad voor zijn fijne moteriek. Dat was in groep 2, omdat de juf dacht dat het niet goed kwam in groep 3 met schrijven….!

2 jaar geleden

Reactie op Anne-Lois

Ons zoontje van ruim 7 maanden ligt stil op zijn rug. Zit ook niet ofzo…. I ...
Onze dochter deed wel het meeste volgens het boekje