40 Reacties
2 jaar geleden
Geen tips, maar wel pure herkenning! Ik volg gewoon ons zoontje.. geen schema geen gedoe, gewoon wachten tot betere tijden😅 ons zoontje slaapt s nachts maar blokjes van 45 minuten, ik ben blij als ik 2 uur in totaal slaap in een nacht. Is al vanaf de geboorte zo.. overdag ook alleen maar hazenslaapjes.. dus geen tips maar wel erkenning!
2 jaar geleden
Wij hebben een meisje van bijna 8 maanden en zij was ook een slechte slaper. Ik herken je verhaal.
Wij zijn afgelopen weekend begonnen met gecontroleerd laten huilen. Ik weet dat er ook veel mensen zijn die dit niet de juiste methode vinden maar voor ons maakt het nu al een groot verschil. Afgelopen 2 nachten sliep ze van 20.00 tot 07.00. Terwijl wij voorheen hele nachten met haar bezig waren en zelfs in de nacht nog een fles gaven. Ook overdag slaapt ze nu veel beter. Soms 2 uur achter elkaar. En ik merk dat daardoor ook het eten beter gaat.
Voor ons meisje bleek dit toch nodig. Ze is nu ook net zelf in slaap gevallen na 15 minuutjes huilen (niet overstuur huilen uiteraard). Ik ben niet meer bij haar geweest na het wegleggen. Ik hoop op weer een rustige nacht.
Misschien kun je dit proberen als je hier zelf achter staat. Het is namelijk wel pittig om je kindje te horen huilen maar hier merkten wij erg snel verschil en ze is ook overdag veel vrolijker en relaxter.
Ieder kindje is natuurlijk anders en elke ouder ook. Maar je zou kunnen kijken of dit bij jullie past. Ik gun jullie snel een lekker slapend kindje.
2 jaar geleden
Wat ik online veel gelezen heb is dat, wanneer je baby hazenslaapjes doet, je de wakkertijd misschien iets moet verlengen voor meer slaapdrang. Dat adviseren ze bij slaaptips voor baby’s. En zorgen dat jullie kindje zelfstandig in slaap kan vallen zodat hij zelf makkelijker de slaapjes kan koppelen. Lastig dat de slaapcoach en het CB elkaar tegen spreken. Maar zelfs slaapcoaches adviseren allemaal verschillende dingen. Hopelijk vinden jullie gauw een fijne en succesvolle manier 😊
2 jaar geleden
Ook geen tips maar troost je, het kan erger. Ik heb een tweeling van 8 maanden die overdag niet slapen. Doodmoe word ik ervan dus ik weet hoe je je voelt
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Geen tips, maar wel pure herkenning! Ik volg gewoon ons zoontje.. geen sche ...
Oh jeetje jij hebt t ook flink te pakken zo. Hopelijk gaan ze snel beter slapen. Toch wel soort van fijn voor herkenning 😅 Wij zijn ook echt uitgeblust en toe aan slaap haha
2 jaar geleden
Reactie op Momagain
Wij hebben een meisje van bijna 8 maanden en zij was ook een slechte slaper ...
Wat fijn dat dit werkt voor jullie en dat ze nu lekker aan het slapen is. Wij hebben met 5 maanden de pick up put down methode gedaan en dat leek te helpen totdat hij verkouden werd en sinds dien is het weer helemaal de oude 😅 welke heb jij precies toegevoegd? Laten huilen is nooit fijn, maar een oververmoeid kindje en ouders ook niet 🙈
2 jaar geleden
Reactie op shene88
Hey wat bedoel je met gecontroleerd laten huilen? Ik probeer soms om haar t ...
Als je op Google zoekt op ferber methode dan vindt je de methode die wij hebben gedaan. Je kunt ook bij afbeeldingen dan zien hoe lang je je kindje even laat huilen. Het is zwaar zeker in het begin. Wij wilden dit ook niet doen maar kwamen op een punt dat we al zoveel hadden geprobeerd en er zo doorheen zaten dat we het uiteindelijk toch hebben gedaan. Met ruim 7.5 maand. Je moet het wel volhouden als je er aan begint anders is het ook onduidelijk voor je kindje. Ik zou het ook alleen doen als je er echt achter staat. Volg je moederhart. Wij hebben het bij onze 1e ook gedaan en die is daarna altijd een goede slaper geweest. Hij is nu 4.
2 jaar geleden
Hoi mama,
Ja, lijkt me heel lastig en vermoeiend voor je. Mijn zoontje deed in de eerste maanden ook elke dag hazeslaapjes. Uiteindelijk ben ik ook begonnen met hem te laten huilen. Eerst 3 minuten en daarna oppakken en terug leggen. En steeds meer opbouwen na 5-7-10 minuten. Ik heb dit werkelijk denk ik 2 of 3 dagen gedaan en ook gekeken of hij wel genoeg dronk dan, ik geef borstvoeding. Meestal viel hij tussen 5 of 7 min inslaap. Werd daarna steeds beter en hierdoor werd hij ook veel vrolijker. Overdag doet hij meestal slaapjes van 30 min/1 uur bij eerste slaapje daarna 2 uurtjes ongeveer en laatste ook ongeveer 1 uur. Doorslapen deed hij hiervoor ook 2 weken hiervoor en nu weer niet🙄....denk dat hij weer veel moet werken ofzo. Maar kan wel 5 uurtjes achterelkaar slapen. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes nog💪
2 jaar geleden
Reactie op mamafloor
Wat fijn dat dit werkt voor jullie en dat ze nu lekker aan het slapen is. W ...
Wij hebben een schema van Google gehaald van de ferber methode. En inderdaad laten huilen is echt niet leuk. Maar ze lijkt nu wel al te leren dat ze zichzelf kan troosten. Wij hoeven haar niet meer nachtenlang in slaap te wiegen voor een slaapje van 30 minuten.
Ons meisje vond pick up put down heel verwarrend. Maar dat verschilt per kindje. Ik zou echt zeggen volg je gevoel. Wij waren er nu klaar voor om het zo te doen en het lijkt goed uit te pakken.
2 jaar geleden
Reactie op mamafloor
Ja dat had ik ook gelezen, maar omdat de slaapcoach aangaf het juist in te ...
Nee, dat begrijp ik! Lastig.. misschien een weekje de wakkertijden oprekken om te kijken wat dat voor invloed heeft? Als een soort van test?
2 jaar geleden
Ons zoontje is bijna 8 maanden en slaapt sinds 3 weken ineens heel goed, we hebben niet echt iets veranderd in zijn ritme hij is alleen naar zijn eigen kamer gegaan en na een paar nachten ging het ineens goed 🤷🏼♀️ Daarvoor waren het ook alleen maar korte slaapjes en heel af en toe een wat langere. Het was toen ook echt een drama..
Ik vind het wel apart advies eigenlijk van de slaapcoach want door veel korte slaapjes aan te bieden blijven ze in de hazen slaapjes hangen lees ik juist en als je kindje gewend is aan vaste voeding is het denk ik geen goed idee om er mee te stoppen want de spijsvertering is er al aan gewend? Ik ben geen slaapcoach natuurlijk maar en ik denk dat het vanzelf beter gaat worden zolang je maar rust en regelmaat aanbied
2 jaar geleden
Tijden tussen de slaapjes inkorten wat vreemd. Na 75 minuten gaat die van mij echt niet slapen. Hoe ouder ze worden hoe langer de tijd ertussen gehouden kan worden. Overdag hadden wij ook hazeslaapjes maar nu een wakkertijd van 2 a 2,5 uur en hij koppelt nu ook vaker cycli aan elkaar. In de middag help ik hem nog te verlengen maar ook dat gaat nu vaker zelf. Wanneer je de wakkertijd gaat verlengen moet je kindje eerst erg wennen maar na een weekje was hij al aan de nieuwe tijden gewend.
2 jaar geleden
oh mama wat rot allemaal!
wat gebeurd er als je het slaapje van 7 uur verkort en er een powernap van 15 min van maakt en hem dan om 9 uur half 10 weer op bed legt?
ons schema was/is ongeveer zo moet wel zeggen dat wij bezig zijn met het 2/3/4 ritme ze is bijna 8 maanden.
6:00/6:30 wakker ( soms ook eerder dan pas is een powernap toe tussen 7/half 8)
daarna 9:00/9:30 bed
daarna krijgt ze haar fruitje
11:30 boterhammetje
afhankelijk van hoelaat ze wakker is krijgt ze om half 1 der fles
1 uur in bed voorheen sliep ze ook maar 30/45 min maar sinds dit en de laatste sprong is het vaak 1,5 uur
14:30/15:00 flesje ( nu krijgt ze dit niet meer en is het een snackje of yoghur met fruitje)
als ze slecht geslapen heeft proberen we tussen 4/5 weer een slaapje en na 5 uur niet laten slapen.
5 uur mee eten/potje
kwart voort 6/6 uur badje kan ze lekker ontladen
6:15/7:30 flesje dan naar bed.
hopelijk heb je er iets aan.
Ze sliep hier voorheen op de opvang ook steeds maar 20/30 min ik werdt er knetter van.
ik kan ook met gerust hart vertellen dat ze ook elke halverwege nacht tussen ons in ligt hoor vere van ideaaal maar goed zij slaapt en wij slapen, denk dan maar voor der 18e zal ze wel in haar eigen bed slapen en kamer 😅
hoe gaat het zelf inslapen? kan je kleine dat?