14 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook hoor alleen gaat ze bij ons om 20.00 naar bed dus dan is de 'laatste' fles. En dan is het maar afwachten hoelaat ze weer komt snachts.

2 jaar geleden

Krijgt zij haar fles van 19:00u ook 130ml? Misschien vandaar dat ze wakker wordt ‘s nachts. Mijn zoontje is ook vann12 juni en krijgt nog 3 flessen; 07:00 180+6 12:00 90+3 18:30 180+6 Je kunt eventueel proberen om de fles van rond 13:30 te verminderen en van 19:00 te verhogen. Met een beetje rijstebloem erbij anders, sommige moeders beweren dat hun kindjes dan juist wel doorslapen.

2 jaar geleden

Hier kwam ze ooo nog snachts. Ben erachter gekomen dat het geen honger is, want zodra ze in ons bed ligt slaapt ze 😂

2 jaar geleden

Misschien dat ik zeur 🤷‍♀️ maar zou 130 ml misschien te weinig zijn per x ?

2 jaar geleden

Hier kwam ze ooo nog snachts. Ben erachter gekomen dat het geen honger is, ...
Bekend probleem 😂🙈

2 jaar geleden

Reactie op Daantjuh90

Misschien dat ik zeur 🤷‍♀️ maar zou 130 ml misschien te weinig zijn per x ...
Dat is ook mijn eerste gedachten, ons zoontje van 10 maanden drinkt nog: 6.30u = 210ml + 7 en 2,5 el fijne granen 12.30u = 150ml + 5 (deze gaan we dekomende maand afbouwen) 19u = 210ml + 7 en 2,5 el rijstebloem

2 jaar geleden

Misschien zou je de flessen overdag iets kunnen ophogen naar 150+5 of 180+6? Onze zoon van 3 juni drinkt 4 flessen waarvan 3 overdag en 1 ‘s nachts. 7:00 210+7 12:00 150+5 18:30 210+7 Ergens tussen 23:00-02:00 180+6 Stiekem hoop ik ook gauw van de nachtfles af te zijn 😅

2 jaar geleden

Hier ook nog altijd nachtvoeding. Wat wij doen (te erg misschien🙈) is z'n pakje pyjama pap al in de fles gieten, hij drinkt toch niet warm. Die zetten we in bed en dan pakt ie 't zelf😅🤭 wil niet zeggen dat ik er niet wakker voor hoef te worden, maar hoef iig niet m'n bed te verlaten om flesjes te maken🤣

2 jaar geleden

Oh misschien niet helemaal duidelijk. We bieden wel meer aan maar ze drinkt gewoon niet meer

2 jaar geleden

Ik merk dat je het zelf moet ervaren, maar misschien heb je iets aan mijn verhaal. Ik moest er 5 maanden lang elke nacht meerdere keren uit (meestal elk uur). Wij gaven ook een extra fles rond 22.00 omdat ik dacht dat ze dan geen honger zou krijgen en verdeeld over de nacht bij elkaar weer een hele fles omdat ze niet stopte met huilen. Dus bij elkaar 5! Flessen voor een baby van 9mnd. Ik was er klaar mee en ben slaaptips gaan vragen. Onze dochter sliep dezelfde week nog door van 19-07! Ben zó blij en wou dat ik veel eerder had ingegrepen. Ik heb het heel lang uitgesteld maar de slaaptraining zoals ik het noem duurde maar 1 nacht, en bij elkaar max een uur bezig geweest. Uiteindelijk lijkt een huiltje heeeeel lang te duren maar als je klok kijkt was het maar 1min. Ik ben streng geweest en steeds pas na 5min gaan kijken en sussen. Achteraf best grappig want het huiltje was niet zielig maar ze was echt boos dat ze geen fles kreeg. Zodra ik de kamer verliet werd het stil en merkte je gewoon dat ze aan het nadenken was. Na 1-2 nachten begreep ze het en nu slaapt ze door, alleen nog 3 Flessen overdag van 180ml 6 schepjes. Het voelde de eerste week heel gek om geen fles te geven omdat het in mijn hoofd ook normaal werd dat ze het 'nodig had'. Ik vertelde tijdens het troosten ook: overdag is voor eten en savonds is voor slaapjes.

2 jaar geleden

Wellicht drinkt ze overdag zo weinig omdat ze snachts nog krijgt? Denk misschien cold turkey gewoon weglaten die avond en nachtfles? Ik heb vaker gelezen dat als je de fles van 22u niet meer geeft ze ook niet meer snachts komen, maar geen idee of dat echt zo werkt 🤷🏻‍♀️. Mijn zoontje is van 19 juni en krijgt nog maar 2 flessen, sochtends eentje van 180 en savonds voor het slapen gaan om 18:45 eentje van 210. Hij wordt ook soms snachts wel eens wakker, maar ga eigenlijk nooit uit bed om te kijken 🙈. Valt dan vanzelf weer in slaap!

2 jaar geleden

Reactie op Laura0004

Ik merk dat je het zelf moet ervaren, maar misschien heb je iets aan mijn v ...
Als in bij slaaptipsvoorbaby’s? Hoe was haar slaap hiervoor? Heb je ook aanpassingen gedaan in haar routine of echt alleen slaaptraining. Ik twijfel er ook heel erg aan om te gaan ‘slaaptrainen’ want ze slaapt niet zelfstandig en ook niet door. Kijk er wel tegenop

2 jaar geleden

Misschien vaste voeding iets meer uitbreiden en avondfles weglaten? Onze kleine krijgt nog 3 flessen van 180 aangeboden (laatste rond 19 uur) maar we merken dat fles 2 en 3 lang niet altijd op gaan, omdat ze ook al flink wat fruit (100gr) brood (2 snee), yoghurt met fruit (75 gram) en avondmaaltijd (170 gram) eet.

2 jaar geleden

Reactie op wardy

Als in bij slaaptipsvoorbaby’s? Hoe was haar slaap hiervoor? Heb je ook aa ...
Ik keek er super tegen op en wilde haar niet laten huilen. Ze sliep 5 maanden lang niet goed, elk uur wakker en dan gaf ik een paar slokjes omdat ik dan weer een uur slaap kon pakken. Heel slecht achteraf want de oplossing was zó simpel. Aan routine niets veranderd behalve de fles van 22.00 er af. Als ze begon te huilen wachtte ik 5min zodat ze leerde om zelf in slaap te vallen en je merkt aan het soort huiltje of het zielig / honger is of in mijn geval haar zin niet kreeg. Uiteindelijk is voor haar doorslapen ook veel fijner en dat deed ze na 1/2 nachtjes trainen al! Ik deed: 5min wachten, naar binnen en troosten. Weer 5min wachten, naar binnen en troosten. En zo door. Uiteindelijk duurde de sessies niet langer dan 15min voor ze weer sliep. Let op! Dit lijkt wel uuuuren en ik heb ook mee zitten janken. Mijn vriend moest me tegen houden om niet te gaan dus denk er niet te makelijk over :-)