25 Reacties

2 jaar geleden

Welke kv geef je? Waarschijnlijk ligt vh het daar aan

2 jaar geleden

Bij mn zoon ging het over nadat we alle flessen gingen verdikken met rijstebloem enzo..

2 jaar geleden

Welke kv geef je? Waarschijnlijk ligt vh het daar aan
Wij geven haar nu opvolgmelk van Etos merk. Hiervoor de zuigelingenvoeding van Etos merk

2 jaar geleden

Reactie op Sannesom

Wij geven haar nu opvolgmelk van Etos merk. Hiervoor de zuigelingenvoeding ...
Daar zou het aan kunnen liggen omdat ze nu natuurlijk steeds meer vaste voeding krijgt. Kv kan icm bepaalde vaste voeding te zuur zijn op het maagje van een baby.

2 jaar geleden

Tot een jaar sluit het maagklepje van een baby nog niet altijd goed af, waardoor ze makkelijker spugen. Daarna wordt dat beter.

2 jaar geleden

Onze zoon was ook heel veel aan het spugen, nu 7.5 maand en het lijkt eindelijk minder te worden! Zo vies hè die zure geur elke keer🙈

2 jaar geleden

Ohh ik herken dit ook zo erg! Die van mij spuugt ook nog steeds de hele dag door ondanks al speciale voeding tegen het spugen enz… Heeft jou kindje er juist ook meer later last van en niet meer net na de fles? Die van ons spuugt dan vaak ineens 2-3 uur later terwijl die dan net uit bed komt of idd wanneer hij op z’n buik speelt of zit op schoot. Ben van de week naar de huisarts gegaan, maar we moesten het nog een weekje aankijken omdat hij ook net een buikgriep heeft gehad. Als het dan niet minder is geworden gaan we hopelijk eindelijk in overleg met een kinderarts of iets om te laten checken of er niet toch meer achter zit. Ik had namelijk ook idd gehoopt dat het met meer vast voedsel minder zou worden, maar het lijkt sinds een paar weken juist op meer spugen…🧐

2 jaar geleden

Reactie op Tinckerbell

Bij mn zoon ging het over nadat we alle flessen gingen verdikken met rijste ...
Dit schijnt zelfs eigenlijk niet goed te zijn om elke dag te geven, dus bij elke fles lijkt me niet goed! Om te verdikken tegen het spugen word er johannesbroodpitmeel aangeraden. Maarja dat helpt helaas ook niet altijd

2 jaar geleden

Bij ons spuugt hij ook nog redelijk veel. Al helemaal toen we opvolgmelk gingen geven dus zijn daar weer mee gestopt. Als hij flink verkouden is lijkt het ook meer te worden. Gelukkig wel een stuk minder nu hij vast voedsel eet, maar over is het nog niet.

2 jaar geleden

Ik ben blij dat ik dit nu tegenkom want mijn dochter heeft dit ook heel erg ze is bijna 7 maanden. Ik dacht dat het wel normaal is maar ik begin nu toch te twijfelen. Nu ze vaste voedsel krijgt gaat het af en toe goed en soms kotst ze dat ook eruit. Ik denk dat ik het nog ff in de gaten ga houden en anders naar de huisarts. Want verder groeit ze wel goed en klopt het wel met haar gewicht.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Hier ook een spuugbaby en mijn oudste was dit ook 🙈 Maar nu over na 3 flessen en gaat het echt beter… vooral nu dat eerste fles ook nog een bordje pap is geworden… als je dochter goed aankomt dan is het wellicht toch gewoon teveel wat ze binnen krijgt… is het al mogelijk om een fles te minderen? En ook ochtendfles te verzwaren met pap?

2 jaar geleden

Ik heb het hierover gehad tijdens onze laatste afspraak bij de cb. Ze vroeg me hoeveel kv hij kreeg. Hij kreeg toen 3 flessen van 180+6 waarvan een eigenlijk met pap was en een van 150+5. Ze zien 180+6 natuurlijk als 200ml dus gezien de hoeveelheid wat hij kreeg was te veel zei ze, waardoor hei dat dus ook uitspuugde. K moest meer vaste voeding geven en minder flessen. Ik kreeg een voorbeeld mee, ben binnen een week langzaam gaan afbouwen de flessen. En ik kan zeggen dat mijn zoon nu bijna niet meer spuugt. Mocht hij alsnog blijven spugen ondanks zijn nieuwe schema moest ik toch ff aan de bel trekken bij de huisarts, want dan zou hij daarvoor medicatie kunnen krijgen. Mijn zoon had verder geen last van al dat gespuug, was meer vervelend voor mij omdat ik zo vaak moest omkleden en overal waar hij spuugde steeds moest schoonmaken. Dus zou eigenlijk uiteindelijk niet de huisarts bellen voor medicatie voor iets waar hij verder geen last van heeft, maar me zelf erbij neerleggen dat het eenmaal zo was. Hopelijk hebben jullie ook iets aan dit soort voorbeeld, bij ons heeft het echt geholpen gelukkig🥰

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Ik heb het hierover gehad tijdens onze laatste afspraak bij de cb. Ze vroeg ...
Mooi schema dit! Dit inderdaad waar ik nu ook op zit… en daarom nu ook minder spugen!

2 jaar geleden

Reactie op LynnLev

Dit schijnt zelfs eigenlijk niet goed te zijn om elke dag te geven, dus bij ...
Ik was bij de huisarts geweest en die raadde het aan. Later nog eens bij CB gevraagd en die zagen er geen probleem in.. Mn zoon spuugde na elke fles, en vaak 2-3 uur later ook nog.. En kwam dan veel eerder omdat ie weer honger had.. van de johannesbroodpitmeel ging hij juist nog meer spugen.. Toen hij 4,5m was zijn we rijstebloem erin gaan doen. Trouwens geen heel schepje hoor, maar een kwart schepje per 180ml water.. Nu geven we kwart schepje van de 6+ granen en gaat ook goed 👍 net ietsje dikker als gewone voeding en meneertje heeft nergens meer last van met spugen

2 jaar geleden

Hier PRECIES hetzelfde. Helaas geen tips wel herkenning. 3x per dag omkleden is niks en zit elke avond met de vlekken verwijderaar alle kleren te boenen voor ze de wasmachine in gaan. 😅 Hij groeit echter wel goed. Dus CB vond het wel knap dat hij nog gewoon zoveel voedingsstoffen uit de voeding kon halen. Met 11 maanden moet het over zijn zeggen ze en anders naar de huisarts of eerder als ik ongerust zou zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Tinckerbell

Ik was bij de huisarts geweest en die raadde het aan. Later nog eens bij CB ...
Ohh oké, bedankt voor de uitleg! Fijn dat het voor jou kleintje zo werkt.☺️

2 jaar geleden

Wij gaan ook een fles afbouwen, hij kreeg nog 4 flessen van 180 cc namelijk en hij liet bij alle flessen al wel een beetje over. Ben benieuwd of nou met minder flessen en nu die weer hersteld is van de buikgriep het spugen ook gaat afnemen.

2 jaar geleden

Reactie op LynnLev

Ohh oké, bedankt voor de uitleg! Fijn dat het voor jou kleintje zo werkt.☺️ ...
Ik ben benieuwd! Succes! Laat je weten hoe het gaat?

2 jaar geleden

Mijn dochter deed/ doet dat ook. Ik merkte dat het afbouwen van melk ontzettend helpt (wellicht n inkoppertje 😄). Ze krijgt dus meer vast voedsel (wat er soms ook met water deels uitkomt). Ik heb wel gedacht toen ik minder melk gaf; dit zal haar opluchten. Het was gewoon teveel. Ze heeft het niet meer nodig, hoe lekker ze het ook vindt.

2 jaar geleden

Reactie op zabaro

Mijn dochter deed/ doet dat ook. Ik merkte dat het afbouwen van melk ontzet ...
Welke fles heb je toen als eerst afgebouwd? Bij onze dochter is de fles nog heilig en moet ie tot de laatste druppel altijd op.