13 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook, 8 maanden, wil sowieso niet op zijn buik en op zijn rug alleen als ik erbij ben anders huilen. Rolt niet, tijgert niet, met hulp ook totaal niet willen staan 🙈 Wil echt aldoor in ons bijzijn zijn en wil vooral zitten en grijpen en gooit alles op de grond en kijkt er dan naar 😍
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Zelfs minder. Mijn zoontje van 8 maanden rolt sinds kort pas van rug naar buik en andersom. Op zijn buik liggen vindt hij nog steeds niet echt leuk. Tijgert ook nog niet.
Mijn twee dochters waren ook later dan gemiddeld op motorisch gebied. Komt allemaal wel uiteindelijk.
2 jaar geleden
Reactie op LisanneCH
Oooh dat klinkt zo herkenbaar! Inderdaad, zitten prima. Vooral heel erg dic ...
Ik snap je zorgen en frustratie zeker wel die heb ik ook wel maar aan de andere kant probeer ik echt van zijn ‘babyzijn’ te genieten want geloof mij, voor je het weet hebben ze het door en kunnen ze het! Maar oudste twee waren wel veel sneller dus ergens denk ik ook wel van hmm komt dit wel goed….. Ook omdat hij zooooo aanhankelijk is, hij vermaakt zich totaal niet alleen en als ik er niet ben jengelt hij heel veel maar zodra ik er ben en ik draag hem zooooveel dan is alles goed. Ik noem hem daarom ook weleens Joey, zo noem je een babykangaroe ook 🙈 Enige vervelende is dat ik wel 3 dagen moet werken ben het liefst daarom ook altijd bij hem….. Maar heb vertrouwen dat het echt wel komt, elk kindje zijn eigen tempo. Sommigen wachten ook totdat ze weten dat ze het kunnen en doen het dan ook ineens. Of ze slaan een stap over. Waarschijnlijk zijn ze nu met andere dingen bezig: De fijne motoriek bv of meer met de taal of met het observeren van de wereld om hem heen dat valt mij ook erg op….. Zoals je leest ben je niet de enige! Het komt echt goed, probeer er extra van te genieten want ze zijn al zo snel geen baby meer 🥰
2 jaar geleden
Herkenbaar van mijn eerste zoon. Die liep ook "pas" met anderhalf. Deed alles rustig op z'n eigen tempo, praatte al wel heel snel volle zinnen. Het is vaak het 1 of het ander.
Mijn tweede zoon is heel anders, die brabbelt vrij weinig maar tijgert de hele kamer door, gaat zitten en begint zich op te trekken aan de meubels...
Elk kind is verschillend, het komt vanzelf!
2 jaar geleden
Onze kleine is over 2 dagen 9 maanden en zijn grove motoriek gaat ook wat langzamer. Nu begint ie meer te tijgeren en te bewegen door de kamer. Maar dat heeft best lang geduurd. Zijn fijne motoriek is daarentegen heel erg goed. Niet normaal hoe hij dingen al kan vastpakken en over kan brengen van de ene hand naar de andere. Dus zijn grove motoriek blijft een beetje achter. Maar dat trekt wel weer bij. Ben ik zeker van haha. Ik heb alle geduld van de wereld.
2 jaar geleden
Hier een kind wat super veel beweegt maar niet rollen/teigeren of kruipen🤣 bij het verschonen en aankleden bewegen continue de benen hij ligt heen seconde stil en in de kinderstoel precies hetzelfde. En als hij zit op schoot of gewoon op de grond/bank hupt hij steeds op en neer. Kan gewoon niet rustig zitten of liggen 🙈