20 Reacties

2 jaar geleden

Ik wissel af, soms nutrilon, soms een flesje volle koemelk, soms een pyjama papje

2 jaar geleden

Sochtends.en smiddags karnemelk in een tuit beker, savonds warme volle melk in een fles.

2 jaar geleden

Onze bus voeding was de dag voor zijn verjaardag leeg en we zijn toen overgegaan (cold turkey eigenlijk) op normale melk! Hij krijgt nog 's morgens papfles met melk, en 's avonds flesje voor t slapen gaan met melk!

2 jaar geleden

Normale melk? Je bedoeld koemelk? Ja dat mag je zelf weten. Ik geef geen pap en geen koemelk trouwens.

2 jaar geleden

Gewoon koemelk

2 jaar geleden

Mijn zoontje kreeg al met 10 maanden halfvolle melk, nadat hij 1 jaar werd verminderd naar 300ml per dag. ‘s Morgens 150ml en ‘s avonds voor het slapen 150ml

2 jaar geleden

Wij gaan wanneer de kunstvoeding op is volledig over op koemelk.

2 jaar geleden

Wij geven al een tijdje koemelk in de avond (flesje). Ik denk dat de pot Nutrilon op was 1 week nadat ze een jaar was geworden. In de ochtend vaak havermoutpap met amandelmelk. Puur omdat ik dat zelf lekker vind met amandelmelk ipv koemelk ☺️

2 jaar geleden

Hier 's ochtends halfvolle melk met pap en 's avonds een fles kunstvoeding nr 2 (150 ml). Soms 's middags als tussendoortje wat yoghurt. Dat heb ik als vervanging van de fles 's middags gedaan en vindt hij zo lekker dat ik het nog steeds vaak als tussendoortje geef

2 jaar geleden

Onze kleine is sinds een maandje over op koemelk. Hij kreeg nog elke ochtend en avond een fles KV. We waren op vakantie met de familie en het liep zo en toen hadden we cold turkey de flessen achterwege gelaten. En in de ochtend een boterham + 140 cc melk gegeven en in de avond wat later de warme maaltijd + een bakje yoghurt. Hij heeft nooit meer 'gevraagd' om de KV. En het gaat goed zo. Maar doe wat goed voelt. Je kan ook KV mengen met bijvoorbeeld pap als je er nog niet helemaal mee wilt stoppen 😊 Of KV mengen met koemelk als het niet soepel verloopt misschien. Zo kan je kindje langzaam een beetje wennen aan de smaak. Succes!

2 jaar geleden

Ik heb een tijdje half om half gedaan een maandje voordat ze 1 was. En nu met 1 krijgt ze gewone melk. Ze wilt het s’ochtends wel maar s’avonds vaak niet meer. Maar de bedoeling is s’ochtend 150 en s’avonds ook.

2 jaar geleden

Ik doe ook een ochtend en avondfles met kv. Ik probeer haar tussen de middag gewone melk te geven. Ik vind het zo lastig te stoppen. Omdat ik zelf denk dat ze die flessen zo fijn vind 🙈 Ik ga nu proberen de ochtendfles te laten vallen en gewone melk te geven. Alleen vaak is ze vroeg wakker. Geef ik haar flesje nutrilon en slaapt ze nog even door. En krijgt ze 08:00/08:30 boterham. Maarja gewone melk gaat ze niet accepteren denk ik om daarmee nog te gaan slapen erna. Dus wordt dan toch heel vroeg opstaan voor een boterham met gewone melk. Hoe ziet jullie ochtend schema eruit?

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik doe ook een ochtend en avondfles met kv. Ik probeer haar tussen de midda ...
Eerst deden we 120ml warme koemelk in flesje en dan boterham. Nu geven we in de ochtend pap gemaakt van 180ml koemelk, 30g brinta en iets van fruit erdoor heen. (Met de lepel)

2 jaar geleden

Wij geven sinds de dag voor zijn 1e verjaardag in de ochtend en avond een flesje koemelk en hij dronk het gelijk net zo goed als de kunstvoeding. Dus het maakt hem blijkbaar niets uit gelukkig. In de ochtend krijgt hij 180 ml en in de avond wil hij meestal niet meer dan 90 ml. (Dus geef ook elke dag beetje yoghurt nog) Verder geven we in de ochtend na zijn flesje (rond 7 uur) een boterham.

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt 3x per dag een flesje gewone melk. S ochtends bij de boterham 120cc. S middags hetzelfde. Beide koud. Soms drinkt ze maar 90. S avonds krijgt ze 120cc warm. Deze drinkt ze altijd op.

2 jaar geleden

Ik geef nog steeds 2 flessen per dag 1 rond 8 uur in de ochtend 180cc drinkt ze niet altijd op. De 2de fles rond half 9 210cc. Heel soms nog een verdund flesje in de middag met 2 scheppen granen anders kan zij niet in slapen. Ik wil wel afbouwen maar ze vind het nog zooo fijn een warm flesje melk.

2 jaar geleden

Hier net voor zijn eerste overgegaan op normale melk in de ochtend en later bij de lunch, In de 360 beker van munchkin bij de boterham. Voor het slapen kreeg hij dan nog kv tot dat dat op was met wat pap er door. Later normale melk met pap. Nu de pap ook op is alleen nog wat melk verdund met water voor het slapen. Hij heeft er gelukkig geen moeite mee gehad met de overgang naar normale melk. Hij vindt de normale melk erg lekker 🤤

2 jaar geleden

Reactie op Annieke18

Hier net voor zijn eerste overgegaan op normale melk in de ochtend en later ...
We geven volle melk. In de avond verdund, omdat hij overdag vaak ook nog iets van volle kwark krijgt. En zijn water niet altijd goed drinkt. Hij krijgt dan zo nog wat extra vocht binnen.

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik doe ook een ochtend en avondfles met kv. Ik probeer haar tussen de midda ...
Mijn dochter word ook soms vroeg wakker dan geef ik haar normale melk maar gewoon in dezelfde fles als waar wij nutrilon in hebben gegeven altijd en warm in de magnetron, ze denkt volgensmij dat het gewoon nutrilon is want ze heeft niks gemerkt 😅

2 jaar geleden

Reactie op Annieke18

Hier net voor zijn eerste overgegaan op normale melk in de ochtend en later ...
Hoe verdun je de melk dan 's avonds? Welke verhoudingen?