11 Reacties

één jaar geleden

Zorgen voor vezels, dus toch bruin brood en veel groente en fruit, maarja, ik ben bijna 2 en zeg nee🤣Daarnaast veel drinken en misschien kan je roosvicee laxo proberen. P.s. die medicatie zorgt echt niet voor luie darmperistaltiek. Dat is een fabeltje

één jaar geleden

Mijn dochter had vanaf 6/7 maanden oud ongeveer tot 14 maanden oud altijd obstipatie. Ze kreeg dan poeppoeder (magrogol). Dat is niet schadelijk. Ze is een keer zo verstopt geweest dat ze drie dagen lang een clisma kreeg een een dubbele hoeveelheid poeder. Toen gingen we meer pushen met drinken, vaker aanbieden met name en dat veroorzaakte een wereld van verschil! Als hij weinig eet, zou ik in ieder geval proberen dat het zo vezelrijk als mogelijk is. Daarnaast heel veel drinken aanbieden. Elke 5 minuten dronk ze bij ons 3 slokjes water uit haar rietjesbeker. In voedsel zit ook veel vocht, dus als jouw kind niet veel eet, komt hij daaruit dus ook te kort. Probeer dit bijvoorbeeld een week goed bij te houden. Hoeveel drinkt je kind nu in totaal per dag. Als je na een week helemaal geen verandering ziet, zou ik wel contact opnemen met je huisarts. Eerder zelfs als de pijn aanhoudt en hij helemaal niet meer kan poepen.

één jaar geleden

Mijn dochter heeft er laatste tijd ook last van, terwijl ze goed eet. Ik geef haar pruimenknijpfruit, dat werkt meestal goed

één jaar geleden

Wij geven in zo'n periode een potje gepureerde pruimen (voor 4+ maanden, bv bij albert heijn te koop). Werkt altijd heel goed hier :)

één jaar geleden

Knijpzakjes pruimen van ellas kitchen werken hier altijd heel goed!!

één jaar geleden

Zeker olijfolie proberen toevoegen aan wat hij wel eet en eventueel protectis-druppels ipv gewone vitamine D.

één jaar geleden

Ervaring vanuit mijn eigen kindertijd…helaas ook macrogol of iets dergelijks voorgeschreven gekregen, heel jong was ik toen. Zo geobstipeerd dat ik een tijd 6 zakjes op een dag moest drinken. Helaas hier dus wel luie darmen aan over gehouden… Zoals hieronder al gezegd: zeker olie en roosvicee laxo proberen!

één jaar geleden

van sommige laxantia krijg je wel 'luie darmen' maar de hier genoemde macrogol zorgt zeker niet voor luie darmen. het zorgt er alleen voor dat er meer water in de poep blijft zodat hij zachter blijft en er dus makkelijker uit komt. al gebruik je het je hele leven (niet nodig hoor, maar bij wijze van), dan nog krijg je er geen luie darmen van. Verder is voldoende drinken belangrijk. Ik geef mijn dochter in moeilijke eetperiodes soms Activia (vezels) en lekker appels uit het vuistje enzo

één jaar geleden

Mijn dochter heeft ook lastige darmen. Ik geef haar vaak pruimen uit zo’n zakje je kan ook gwn normale pruimen doen en bruine bonen.

één jaar geleden

Ik geef dr soms wel laxeer van apotheek… nooit ergens last van en het doet haar heel goed

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Knijpzakjes pruimen van ellas kitchen werken hier altijd heel goed!!
Dat werkt hier ook het beste 😄