8 Reacties

2 jaar geleden

Hier sinds 2 weken ook over op 1 slaapje. Het ging niet meer. Als ik haar s ochtends op bed leg, valt ze wel in slaap en als ik haar laat maakt ze er zo 2 uur van, maar ook als ik haar na 30 minuten al wakker maak, dan gaat ze s middags niet meer slapen. Dus nu gaat ze rond 12 uur haar bed in en dan slaapt ze meestal wel 2 uur. Daarna redt ze het tot rond 1830. Ze is blij, dus voor mij is het oké ondanks de adviezen

2 jaar geleden

Dit zag ik laatst op instagram; https://www.instagram.com/p/CdpZCFNj1uj/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Hier slaapt hij al een tijdje ineens meer dan een uur zijn ochtendutje, soms maak ik hem toch wakker na een uur omdat het anders niet goed uit komt met zijn middag dutje voor als we een planning of afspraak hebben. Maar ook paar keer gehad dat ie maar een half uur sliep en weer klaar wakker was. Ik las dat ze rond de 13-14 maanden overdag nog maar 2,5-2 uurtjes hoeven te slapen. Kan ook best zijn dat jou dochter nu al toe is aan een dutje en je de ochtend dutje weg kan laten.

2 jaar geleden

Ja hoor. M’n dochtertje slaapt tegenwoordig met geluk van ongeveer 12:30-15:30u. Ik heb al kunnen accepteren dat heel haar ritme weg is. Als ze in de avond niet wilt slapen ga ik niet meer vechten om haar weer in slaap te krijgen aangezien de avond nog steeds mijn moment is om van alles te regelen.. Heel vermoeiend maar goed😭

2 jaar geleden

Wij gaan morgen voor het eerst 1 dutje proberen. Hij wilde de laatste dagen smiddags niet meer/slecht slapen, terwijl hij sochtends lang slaapt. Dus denk ik ook toe aan 1 dutje. Heel benieuwd hoe het gaat.

2 jaar geleden

Vandaag heeft ze dus geslapen tot 8u25 dus gaan we voor de 1ste keer geen ochtend dutje doen benieuwd hoe het gaat... Dank u voor de reacties

2 jaar geleden

Dat vroeg ik mij ook af. Hier is het al weken steeds 5u, met geluk een keer kwart voor 6. Dutjes zijn ook geen pijl op te trekken. Ene dag 2x 1.5u en gisteren dan weer 2x 30min .. met als gevolg dat hij 18u en klaar voor bed is en ook goed slaapt. Maar dan dus weer vroeg wakker is.

2 jaar geleden

Hier is het soms ook gedoe. Vooral dat de dutjes erg laat starten waardoor ze tot laat in de middag slaapt en dus ook pas laat naar bed gaat. Gelukkig slaapt ze dan vaak wel uit, we hebben sowieso niet zo'n ochtend baby. Vandaag ging ze pas om half 1 slapen, gelukkig slaapt ze nu nog, dus ik denk dat we het met 1 slaapje gaan redden. Vandaag was het een twijfelgeval of ze moe was, maar ze was al 4 uur wakker en toen er een uur over gedaan voordat ze sliep (tussendoor moest er ook nog een luier verschoond). Het ligt ook een beetje aan de dag en alle indrukken, op de opvang valt ze juist in de ochtend heel makkelijk in slaap en ook echt een uur eerder dan thuis.

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt sinds 2/3 weken thuis maar 1x, bij de opvang nog wel 2x. Thuis slaapt ze meestal tot -+9:00 “uit”🤞🏼, en dan gaat ze ergens rond 12/12:30 weer naar bed. Dan slaapt ze ongeveer 2 á 2,5 uur. En dan tegen 19 naar bed en slapen tot de volgende ochtend.