9 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou gewoon aangeven van zus en zo. Wij vinden dat dat haar privacy is. Als jij je schoonmoeder een knuffel geeft knijp je toch ook niet even in de kont. Bepaalde dingen zijn echt privé.

2 jaar geleden

Wij willen niet dat iemand op de billen van onze baby klopt en moeten dit ook vaak bij anderen (zoals mijn schoonmoeder) aangeven. Vervelend om steeds te moeten doen maar het went. Ook hebben willen we niet dat anderen de baby onnodig verschonen en ook daar vaak ruzie over met oma. Toch hebben we goede reden, onze oudste dochter is misbruikt op de creche en ook voor haar zijn we extra duidelijk over grenzen. Oefening baart kunst met dat grenzen aangeven. Jullie overdrijven niet. Als iets niet goed voelt zijn jullie de baas.

2 jaar geleden

Heb dit met mijn vader gehad😅 Die zat aan de pieleke van mijn zoontje toen ik hem bij hun op de bank aan het verschonen was. Heb toen meteen gezegd dat hij niet eraan moet zitten, maar hij negeerde mij. Later op een andere dag gebeurde het weer. Weer gezegd dat hij dat niet moet doen. Sindsdien heb ik toevallig niet meer mijn zoontje naast hem verschoond. Mocht het weer gebeuren zal ik het weer zeggen, ook duidelijk de reden erbij waarom.

2 jaar geleden

Je stelt je echt niet aan hoor. Misschien kun je uitleggen dat je begrijpt dat ze er geen verkeerde bedoelingen mee heeft maar dat je je dochter niet wilt aanleren dat het normaal is dat mensen haar op een ongepaste manier/op een privé plek aanraken, om misbruik te voorkomen o.i.d. Ik ben zelf echt zo ontzettend bang dat het bij mijn dochter gebeurt. Of dat ze zich niet op haar gemak gaat voelen bij bepaalde mensen omdat ze haar aanraken op een manier die zij niet fijn vindt.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Heb dit met mijn vader gehad😅 Die zat aan de pieleke van mijn zoontje toen ...
Yikes... Wat een nare en ongemakkelijke situatie wel

2 jaar geleden

Reactie op Claartjuh

Wij willen niet dat iemand op de billen van onze baby klopt en moeten dit o ...
Och nee ik schrik hier van! Mag ik vragen hoe jullie achter de misbruik op de opvang zijn gekomen?

2 jaar geleden

Reactie op babybaby2021

Och nee ik schrik hier van! Mag ik vragen hoe jullie achter de misbruik op ...
Mijn oudste dochter is inmiddels alweer 6. Heeft het ons verteld toen ze 4,5 was en al een tijdje weg bij de opvang. Ze heeft nu gelukkig een goede psycholoog waarmee ze het trauma wegwerkt.

2 jaar geleden

Reactie op Claartjuh

Mijn oudste dochter is inmiddels alweer 6. Heeft het ons verteld toen ze 4, ...
Jeetje wat erg. Wat een ontzettend sterke meid en wat goed moet jullie relatie zijn dat ze dat aan jullie verteld heeft 💪🏻 Ik hoop dat jullie dit goed kunnen verwerken. Dit is echt mijn grootste angst