21 Reacties
2 jaar geleden
Jammer genoeg heel herkenbaar en normaal😂. Ze oefenen in hun slaap nog verder, is een fase waar je even door moet. Ik heb (gelukkig) een buikslaper, dus die is content als die op z’n buikje rolt😅. Eerste paar nachten ook vaak gaan terug draaien omdat hij begon te huilen. Dan had hij door hoe zalig het wel niet is om te slapen op je buik 😅.
2 jaar geleden
Herkenbaar 😅 wij stoppen haar met een lakentje strak onder haar oksels in zodat ze niet kan rollen haha.. klinkt misschien beetje zielig maar anders houdt ze zichzelf en ons de hele tijd bezig 😋
2 jaar geleden
Wij gebruiken de slaapwikkel van snoozzz. Anders rolt ze inderdaad ook steeds op haar buik...
Het werkt hier wel ideaal. Ze ligt een stuk rustiger te slapen.
2 jaar geleden
Zelfde bij ons toen hij begon met rollen. Hier hielp toen alleen maar in slaap wiegen, bij het op de rug wegleggen legde ik hem dicht bij de zijkant van het ledikant (draaide toen alleen nog naar links), hierdoor kon hij niet helemaal op zijn buik rollen maar lag hij op zijn zij (daar werd hij wakker van). Op een gegeven moment was hij gewend aan het slapen op zijn buik. We hebben hem lang slapend weggelegd, op zn zij wegleggen werkte op een gegeven moment het best. Nu valt hij vaak zelf in slaap, hij tijgert wel eerst door zn bedje en rolt van links naar rechts, en valt dan op zn buik of op zn zij in slaap.
2 jaar geleden
Is echt een fase, mij jongste doet precies het zelfde alleen kan ik hem nog wel eens juist laten slapen op zijn buik. Ik weet dat bij mijn oudste het even duurt . Je moet overdag goed oefenen met van de buik na de rug draaien. Als ze dat onder de knie hebben is er niks meer aan de hand🙃.
2 jaar geleden
Hier ook! Jouw verhaal had ik zo zelf kunnen typen. Fase duurt nu al 6 weken, ben versleten. Ik hoop dat het snel klaar is 😅. Ga vanmiddag proberen een handdoek langs de kant te leggen zodat hij hopelijk niet kan rollen.
2 jaar geleden
Reactie op Mother31
Ik heb geen gat in de slaapzak , jij wel ? Ik snap denk ik niet helemaal wa ...
haha nee. aan die slaapwikkel zit een flap die je tussen de benen door doet, maar deze flap hoe je niet perse te gebruiken, ik vouw deze dus onder de wikkel. Dan hoef je alleen die om de middel te doen! zoals op dit plaatje 😊
2 jaar geleden
Koop een grote slaapzak! Mijn zoontje heeft maat 74 en ligt in een slaapzak maat 96. We stoppen dan de onderkant in, in z’n matras. Werkt top!
2 jaar geleden
Reactie op Annemieke-D
Hoe lang duurt deze fase? Manmanman hier inmiddels al 2,5😅
Ohh wat vervelend! Hier was het een week of 3 en toen opeens bedacht hij dat hij op zn buik slapen toch wel chill vindt en was het over. Af en toe nog wel een nachtelijke kruip-oefensessie maar vooruit haha. Ook zijn we toen gaan slaaptrainen met pick up, put down. Sindsdien slaapt hij langere rukjes.
We zitten nu in de hysterisch-wakker-worden-en-niet-te-troosten-zijn-fase, die is ook top 😅
2 jaar geleden
Reactie op SuuzAnn
Ohh wat vervelend! Hier was het een week of 3 en toen opeens bedacht hij da ...
Ja niet te doen 😵💫