2 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb gelukkig geen ervaring met een miskraam. Maar wel met een wisselende cyclus en dat is wel normaal. Je lichaam kan wel even nodig hebben om weer regelmatig te worden aangezien je wel allerlei hormonen etc. Hebt gehad. Maar je kan ook altijd even contact leggen met je vk of huisarts hierover als je twijfelt.

2 jaar geleden

Ik heb al heel m'n leven een onregelmatige cyclus. Enkel uitzonderlijk het eerste half jaar na m'n bevalling was ie ineens regelmatig, vond ik heel bijzonder. Ondertussen varieer ik weer tussen de 26 en de 34dagen. Ik heb voor ons eerste kindje ook een vroege miskraam gehad, maar ik kan niet zoveel zeggen over mijn cyclus meteen daarna want ik was de volgende keer meteen weer opnieuw zwanger (ongeveer 6w na de miskraam testte ik positief, dus ik denk dat het wel minstens een week geduurd heeft voordat m'n 'normale' cyclus weer op gang kwam). Ik wil je alleen dit wel meegeven: een onregelmatige cyclus zegt weinig over je kans op zwangerschap. Ik maakte me daar erge zorgen over en ben ervoor naar een gynaecoloog geweest voordat we probeerden zwanger te geraken. Zij vertelde dat het pas 'zorgelijk' wordt als je een cyclus hebt langer dan 2 normale cyclussen (dus ongeveer langer dan 56 dagen). Als je wat gerust gesteld wilt worden, zou ik misschien toch ook nog eens bij een verloskundige/gynae langsgaan. Zijn kunnen dan op echo toch even kijken of alles zeker weg is na die miskraam en je misschien gerust stellen.